30 October, 2005

firinda patates ve taksi soforu:)

eminim basligi gorunce ne alaka diyiceksiniz simdi patates ve taksi soforu.ikisini de anlatmadan gecmek istemedim,bir tasla iki kus vurayim dedim hani aceleciyim,herseyi,her yere sigdirmam lazim ya su kucuk dunyamda:)

cmt gunu yani dun liz'i acilen hastaneye kaldirdik asiri agrilarindan dolayi.iki dk. cicnde geldi ambulans,iki adet ambulans gorevlisi,bayan.cok sekerler,konuskanlar.neyse bu konu degildi,onlara ayri bir sayfa ve yemek ayirip oyle anlatirim artik.

velhasil bugun geldik hastanede ama cikaricagmizi bilmiyoruz liz'i bugun,cunku soylemediler,biz de yukledik odasindaki tv ye konturunu £5 hem telefonda konussun hem de izlesin,dinlesin diye.bi baktim geldi bizim yakisikli hekim,cikiyosunuz dedi.ok dedik sevindik.indik kagit islemlerinden sonra recepsiyona,taksi duraginin ozel! telefonundan cagirdik taksiyi.(burda iki cins taksi var,biri su asortik,siyah,pahalilar,digeri de cab dedikleri normal arabalar,taksi metresiz-bizim cagirdigimiz da tabiiki ucuz olanlarindan).telefondaki adam 20 dk dedi,bekle bekle yok taksi,tekrar aradik,geldi ama siz yoktunuz dedi adam ve kaba sekilde kapatti telefonu yuzune kel'in.tabii biz o sinirle(ben beklemekten nefret ederim ve beni cok kiskirtir beklemek,kafamdan dumanlar cikar adeta) bizim diger taksi duragini aradik(cab tabii yine),gittik,bekledik disarda,baktik geliverdi araba.bizi,bizimkiler sandik,atladik,megerse ilki imis,nasil kiziyoruz hani konusrken,bize soyle yapti da boyle yapti.megerse bu bizim ilk cagirdigimiz taksiymis ve telefonda aradiginizda,hastanede 3 ayri yerde telefonlari oldugunda bizim yerimiz recepsiyon dememize ragmen,acil'de gozukmus.velhasil adam kel'in ismini de cagirmadan gidivermis.

kisaca ,nasil sinirle,bikkinlikla bindik taksiye anlatamam,dogal olarak insan hemen eve varmak istiyor hastane sonrasinda.benim kafamda yuzlerce dusunce,hersey nasil bu kadar ters gider diye,sanki dunyanin butun yuku benim uzerimde,icimde ciglik atma istegi.ama inanin ki hastaneden eve gelene kadar 5-10 dk icerisinde sofor bize tum o negatifligi unutturdu,o kadar sakin,o kadar yalin,kibar,seker sohpetiyle,telefondaki adami kinayarak,ki ona domuz dedi(her acidan dedi,cok sisman olamli kabaliginin yaninda)...ben cok iyi bir soforum dedi,severek yapiyorum bu isi ve anlayamiyorum insanlari sevmeyen,araba kullanmayi sevmeyen insanlarin bu isi yapmasini.gitsinler paket dagitsinlar dedi.

benim fark ettigim,ben burda ne zaman taksiye binsem,turkler de dahil,cok seker bir sekilde muhabbet acmaya hazirlar,paylasmaya,dinlemeye hazirlar.hatta oyle ki,insanlar konusmayan soforlerle rahatsiz oluyorlar.sonra dusundum bizim istanbuldaki soforler,suratiniza bakmazlar,ramazanda hele sanki onlari calismaya zorluyormusuz gibi zorla arabaya ya alirlar,ya almazlar.

sadece insanlarin,islerini yaparken insanlara verdikleri enerji ne kadar onemli onu anlatmak istedim,sofor dedi ki burasi benim(arabasi icin) vaktimin cogunun gectigi yer,benim kucuk dunyam,insanlari hos karsilamiycaksam ne anlami var ki bu isi yapmanin,ozellikle hastaneden aldiklarimla sakalasirim,flort ederim,sikintilarini unutturmaya calisirim.

velhasil dostlar,ben arabadan indigimde,sirtimdaki tum yukler kalkmisti sirtimdan,guluyordum kahkahali,tesekkur ettim ogleden sonramizi aydinlattigi icin.sirf bende bu etkiyi birakmadi,kizlar da ayni sekilde sevdiler gun aydinlaticimizi.

boyle insanlari gorunce keske bende bu kadar rahat olabilsem diyorum,kizmasam kolay kolay.hos ben cok cabuk kizar,carcabuk unuturum,laz damarim herhalde.dilerim boyle insanlar hep olsun da,benim gibi insanlara guc versinler.

firinda patatese gelince:buyukce patatesin her tarafini tereyaglayin ve bolca delik acin uzerinde.firina verin,yarim saat bir tarafini,yarim saat diger tarafini(bazi patatesler daha uzun sure pisebilir) pisirin.pistikten sonra tercihinize gore servis yapin,ben tam bir mayaonez delisi olarak bol mayonez ve peynirle yiyorum ve bolca tuz ekliyorum.felaket tuz sorunum var,hele patateste dok dok sanki,tuz yok icinde.yanina da bol salata,afiyet olsun.bu arada biz kabugunu da yiyoruz,bu da burda edindigim aliskanliklardan biri,demir varmis,cok faydaliymis diyor liz.bi de leziz yani.afiyet olsun dostlar,sevgimle:)

No comments:

Post a Comment