13 May, 2008



Mercimek koftesi....

Kim bilir kac zaman olmus,sevgili kankim vereli bu tarifi bana....Sevdigim,ozledigim bir tatdi,mercimek koftesi,bizim evimizde pisilmeyen,genelde davetlerde karsima cikan....

Mercimege ve kisira olan duskunlugumden mi bilemiyorum,severim kendisini,...abartirip hatta yedikce yerim,lup lup.....

Evde de hep bulunur mercimek,o yuzden artik denemeyi geciktirmenin manasi yoktu ,ozlem giderilmeliydi..Yapmam gereken tek set biraz yesillik edinmekti....Ilk tecrubemden alnimin aki ile ciktigimi dusunuyorum....




malzemeler:

  • yrm bardak mercimek yesil ya da kirmizi,ben kirmizi kullandim
  • 1 brdk kisirlik bulgur
  • 2-3 adet kuru sogan
  • 1 kasik salca-ben hem aci,hem tatli birer kasik kullandim-
  • bilumum baharat
  • bolca yesillik,ne severseniz,nane,maydanoz,dereotu,blendirdan gecmis

yapilisi:

mercimegi,iki bardak suda iyice haslayin,yumusadiktan sonra,suyunu cekmeden,uzerine kisirlik bulguru katin,kisir gibi yumusayana kadar bekletin...

diger taraftan,iyice kiydiginiz soganlari-ben blendirdan gecirdim,cok ince kesemiyorum:(- kavurun,salcanizi baharatlarinizi ekleyin,sonra bulgurlu karisimi katip,iyice yedirin birbirine...butun yesilliklerinizi katip,guzelce yogurun,iyice karistirin,istediginiz sekli verip,marula sarip,bol tuzla yiyin....afiyet olsun....


No comments:

Post a Comment