20 October, 2005

Biberiyeli ekmek

BIBERIYELI EKMEK(ROSEMARY FOCACCIA BREAD)

bu ekmek o kadar ozel ve guzel bir ekmek ki inanin yayinlanmasi bile olay oldu.dun yazmistim aslinda tarifini,bayagi yogun duygularla ama ne yazik ki internet baglantimizin azizligine ugradim,haff capli bir sinir krizi gecirdikten sonra pes ettim.tam yayinladim ve kesildi baglantim.demek ki her durumda artik kaydetmeliym ki boyle bir risk yasamayayim artik.

dun ayrica ne kadar mutlu oldugumu da yazmistim o kadar sinir bozucu olaydan sonra benim cicegi burnunda cileksuyumun adini PORTAKAL AGACI linkleri altinda gordugumde,kendimi bebeginin ilk adimlarini goren bir anne gibi hissettim inaninki.nerden biliyosam bu duygulari,anne degilim ki ben henuz,hos kardeslerimden olsa gerek.velhasil dostlar cok duyglandim,gururlandim.burdan portakal agacina,bu sayfanin acilmasinda ki sebeplerden birisi dir ve tabiiki burcukusu'na sabrindan dolayi tesekkur ediyorum.

fazla mutluluk ve gururdan ucmadan da tarifme geciyorum.eger ki 5 cayinizda degisik bir tat denemek isterseniz,benim gibi koyunuzde,teyzelerinizin yaptigi tap taze, simsicacik ekmegi tereyagi uzerinde zevkle kayarken yediyseniz bir zamanlar,bu tarif tam size gore.ben bu ekmegi bol zeytinli,baharatli,zeytinyaginda,bandira bandira yemeyi tercih ediyorum nedense.

firindan dagilan kokular size biraz da olsa fikir verecektir,lezzetine dair...italya'dandir bu tarif,akdeniz kokar buram buram...afiyet olsun...

malzemeler:
hamuru icin:

12 g maya(orjinal tarifte yas maya yaziyor-15 g-ben bu sefer kuru maya kullandim,hic bir fark yapmadi)
450 g un
yarim tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
50 ml zeytin yagi(biberiye tadinin daha yogun olmasini isterseniz yaginizin icine biberiye koyup bekletin,salatalariniz icin de ayri bir tat olabilir ve annem gibi soyle zarif zeytin yagi siseleriniz varsa pek hos gozukur icinde,hem goze hem mideye hitap eder boylelikle)

icine koymak icin iyice kiyilmis biberiye,damak tadiniza bagli olarak,ben bir avuc ici kadar kullandim,4 adet orta boy biberiye dalindan kopardigim yapraklarla)

uzeri icin:

2 tatli kasigi zeytin yagi(ben bolca surdum hocam gibi)
2 tatli kasigi kalin tuz
bir kac adet biberiye ve arzuya gore zeytin,suslemek icin

yapilisi:

mayayi 125 ml ilik suyla,4 tatli kasigi unla ve sekerle karistiralim.uzerini kapatip,hafif kabarana kadar bekleyelim.

geri kalan unu eleyip,tuzu katip kabarmis mayamizi da icine koyup ayri bir 125 ml daha su ve zeytinyagi ekleyip yumusak bir hamur haline getirelim.

hafif unlu masamizda,minik biberiye parcaciklarimizi ekleyip bir guzel yoguralim,yumusacik ve elastik olana kadar. uzerini kapatip,40 dk ilik bir yerde kabarana kadar bekletelim.

firinimizi 220 derecede onceden isitalim.hamuru biraz acip,firin kagitli, az yagli tepsimize yerlestirelim 20 dk daha uzerini kapatip kabarmasini bekleyelim.daha sonra uzerine parmak uclarimizla minik delikler acalim ve iyice yagla fircalayalim,kalin tuzumuzu serpistirelim,biberiye ve arzuya gore zeytinle susleyelim.25 dk,kabarana,kizarana kadar pisirelim.afiyet seker olsun...

NOT:ekmegi firina vermeden once alt rafina iyice kaynamis su koyun bu ekmeginizin yumusacik olmasini saglar.






3 comments:

  1. merhaba uzun zaman oldu ekmeğimizi evde yapmayalı. Eline sağlık. Taze biberiyeyi bulmak problem olacağından, bunun yerine kurusunu kullansak zannedersem problem olmaz. Siteniz de hayırlı uğurlu olsun.

    ReplyDelete
  2. hayir hic sorun olmaz sulecim,icine koymak icin,suslemek icicn bile uzerine serpebilirsin,afiyet olsun.tesekkurler iyi dileklerin icin

    ReplyDelete