11 January, 2006

Firinda karnibahar ve brokoli karisimi

kisir ve firinda karnibahar ve brokol karisimi:)
Gecenlerde Irlanda'dan misafirlerimiz gelmisti,tam da Noel'in ertesi gunu,coluklu cocuklu.Hatta cocuklar cok secicilerdi,yaptigim renkli keklerin yuzune bakmadilar bile,en sevdikleri seyde patates kizartmasi idi..Ne yalan soyliim ben sinir oluyorum cok secici insanlara,ozelikle misafirlige geldiklerinde,herkesin bir damak tadi var,seciciligi var ama bunlar inanilmaz,burgere o konulmaz,bu konulmaz falan,koskoca MC DONALDS 'a ne kadar rica edebilirsin ki o kalabalikta.Tabii bu tecrubeden sonra ben bir kez daha,"cocuk yok" oldum,tabii gorecegiz bu ne zamana kadar gecerli olucak:)Hos kabahat annelerinin,cunku o da ayr secici...Alismamislar bizler gibi lezzetli,taze yemeklere..
Bende babalari icin kisir ve firinda agacciklarimdan yapmayi uygun gordum,sagolsun 4 kisilik ailede adam gibi damak tadi olan tek kisi o,gecen sefer geldiginde de zevkle yemisti benim yemeklerden..Zaten garibim adamlar hasret adam gibi pismis,taze yemege,soslu soslu.O yuzden de eslerine hic utanmadan Sibel'in yemekleri,Sibel'in yemekleri diye sayikliyorlarmis eve donunce.
Firinda agacciklarin tarifini daha once yayinlamistim zaten,brokoli adasimdan,karnibahar da benim en eski yemek kitabimdan,arsivde hangi ayda hatirlamiyorum su anda.Ben bu yemegi yaparken baktim ki buzlukta ikisinden de yarim paket var,ben de ikisini karistirmaya karar verdim,iyiki de yapmisim,cok renkli ve leziz bir tarif oldu,hemen bitiverdi,sicak sicak:)Sizin de yeterli agacciiniz olmazsa karistirirsaniz,gayet yenilebilir oldugunu gostermek icin paylasayim dedim:0)


Kisira gelince,ben kendimi bildim bile,cokkkk sevdigim tadlardan biridir.Hatta her yaz,kizlarla aramizda kisir gunu yapardik,tabii o zamanlar ben mutfaga o kadar merakli degildim,bulasik yikama disinda,o yuzden yan komsumuz,Bahar'cim yapardi,hani o zamanlarda,herkes toplanir her yaz yazlikta,ayrilirken aglanir,her yaz farkli asklar yasanir,o zamanlardi iste kisir gunleri,simdi ise cok uzaklarda kaldi...Buyuduk:)
Bence en guzel kisiri annem yapar,gunleri oldugunda illaki olur menude.Ben buraya gelene kadar haberim bile yoktu nasil yapildigindan,gorduklerim disinda.Yapa yapa ogrendim,zaten herkesin ayri bir yapis sekli var,kimisi iyice salatali yapiyor,Sevgi Teyzem de reyhan yapragi koyuyor,ben cok fazla sey koymuyorum ama illede bol limonlu seviyorum.Nasil yaptigima gelince:Olcu yok,yine goz karariyla yaptim,zaten azicik kalmisti bulgurum..
Bulguru islattim,kaynamis suyla,2 yemek kasigi salca ile karistirdim,icine bol baharat attim,zeytinyagi,limon,yesil sogan ve salatalik koydum.Afiyetle de yedim...Bol limon ve tuzla cok lezzetli oluyor...Bu da bugunun paylasimi oldu..Sevgiler,s

7 comments:

  1. Chef ;-)

    I think I must order more cus-cus. As you know my aunt and uncle love it, and they are coming on Sunday.
    Its their favourite :-)

    SENI COKKKKKK SEVIYORUM
    MUCKKKKKKKKKKKK
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  2. P.S

    Cauliflower and cheese is my favourite (sorry I left the broccoli)

    What have you done to me woman? ;-0
    I'm hooked on spinich and cauliflower, I never thought I'd see the day I would be saying that.

    CILEKSUYU readers:
    See what an amazing chef MS CILEKSUYU is? She can turn a 27 year old, who has always hated vegetables, into a VEGAHOLIC ;-0

    Bravo, bravo Ms Cileksuyu :-)
    The kitchen will be very quiet without you in it next week :-(

    I guess its AUNT BESSIES ROAST POTATOES for me and mum all week then, nice and simple ;-0

    SENI COK SEVIYORUM
    MUCKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  3. :)ur so cute,my one and only fan:) what would i do without u,my comments would b empty...i love you too,leave the kitchen to ur aunt with already prepared dishes-by me-and join us to have fun,witness the turkish charm:)love you:)xxxxxx

    ReplyDelete
  4. Im not your one and only fan melekgim, Im your BIGGEST FAN

    What a beautiful heart you have :-)
    You have made such beautiful dishes for my family, sorry, for our family :-) Although you have prepared them sekercim, without you at the table eating them with us, your dishes will not have the same charm because you are not there :-(

    Hurry home to us please
    WE MISS U ALREADY

    SENI COK SEVIYORUM
    MUCKKKKKKKKKKK
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    P.S. When you return after the week, your comment box will be so full, you'll be reading for weeks and weeks

    AND IT WONT JUST BE MY COMMENTS ;-)

    ReplyDelete
  5. Sevgili Sibella,
    Sen ve kardeslerin umarim cok güzel vakit gecirirsiniz,haberlerini bekliyoruz.

    slmlar
    TD

    ReplyDelete
  6. saol deligtcim,afiyet olsun Ipek'cim,sen naisl yapisosun kisiri,degisik bir sey katarmisin:)sevgiler ikinize de...

    ReplyDelete