23 November, 2008


cikulatali ve kahveli mermer kek....

ne zamandir ilk kez yogun bir haftasonu gecirdim...naneli cayimi yudumlarken,usurken,paylasmak istedim...cumartesi gunu sabahtan dustuk yollara,sirin kutumuz icinde,minicik,miyavlayan bir kedi,dogum gunu hediyesi,teyzemize...o kadar guzel ki,ayrilmak cok zor oldu kendisinden..fotograflarini yayinlayacagim en yakin zamanda...sonra bluewater'a gittik,cok uzundu yol,bayiyor,gereksiz gitmem diyorum her seferinde,yine de o taraflardayken hadi gidelim dedik,cok zaman sonra ilk kez...noel isiklarini gormek donuste,guzeldi...ne zamandir almak istedigim hirkayi aldim,verdigim paraya acimadan..biliyorum,ben o hirkayi yaslaninca da giyecegim...bazi seyler,ilk gordugum anda ruhumla birlesiveriyor..rengi siyah,gri almadim,annecigim bir tane oruyor diye...

sonrasinda sinema,James Bond'u izledik...8 sene once kendisini severmiyim diye sorduklarinda,iyyyy derdim....basladim izlemeye,Sean Connery'li olanlari,sevdim gercekten,zaten icimde hep bir kahraman olma istegi vardir cocuklugumdan beri...yeni serileri,judi dench icin izliyorum ne yalan soyliim,gri kisa saclarini,aksanini seviyorum...bond olmayi istedim ben nedense bu sonuncusunda,hani kotuleri bende parcalayayim,sonra da M'e keske size yardimci olabilseydim onun olmesinde diyip isin icinden cikabilseydim...gozumu kirpmadan gercekten parcalayabilecegim insanlar var su dunyada...cocuklarin canini yakanlar...evet bir yanimda,bond,diger yanimda M,arkamda da bond kizi olsun-bu son kiz harbi bence en guzeliydi-kotuleri yok edelim,sonra da hic birsey olmamis gibi harika yerlere seyahat edelim....

bu sabah da ilk karimizi gorduk..cok soguk olcak dediler,kanimca o kadar da degildi...beyaz kadife pantolon giyindim kis gunu ben...sevdim kendimi,zayiflamis hissettim....yilbasi hediyeleri almaya basladik,mutluyum..heyecanlandim birden bire yeni yil yaklasirken...ozel oldu bu sene..sakin oldu..yolunda ilerledi pek cok sey...cok sukur....

kekime gelince,gecen hafta yaptim,gazi kontrol edicek adamcagizi beklerken...o yuzden istedigim gibi olmamasini,kendisinin firinimi bir kac dakikaligina kapattirmasina bagliyorum...hayal ettigim kahveli kek degildi.benim gibi kahve sever icin kahve tadi neredeyse hic yoktu...lezzet dergisinden tarif...en cok silikonlu kirmizi kek kalibimi sevdim ben bu keki yaparken...


malzemeler:

  • 180 g tereyagi
  • 180 g pudra sekeri
  • 200 g un
  • 5 yumurta
  • 1 cay kasigi kakao
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 75 g cikulata
  • 1 cay kasigi granul kahve
yapilisi:

  • tereyagi ve pudra sekerini mikserle kopuk haline gelinceye kadar cirpin.yumurtalari ekleyin.un ile kabartma tozunu ilave edip karistirin ve karisimi ikiye bolun.
  • karisimin yarisina kakao ve cikulata diger yarisina,yagladiginiz kaliba sekille cikmasi icin kucuk parcalar halinde dokun.onceden 150 dereceye ayarlanmis firinda 40-45 dk pisirin...
hepinize keyifli bir hafta diliyorum...iki gun daha bosum ben...ev isleri yapacagim....iyi olun...

No comments:

Post a Comment