07 June, 2006






ESKIYE OZLEM

Sizin de ananenizin demir yatagi,yatagin uzerinde uzun nakisli yastigi,etegi nakisli carsafi varmiydi?..Babaannenizi halalara ceyiz hazirlarken gordunuz mu haldir haldir,yatak takimlari dikerken,uclari dantelli,kurdeleli..Ben sahit oldum bunlara hep kucuk bir kizken,babaannem makinenin basindayken,bende barbilerime elbise dikerdim,hani o zamanlar uclari,kollari puskullu t-sortler cok modaydi,onlardan..Halamlar dikis kursuna giderlerdi,ben de eslik ederdim,zaten ben diplerinden ayrilmazdim ki:)Teyzem hem dikis diker,hem kumas,tahta,testi boyar bir de ustune saz kursuna giderdi...Halam daha pachtwork nedir bilinmezken,nice seyler yaratmisti artik kumaslardan,simdi boncuklardan tepsiler vsler yapmaya gecti,ananem kalan yunlerden kilim orerdi,bana da battaniye yapmistir sagolsun..Annem bakir koleksiyonuna toz kondurmaz hala-anneeeeee bana da sakla-,biz bakir gugumle gider cesmeden su tasirdik her koye ziyaretmizdeSindi en zengin mutfaklarda tavandan asiliyor bakirlar taa Amerikalarda bile..

Hal boyleyken annem bizim ceyiz hazirliklarina cok erken basladi..Biz liseyi bitirmeden neredeyse butun ev tekstilimiz tamamlanmisti,sagolsun annemin kankasi,bize nice danteller yapivermisti,yastigindan,fiskosuna kadar.Bir de annem benim evlendirme meraklisi bir anne olsa anlardim bu hevesini,bilakis kendisi hep ille de kariyer derdi,kendi icinde kaldigindan..

Ben o zamanlar da merakliydim evle ilgili herseye,zaten evin buyuk kizi olunca,beklentiler hic asalmazdi ne ev isinden ne okul isinden,toz alirken hayallere dalardim,acaba dekorator mu olsam diye..

Dun zara'nin ev icin acilan magazasina ugradik,ben cok seviyorum boyle magazalari gezmeyi,rengarenk,civil civil civildi..Her ulkeye hasti yapilmis tum urunler,hint usulu,ispanyol usulu,fas usulu..Ben hepsini cok begendim ve bakarken inanamadim,ne kadar aslinda bildigimiz seyler olduklarina,daha once bu kadar fark etmemistim..Yukaridaki fotograflari sizin icin gizli gizli cektim,korktum valla kapidaki gorevli birsey der mi acaba diye,model caldigimi sanarak..Calarim tabbiii,bloglardan goruyorum,ne guzel isler yapiliyor,belki dedim model olur..Cunku bilirim nice annenin Mangoya gidip orneklere baktigini ve kizlarina daha guzellerini orduklerini..Sonrasinda da habitat'a ugradik,hemen yaninda sayilir zaten(bu iki magaza da regent street'de),bana soguk geldi zaranin o kadar geleneksel ve otantik tarzindan sonra,ama mutfak esyalari cok hostu..Orda en cok ilgimi ceken ise,sasirdim cidden gorunce,Trabzonun hamam takunyalari vardir,turistik satilir,gumusten,ne denir onlara bilemiyorum,ama o gumus kismindan lamba yapmislar,ben cok begendim.Insanlarin yaraticiligini bir kere daha takdir ettim.

Saniyorum hepimizin icinde eskiye bir ozlem var,belki de gitmek istiyoruz koylere kasabalara,sukunet icinde hayvan bakmak,tarla bakmak istiyoruz..Ben sahsen her zaman ikisini bir arada yasamis bir insan olarak,ilerleyen yasimda kucuk bir evde,sehir disinda olmak istiyorum,sallanan koltugumda oturup,orgu orebilmek istiyorum,bahceye merdivensiz inmek istiyorum...

Annecim,sana da burdan sesleniyorum,ne iyi yapmissin da bize ceyizler hazirlamissin,hem artik illa evlenmem gerek de demiyorsun kullanmam icin,ben gelince tum isli ortulerimi aliyorum,hem sen geldiginde zarif sofralar istersin..Boylece guzel sofralarda oturursun,bekar -ogrenci evine geldin gibi hissetmezsin:)Elinden guzel isler gelen hanimlari da tebrik ediyorum,birakmayin sakin,iyice sarilin bu guzel islere..

Bu arada londra costu,hava acti,mis gibi gunes tepemizde,insanlar parklarda,nehir kenarlarinda..Haftasonuna kadar 30 dereceye cikicakmis..Her magazadan muzik sesleri cikiyor,insanlar guluyor,parliyor..Muzik ve modayi bi arada gormek isterseniz buyrun city showcase.nerde ne var burdan ogrenebilirsiniz..magazalarin vitrininde cansiz manken yerine,canli muzik yapan insanlar gormek yaza ayri bir canlilik katmis..Etkinlik ayin 9una kadar surucekmis..Iyi gunler..

**bu postayi bugun icin aksamdan yapmaya calistim ama ne yazik ki fotograflar basilmadi,kusura bakmayin geciktim.

11 comments:

  1. Gunaydin;) Valla benim ceyiz takintim hic olmadi ama, anneannemin bana ben kucukken ormus oldugu yeil, uzeri kocaman papatyali battaniye tek hazinemdir ve cok da severim..Bence ceyizlerin kendilerinden cok, hatiralari onlari guzel yapiyor..emegin hatiralari galiba..;)

    ReplyDelete
  2. gunaydin canim benim,aynen katiliyorum okadar emek,bir de sevdigini gonlunden kopmus sevilmez mi..ben kucukken daha bir evlenme merakliydim,yaslandikca gecti:)ama o zamanlar bile istemezdim ceyiz demode olduklarini dusunerekten:)simdi hazina degerindeler...

    ReplyDelete
  3. Camdan yansıyan manzarayla, elişi örtülerin tezatlığına hayram kaldım... Çok güzel fotoğraflamışsın...

    ReplyDelete
  4. Sibella merhaba:) Duydun mu bilmiyorum ama piknik varmis Pazar gunu: www.yazamerhaba.com

    Bana da Berceste soyledi, sonradan ben cevremdeki Turklere sordugumda ama farkettim ki herkesin haberi varmis, bir ben kalmisim ogrenmedik cikcikcikk:) neyse belki sen de biliyorsundur ama yine de bir yazayim dedim...gecen sene 70 kisi falan gelmis baya guzel gecmis:)

    Ben de 1-2 saatligine gidicem sanirim

    ReplyDelete
  5. rugzancim saol canim benim,valla beceriklidir bizim kizlar,sans verilseydi daha iyi yerlerde olabilirlerdi simdi:)insnalah sicacik bir yuvan olur ortulerini kullanicagin..ben artik evlenmeyi beklemiyorum valla:)

    selam kucuk evin mutfagi,begendigine sevindim,aslinda ne gerginginlikle cektim ben o fotlari:)

    burcukcum selam,bana da gecen gun dilek mail atti sagolsun haber vermek icin..ben dea gidicektim bir kac saatligine ama dgune mangal partisine gidicez pz gunu..benim haberim yoktu dilek mail atana kadar,sayende de sayfayi ogrendim..harika olurdu,london cosmusken:)

    ReplyDelete
  6. My love, I know you loved these shops but nothing, and I mean nothing can ever compare to my IKEA ;-)

    The showcase was cool, and hey, maybe we saw some future famous bands :-)

    Adonis and I LOVE UUUUUUUUUUU mummy :-)

    XxXxXxXxXxXxX

    ReplyDelete
  7. WASN'T IT GRAND REALLY?I WISH WE COULD SPO UNTIL WE REALLY DROP:)I WANTED TO BUY EVERYTHING IN ZARA..IN THE FUTURE MAYBE?I LOVE YOU 2 MY 2 BIRDS:)XXXXXXXXX

    ReplyDelete
  8. canim benim soylermiyim,ne mutlu bana her seferin de ayni duygular icinde oluyorsun..hep boyle olcak merak etme canim,degismiycek sayfam da bende:)birbirimize yansiyacagiz:)

    ReplyDelete
  9. Senin Türkiyen gelmis Sibel,hem de cok anlasilan.Sen artik,hafiften o taraflara uzan bence.Ben de kendimi atabilsem oralara bi,sevdiklerime kavussam artik.
    :)
    Mr TD

    ReplyDelete
  10. sibella'cım ne güzel yazmışssın yine her zaman ki gibi keyifle okudum;) ve okurkende hayallere daldım...anneannem geçen sene ben evlenirken sandıktan çıkardı güzellliklerini...ee bende cocuklarıma verecegım, insan kıyamıyor kı kullanmaya...
    bnde şehrin gurultusunden, gereksiz hırslardan bıktım ve bulsam aradıgım sahıl kasabasını her seyı rıske atacagım ama halan arıyrum sanıyorum da daha da cokkkk arıyacagım...
    cok guzel 1 hafta dılıyorum sana...

    ReplyDelete
  11. delightcim benim turkiyem geldi de geciyor biliyorsun..insnalha onumuzdeki iki hafta icinde bir mucize bekliyorum,insanlah orada olabilrim,sanirim yakinda gidicem icimden bir ses oyle diyor ama fazla da ucmak istemiyorum..

    selam zynepcim,begendigine sevindim..ben buldum sahil kasabasini,istedigim evi de ama daha cokk firin ekmek yemem gerek kavusmam icin,bir de iki secnek var,secmek zor,ilerleyen yaslarda gorecegiz:)sevgiler canim,iyi haftalar..

    ReplyDelete