26 September, 2008

Kisnisli Havuc Corbasi


kisnisli havuc corbasi,kremali....ve 400.postum...

400.
postum icin hep ozel birseyler koyarim diye dusunmustum aslinda..hic aklima gelmemisti bu corbayi paylasma ihtimalim..iki senedir yapmiyordum,yaptigim zaman da,amac ticari idi zaten,calistigim kafede,cokca gelen musterinin istegi uzerine yapilmisti bu corba,pek de sevilmisti...o zamandan sonra,ablamin getirdigi tarif,kaldi pembe snoopyli tarif defteri arasinda..gecen gune kadar..amac,cokca ucuza alinmis olan havuclari degerlendirmek...evet bugunlerde cokca havuc yiyorum,turuncuya donecegim..yarin, kalanlarini ise mandalina ile SIKACAGIM,enerji icecegi yapacagim kendime....

kolay bir hafta gecirdim sayilir,yogun ve yorucu aslinda..isler toparladi birazcik daha,noel de geliyor,cosar simdi herkes,tatil modundan ciktiklari icin yerler de yerler....

anneme supriz yapacaktim,tr tatili icin,ama bugun dayanamadim,kelosh beni gaza getirdi,soyle dedi,sevinsin,hem belki kendi ayarlamasi falan filan gereklidir,kalplerine inmesin diye..bende soyledim..lapcon agizli ben..(annem cok konusan,agizlarinda laf tutmayan insanlara der bu lafi,ne demekse lapcon),oyleyimdir hafiften,arada agzimdan kacar bazi seyler,safligimdan,zaten yalan da soyleyemem hic,hemen anlasilir...

saclarimi kestirmek bana cok iyi geldi,sanki negatif enerjiler gitti,pozitiflikler yayildi hayatima...

bir de cok dua ettim ben bu aksam,cok uzun zaman sonrasinda..herkes icin....hayallerimiz icin..dilerim kabul olsun...

son olarak euro millions cok para veriyormus..ablam soylemese hic haberim olmaz..mecburen oynattik keloshu..belki ucundan azcik bize de dokunur,madem mebla o kadar cok....ayy insanlah...

hayallerle baymadan corbaya geciyorum..cok basit..bence kremasiz daha guzel..ya da az koyun,ben abarttim,baydi,pek tatli geldi...bu arada tarifi ablam bir yerlerden bulmus,nerden emin degilim,o yuzden kaynak veremiyecegim,kendi el yazisi ile yazilmis kagitta saklaniyor hala...

malzemeler:
  • 30 g tuzsuz tereyagi
  • 4 soyulmus,kup kup dogranmis havuc
  • 425 ml sebze suyu
  • yarim demet taze kisnis
  • 110 ml krema
  • tuz,taze ceklmis kara biber
yapilisi:

  • yagi erittikten sonra,havuclari soteleyin,yumusayana kadar
  • sebze suyunu ekleyerek,kaynamaya getirin..altini kisin 10-12 dk daha hafifce kaynatin.kisnisi ve kremayi ekleyin,baharatlarini atin...blendirdan gecirin,tekrar ocaga koyun,biraz daha isitin...
  • afiyet olsun,rengi ve tadi ile sonbahara yakisan bir corba bu...
hepinize,sevgi,paylasim dolu bir bayram diliyorum...benim icin,bayramlar,bayram degil artik ama yine de ufak da olsa kalbim pir pir ediyor....



No comments:

Post a Comment