16 April, 2007

tabule...


3 gunluk tatilim esnasinda,mutfaga giricegime,eski gunlerdeki, gibi soz vermistim aslinda..amacim ekmek yapmak,kurabiye,kek yapmakti... bunlarin hicbirisini yapmadim ama yine de mutfakta zaman gecirdim..en sevdigim yemek olan MAKARNAYI pisirdim,bol peynirli,besamel soslu-daha once vermistim tarifini-,annemin verdigi ortulerde sofra kurdum,her zamankinden daha keyifli oldu aksam yemegi saati,yemek cok ozel bir sey olmasa da...acele etmeden,birseylere yetismeye calismadan,ya da yorgunluktan sikayet etmeden...


ne zamandir denemek istedigim bir tarifti tabule..bulguru sevdigimden ve elimdekini tuketmek istedigimden hemen yapiverdim..cok kolaydi cidden...kisirin,kalini oldu iste.-bu arada sema ablamdan birsey daha ogrendim,kisiri islatirken,sicak suyu salcasi ile karistirin ve katin kisirin ustune,hemen salcalaniyor kabarirken,ben kavururdum da annemden gordugum uzere salcasini ya da kuru kuru yedirmeye calisirdim-

tarife gelince:roz denny'in vegetarian cooking'den alinma

malzemeler:

  • 115 g bulgur
  • 6 ymk kasigi limon suyu
  • 5 ymk kasigi zeytinyagi
  • 6 ymk kasigi taze maydanoz
  • 4 ymk kasigi taze nane
  • 3 adet iyice dogranmis taze sogan
  • 4 domates-kabuklari soyulmus,cekirdekleri cikartilmis
  • tuz karabiber
  • ben biraz da dereotu kullandim

bulguru soguk suda bekletin diyor kitap 20 dk,ben kaynar suda yarim saat kadar beklettim,suzdum...ve diger malzemelerle karistirdim..hemen yemedim,2 gun falan beklettim,tadi iyice yerlessin diye,iyiki de yapmisim...serince bulgur pilavi oldu,iyi geldi sicak bahar aksamlarina...

hepinize iyi haftalar diliyorum...

bu arada hayallerimden birisi daha gercek oldu,lavanta ektim bahceye,birde fusya,hani kupe gibi asilan cicek:)bakalim ne kadar buyuycek..lavantamin cicegi yok daha,minicik...mis gibi kokuyor ama,yemeklere ve salatalara da kullanabilirmisim:)

4 comments:

  1. kisir icin ne iyi fikirmis salcayi suya katip eklemek! canim diktiklerin hemen olsun bize de göster, merak ettim, heyecanlandim simdi :))

    ReplyDelete
  2. hayallerini gerçekleştirebilmen ne güzel sibellacım

    ReplyDelete
  3. Sibel'cim seni 3x3 oyunu için sobeledim sobe sobe sobe...ayrıntılar sayfamda kolay gelsin.

    ReplyDelete
  4. Merhaba,
    Resim öyle iştah açıcı görünüyor ki,mutfakla çok alakadar olmayan ben ilk fırsatta deniycem :)
    selamlar
    ~mrl~

    ReplyDelete