09 October, 2008

elmali,havuclu kek....

iste,gecen hafta bahsettigim kekcim karsinizda...yumusak ici,mis gibi kokuyor...rengini kullandigim sekerinden almis....islakimsi tam sevdigim gibi....

bugunlerde en sevdigim sey kek yapmak oldugu icin,hemen geciveriyorum tarifine...acaba annemlere de yapsam mi giderken diye dusunmuyor degilim,kalan havuclarimla;-) evet,yanlis okumadiniz,hala havucum var.....bir kismini tum patates pureme kattim,ne guzel gozuktuler icinde,turuncu turuncu....

neyse,malzemeler:23 cmlik kalip icin

  • 250 g un
  • 1 tatli kasigi karbonat
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 175 g yumusak kahverengi seker
  • 1 portakal kabugu rendesi-ben mandalina kullandim-
  • 3 yumurta
  • 200 ml yag,ben zeytinyagi kullandim
  • 150 g rendelenmis elma
  • 150 g rendelenmis havuc
  • 100 g arzuya gore kuru kayisi,kucuk dogranmis
  • 100 g karisik ceviz,findik,vs
yapilisi:

  • unu,karbonati,tarcini karistirin,sonradan sekeri ve portakal kabugunu ekleyin..
  • yumurtalari yaga katarak,iyice cirpin,elmalari,havuclari ve findik fistigin bir kismini katin ve unlu karisima ekleyin..
  • yagladiginiz tepsinize dokun,isterseniz yagli kagit da kullanin...kalan findik,fistik karisimini ustune dagitin.oncede isitilmis 180 dereceli firinda 30 dk,bicak temiz cikana kadar pisirin.....
simdiden,sanki 2009 icindeymisiz gibi geliyor bana nedense...zamanin ucmasini istiyorum,dha hizlisindan..bu hafta benim icin daha uzun olucak,sabirsizligim hat safhada...

ahmet umit'in patasana adli kitabi pek keyifli bir seruvendi..simdi sarikamis,beyaz huzun'u okuyorum,yariladim...bugunlerde cok kitap okuyasim var....okuyorum da,ne zamandir boyle dalamamistim kitaplara...istanbul'a gittigim de bir dolu kitap almak istiyorum,cd, dvd almak istiyorum..evet ben hala cdye para veriyorum.....bilgisayardan sarki yuklemeye uyuz oluyorum....

daha az once nasil da sikayetciydim,bir duysaniz,hatta kendime akil hastanesi yollari bile gozukebilir diye dalga geciyordum kendimle...sonra canim arkadaslarim keyif verdiler,renk kattilar aksamima...bu aksam burda bir adet ftograf varsa,arkadasim sayesindedir:)

alisiriz sanim,yani ben,hos temeli ogrensem,blog yapsam,mail atsam bana yeter....

iyi haftasonlari olsun....sevgiler

No comments:

Post a Comment