04 July, 2006

firinda feslegenli domates salatasi

Baglanamadim,uzak kaldim sizlerden...Bir kere daha anladim blogumun,sizlerin ne kadar degerli oldugunu ve ben bir kere dua ettim sebep olan hatice'ye,kankim Nurdan'a...Hepiniz iyiki gelmissiniz hayatima..Eskiden hepinizi merak ediyordum,hani ne yaparsiniz,nasilsiniz vs diye,ama simdi sanki sizi okurken,bazen kendimi okuyorum,bazen cok uzaklari,herseyi buluyorum hepinizde..O yuzden artik hic merak etmiyorum,hepiniz ayrisiniz benim icin,ne yaparsaniz yapin,sadece biliyorum ki hepiniz suraya yureginizi,emeginizi sunuyor,benim cogalmama sebep oluyorsunuz..Tesekkur ederim,bu sonsuz duygusal aksamimda:0),muckkkkkkk hepinize..




Cokkk sicak buralar,nefes alamiyorum ben artik..Eskiden gunesin altinda sereserpe yatan kiza ne oldu bilemiyorum..yaslaniyormuyum?Dolayisiyla,serin seyler cekiyor canim hep..Bu tarifi ikinci yapisim,domatese askimdan,her ne kadar sectigim domateslerim beni yine hayal kirikligina ugratmis olsa da:)Sizin oralarda pembe domates varmis,duydum,sanslilar sizi,oh sefaniz olsun,sizin yemeginiz daha guzel olur..Feslegen de benim ikinci buyuk askim otlarimdan,bahcede buyuttum gecen sene,bu sene saksida biraktim hemen bittiler,seneye kendime mini bir yesil ev alacagim,otlarimi,domates ve cileklerimi hain kus,bocek ve tilkilerden koruyacagim..Sahitsiniz:)

Tarife gelince:)kendisi delia smiths'in summer collection'dandir..Salatamizin yanina mis gibi ekmek pek guzel yarenlik eder,ozellikle disi kitir,ici yumusak kepek ekmegi olursa.

malzemeler:

  • 12 adet buyukce domates
  • 12 adet taze feslegen yapragi
  • 2 kucuk ya da 4 buyuk iyice dogranmis sarimsak
  • 2 ymk kasigi zeytinyagi,ben bolca kullandim
  • tuz ve taze cekilmis kara biber

sosu icin:

  • 2 ymk kasigi zeytinyagi
  • 2 ymk kasigi balsamik sirkesi

suslemek icin:

  • zeytin
  • feslegen yapragi

yapilisi:

Domatesleri sicak suda bekletip,kabuklarini soyun,ikiye bolun..Firin tepsisine dizin,uzerlerine yagi gezdirip,sarmisaklari ve feslegen yapraklarini koyun..Kenarlari hafifce kararana kadar,50 dk,1 saat pisirin..

Servis yapmadan once,sosunu cirpip,dokun uzerine,susleyin,buz dolabinda bekletip,afiyetle serin serin yiyin...

Sevgimle....

11 comments:

  1. canım duygusal arkadasım,hislerini paylasıyorum ben de,sanal filan ama birbirimizi cogaltıyoruz degil mi,ben de merak ediyorum takip ettigim bloglar yeni post yazmayınca.Tarifin pek guzel,domates feslegen ikilisine ben de bayılırım,belki farmers marketlerde guzel domat bulursun.Hele borough marketde cesit cesit var,uff cok ozledim bak simdi ya..

    ReplyDelete
  2. Istanbul da 2-3 gundur serin baya, Kusadasi yagmurluymus, ne oluyor bu havalara ya:) kisacasi demek istedigim sorun senin yasinda degil, doganin duzeninde ve onu mahvedenlerde.

    ReplyDelete
  3. sevgili janjanli,daha once hic katilmadim foruma ama zevkle hemen deneyecegim,dilerim basaririrm,bu benim icin buyuk bir zevk olur..sevgilerimle:)

    neslosh'um ben hala niyetliyim o markete gitmee..insanlah bir gun beceriririm..

    hosgeldin tugcem,haklisin,havalar da sasirdi bu insanlar yuzunden..yagmur sakir sakir,ama ben hala boguluyorum:)sevgiler

    ReplyDelete
  4. alistin tabi londranin serin havasina, walla bende burda ayni durumdayim ama bu günesi balkonda yanarak degerlendiriyorum :) mükemmel olmus salatan mutlaka denicem :)

    ReplyDelete
  5. sorma rahsanim,bak sen ne guzel yanabiliyoruz,ben kro gibi sadece omuzdan yandim,markete gitmekten:)dayanamiyorum valla..ohhhhh yag yagmurum yag,artik hic sikayet etmiycem,sen konarken biberiyemin ustune..

    ReplyDelete
  6. gecenin bu saatini mutlu kılan sayfa sahibi sibellaya kocaman bir öpücük

    ReplyDelete
  7. puskkutum canim benim saol,bende ozluyorum valla ara acilinca,allah ayirmasin bizleri:)muckkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

    kirpimmmmm operim cok,cok tatlisin..muckkkkkkk

    ReplyDelete
  8. NERDE BENIM CILEKLI ARKADASIM DDEIM HEPPPP
    ASAGIDA KI SARAMAN VARDI ALLAHTAN :))))

    ReplyDelete
  9. canimsin,ben gidersem hep onu burda birakicam o zaman,yani kaybolursam,olur ya kacasim gelir yine..operim..

    kirpiiiiiiiiiim sana gonderdigim yorum geri geldiiiiiiiii,ne oluyorrrrrrr?

    ReplyDelete
  10. TARİFLERİN HERZAMANKİ GİBİ SÜPER SİBEL ABLACIM.BAYILIYORUM RESİMLERİ GÖRÜNCE KARNIM ACIKIYO KİLO ALCAM YA..ELLERİNE SAĞLIK HEPSİ ÇOK GÜZEL.BURARADA İNŞ.MAİL SAYFAN DÜZELİR

    ReplyDelete