01 October, 2006


kizarmis biftek,mandalina sulu salata,sade kisir...

nerden geldi icime bu kadar et yemegi istegi bilemiyorum cidden...bir kac hafta once,resmen gozumun onunde,yumusacik kizarmis etler,tavuklar ucustu..uzunca bir sure yenmege calistim,ama en sonunda arzuma teslim oldum..hala heryerden,yada herkesin yaptigi eti sevmiyorum,zaten eti sade sevmiyorum,bol soslu ve izgara ya da yagda kizarmis olarak seviyorum.hele hele sebzeyle karismis etlere dayananamam hic,ya da sulu yemekli..dolma haric:).belki bu kadar et yeme arzum,yakinda annemin yemeklerine kavusacagimdandir,-annem bir lahana dolmasi sarar,bende luplup yerim,bol yogurtlu artik..ohhhhhhh-... ve eminim ki muhakkak bir hacibey ziyareti yapacagimizi bildigimdendi..hacibeye gidersek ben zaten hic sasmaz,adana kebap yerim..bu arada nandosta hic tavuk yeme sansim olmamisti,madem et yemege basladin dedim,kendimi odullendirdim,enfes bir tavuk yedim,harikaydi,tavsiye ederim herkese..nandos'a bir ugrayin...

gelelim benim kizarmis biftegime:

marine etmek icin:

zeytin yagi,limon suyu,beyaz sarap sirkesi-normal sirke de olur-,tuz,taze cekilmis karabiber ve ben bolca baharat ekledim ozellikle kekik ve biberiye..en az 6 saat sosunda bekletelim..

az zeytinyaginda,kizartalim..ben cokkkk pismis sevdigimden,boyle yanik gozukuyor...10-15 dk pismesi gereken et,neredeyse yrm saat pisti..siz damak tadiniza gore bilirsiniz zaten..

yanina,bulgur pilavi yerine,islattigim ve salca,bolca zeytinyagi ve kuru baharat ile yaptigim kisir eslik etti...bizim evde kisir bu sekilde yeniyor artik,hatta kendi basina pilav olarak da yiyoruz bir paketi...

salatasiz et olmaz,hazir aldigim salatami,limon yerine ,madalina suyu SIKARAK yedim ve pek begendim,cok tatli bir tadi oldu..

aaaaa patatesi unutmusum:)nasil yapmisim,bildiginiz firinda yapilan patates aslinda..parmak kalinliginda kesilir,bolca zeytinyagi ve baharat gezdirilir ustune,bir de 2 yemek kasigi bal eklenir...bal oyle bir lezzet katar ki,sibel yer yer doyamaz ve deneyin der..kitir kitir,ici yumusak,biraz da tatlica..yrm saat-45 dk firina verilir patatesler ve afiyetle yenir...

8 comments:

  1. Hosgeldin Sibellaaaa:))) et cok guzel gozukuyor ya benim de canim istedi simdi:)

    ReplyDelete
  2. etli tarifler de geliyo tabi artik :) canim ellerine saglik, patatese bal eklemeyi ilk defa duydum, mutlaka deniiciimm mmuucckk

    ReplyDelete
  3. ay biri et yemeye baslamıs da tarifler verir olmus.10 yıldır direnen ben de saglık sebepleriyle yavastan baslamak zorunda kaldım.Ama cok yavas.Artık kafene geldigimde bana yaparsın :)

    ReplyDelete
  4. Gelsin mi Lama'nin sorulari?
    *Bu beyaz sarap sirkesi ne olaki?Gorduk marketlerde ama cok anlamadik sahsen..
    *Mandalina sulu salata cidden guzel miydi :)
    *sade kisir olayini sevdim zekice fikir,ellerine Saglik
    Hoscakal

    ReplyDelete
  5. canım benim eline sağlık,tabak çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir,mandalina ve bal olayı çok değişik geldi bana,denemek gerek dimi?mucks darl

    ReplyDelete
  6. burcukcum hosbuldum...begendigine sevindim...sende kizartiver hemen,ders falan calisirken iyi gelir belki..kirmizi et enerji vermezmiydi?

    rahsanim gelicek etli tarifler bundan sonra SIK SIK..bakalim begencekmisiniz:)bal yakisti patatese..tavsiye ederim..

    nesloshum yapmazmiyim,insanlah bir guna acilirsa..sevgiler sunarim..cok avartmadikca et yemenin cok bir zarari yok saniyorum..bu arada hani sen tavuklu bolsoslu bir salata yapmistin ya,iste o beni cok cezbetti ve bende basladim:)senin parmagin var yani:)

    lamacim afiyet olsun..beyaz sarap sirkesini ben degisiklik olsun diye,normak sirkeden daha cok seviyorum,daha sakin,sarap tadi falan yok..ve kepekli saca da cok iyi gelirmis..denedim uyguladim,cidden dogru cikti..bana sorarsan ben balsamik sirkyi tavsiye ederim.mandalina bence cok yakisti,limon kadar eksi olmadigindan,tatlimsi oldu salatam..ama bilemem tabii herkese hitap eder mi?sevgiler..

    kardesimmmmmmm..demne aablam,ama annemlere denetme,sevmez onlar oyle seyler bilirsin,yenilikleri..dardanel tonlu salata yaptim diye,az dalga gecilmemistim taa o zamanlar:(severim,sarilirim

    ReplyDelete
  7. Kepekli sac mi? Iyi olacak hastanin doktoru ayagina gelirmis olayi oldu galiba sanirsam. Cok muzdaribim bu kepek olayindan son haftalarda :( Her turlu oneriye acigiz efendim.
    Tesekkurlerimizi sunariz

    ReplyDelete
  8. eşin sana baktıkça mucize tanımını yeniden şekillendiriyordur kafasında

    ReplyDelete