16 October, 2005

CORNWALL,St Ives

Cornwall Antalya'sidir Ingiltere'nin..Guneybatida yer alir,pogacalari,deniz sporlari ile meshurdur.Otobusle gecerken,dalgic kiyafeti ile sorfunu tasiyan genclere ya da trekkingden gelen orta yaslilara rastlarsiniz St.Ives'da.Cornwall'un belki de en sirin deniz kasabasidir,girer girmez sinirlarina bir pozitiflik kaplar icinizi,deniz havasi dolar cigerlerinize.Martilar etrafinizda dolanir,pogaca keyfinizi bogazinizda birakir,kocamandir ebatlari ve yasaktir onlari beslemek,daha fazla agresiflesmesinler diye.

Dar sokaklarda,alcak tavanli dukkanlar,her zevke hitap eden mavi mavi sanat eserleriyle,deniz kabuklariyla doludur.Kokular yukselir odullu pogacacilardan,Kelly'nin dondurmacisinda cesit cesit,renk renk bir de odulludur yine,cikulata kapli kullahta sectiginiz dondurmalar...

Londra'dan 8 saat suruyor otobusle Cornwall,donuste kultur sokuna ugruyor insan otobus garajinda.Londra nasil karmakarisiksa,Cornwall'da Hayle'e varmak da o kadar sakin ve heyecanlidir,neyi beklediginizi bilmeyerek...

Cok ani oldu gidisimiz,o kadar negatiflikten sonra kendimize bir iyilik yapalim istedik.Ben babam sayesinde cok yer gordum ve iyi yerlerde kaldim ama hic bir tatili bu kadar iple cekmedim hayatimda.Yasadigimiz zorluklara ragmen, en unutulmaz tecrubelerimden biriydi,kendin pisir kendin ye usulu tatilimiz,kucuk, kiralik evimizde.Ruhumun dinlendigini hissettim her kumsala inisimde,ayagim kuma ve okyanusa degdiginde.

Sansliydik,ilikti,yumusakti dalgalar,tertemizdi,gelip giderken; sabah ve aksamlari,kumsalda enteresan izler ve deniz kabuklari birakti fotograflarini cekelim,toplayalim diye,balikcilar da bayram etti aksam saatlerinde deniz kayalara vurup,balikcilara malzeme getirdiginde.

Velhasil doyamadik Cornwall'a.Benim icin hersey vardi orada.Butun hayatim gozlerimin onunden gecti,bulundugum yerler,ailem,yasadiklarimiz.Cornwall bana,bir haftalik surede Trabzon'u,Karasuyu,Antalya'yi,Bodrum'u tekrar yasatti farkliliklara ragmen,yasamaktan zevk aldigim benzerlikleriyle...

No comments:

Post a Comment