10 March, 2008


Come rain or shine,I'll be fine.....

Son gunlerde,bir yerlerde birseyler okuyorum,nerde okudugumu hatirlamiyorum sonra...Bakiyorum,yazmisim pembe not kagidina,yapistirmisim bilgisayarin uzerindeki guzelim gumus cerceveye...Bu baslikta onlardan birisi...Bir digeri de,acaba maille mi gelmisti ki?

hayat kisa,kurallari yik,kolay affet

kalpten sev,kahkahalara bogul

ve

yuzununu guldurmeyi basaran hicbirseye

sirtini cevirme!!!!!!

Guzel degil mi?Ben okuyunca kendimi iyi hissettim sahsen..Bana guc veren misralari,satirlari,sarkilari seviyorum ben...Baslikta da diyor zaten,yagmur da yagsa,gunes de acsa iyi olacagim diye..Olacagim tabii ki,duymazdan gelecegim kafamin icinde tikir tikir eden sikintilari,aza kanaat vermek de olsa bu,verecegim...Kimisi icin bu ilerlememe sebebi mesela,ben kendimden daha kotu durumda olanlari dusunursem,kendi halime sukrederim,kendi halimden cok ustun olanlar icin de,belki bir gun bende bu seviyede olurum derim,ama olmak icin de kendime oyle cok hirs yapmam mesela...Hatta hic hirsim yoktur benim,sadece kendimle yaris ederim ben,dunden daha iyi bir durumda isem,bu benim icin ilerlemedir....Hayallerime de gec de olsa,ulasirim ben...Hatta hersey gozumde canlandirdigim sekilde oluverir zamani gelince...

Bu konuya nerden geldim bilemiyorum,hee,kendime hatirlatma aslinda bu..Cunku bazen yukarida yazdiklarimi unutuyorum,ve cok daraliyorum,hani kendi kendimi kasiyorum olur olmadik seyler icin..Bu maddi de olur,manevi de...Arada goz yasi dokerim falan...Sonra sevdiklerimle konusurum,bu bana hep cok iyi gelir,sevdigim insan sesi,mesafeye ragmen,iki saatlik telefon muhabbeti...

Yemek pisirmiyormuyum diye soruyor teyzem artik,pisiriyorum ama onune daha onemli seyler geliyor..Jeffrey gibi:)

Gecen haftalarda kendime bir kitap aldim,marie claire-the ultimate recipe collection-Kalinca,bembayaz, ic acici bir kitap..25 pounddan,5 pounda inmis,kacmaz dedim kendime..Aslinda tariften daha cok ben,fotograflari icin aldim..Evcini'nin fotograflarini,sayfasni hatirlatti,beyaz,beyaz..Temel,bilinmesi gereken tarifler var icinde...Icinden denedigim ilk tarif nohutlu kisirdi..En sevdigim lezzetlerin birlesimi..Sagolsun turk marketi,ben evde cokca bulunduruyorum konserve nohut...4 tanesi 99 kurus...Tarife tabiiki tamamen uymadim,evde ne varsa kullandim ben,bir de aci salca ekledim,suyuna,kabarirken...Siz de yapmak isterseniz....

Nohutlu kisir:

malzemeler:

  • 175 g kisirlik bulgur
  • 1 tatli kasigi tereyagi
  • 400 g konserve nohut
  • 2 adet soyulmus,dogranmis domates
  • yarim kirmizi sogan,kucukce dogranmis
  • 1 avuc taze nane
  • 1 avuc taze kisnis
  • 1 avuc taze maydanoz
  • 1 ymk kasigi limon suyu
  • 3 ymk kasigi zeyinyagi

Kisirlik bulguru 250 ml sicak suda bekletin uzeri kapali olarak...Kabardiktan sonra geri kalan malzemeleri ekleyin...Afiyetle yiyin...




Bu aralar benim bir kurus bile harcamamam gereken bir donem...Ama gelin gorun ki,delirmis gibi olmadik seylere harciyorum parami...Bir ara elbise alma cilginligim vardi...Bunu astim,hatta kendime kirmizi,duz, rugan ayakkabilarimi bile almadim,beyaz,mavi cicekli elbisemin altina giymek icin,kirmizi hirkamla takim olucakti..Almak uzere iken durdurdum kendimi,kac defa...Sanirsiniz ki cok pahali,degil hic...Ayakkabidan sakladigim parayi gittim,tabaklara verdim...Eski takintim, yeniden bas gosterdi...Ikinci el dukkanlar,yardim dukkanlari..Bir gun buyukce mutfagim olursa duvarlarina tabak asmak hayalim vardir benim,babaannemin tabaklari ile baslayan bu sevda,daha ilerlemis durumda...Buldum kendime bir dolu tabak satan yer,koleksiyoncular icin.Kimisi gercekten cok pahali,antika..Kimisi,benim aldiklarim gibi bir kac poundluk...Gerci bana verdikleri keyfin,fiyati yok...Ya da kendime altin renginde bros aldim mesela,£1.5o'ye...Ben altini sevmem ki hic aslinda...Ama o brosu sevdim...Annemin aldigi,kardesimin verdigi kolyeye kardeslik yapar artik..Boyle iste....Diyecegim odur ki arkadaslar,gidin bakin bu tarz dukkanlara,hem siz sevinin,hemde baskalarina yardim etmis olun...Bir de baskasinin kullanmis oldugu seyleri dusununce insan,bir tuhaf oluyor..Acaba nasildi yasamlari,ben bu brosu takinca,o sahsin karakterinden bazi seyler bana gecer mi falan gibi seyler geciveriyor aklimdan...Dilerim ugurlu gelsinler...

Simdilik benden bu kadar..Anlaticagim daha cok sey var aslinda ama bir gune sigdirmayayim..Iyi haftalar olsun...

No comments:

Post a Comment