19 November, 2008


portakalli antep fistikli kurabiye....

bu tarif de cocuklar icindi...tarif sahibesi-leri Arzu,Ulfet Aygen,Beyaz unsuz,sekersiz hamur isleri kitabindan...bu kitabin kapagini,sayfalarini cok seviyorum ben,sanki cok eskilerden,bana birakilmis gibi....sayfalari diger kitaplara nazaran daha kitap kokuyor sanki...tarifler de cesit cesit,her damak tadina uygun,saglikli..guzel isimli,guzel arkadasimdan hediye,ilk sayfasini,imzasi niteliginde,adima, bir cicek susluyor....

malzemeler:

  • 3 su bardagi tam bugday unu
  • 1 cay bardagi dovulmus antep fistigi
  • 2 portakal kabugu rendesi
  • 1 cay bardagi bal
  • 125 g tereyag
  • bir tutam deniz tuzu...
yapilisi:

firini 170 derecede isitin.unun bir bardagini bir kenara ayirip,tum malzemeyi birbirine katin,yogurun..eger hamur yapiskansa,ayirdiginiz unu ilave edin-benim icin gerek bile kalmadi o ekstra una-,kiraz seklinde parcalar koparip,birbirine degmiycek sekilde tepsiye dizin....20 dk,hafif renklenene kadar pisirin....afiyet olsun...

bu arada ben tarife basladim,baktim ki bali unutmusum,azicik kalmis maple surubumla,kahverengi sekerimi kattim icine onun yerine...cok asiri tatli olan bir kurabiye degil anladigim kadariyla..benim parcalarda sanki kiraz daha buyuk oldu,48 taneden daha az cikardik..bu arada figencim,cig cig de lup lup yuttu kimisini..inanamadim gozlerime:)ama bei guldurdu...cigkende guzelmis:)

hayatimda paylasabilecegim hic oyle ozel,anlatilmaya deger birsey yok bu araar..hersey yumusak yumusak gidiyor iste...suzulme donemindeyim..fark ettim ki boyle daha az stresliyim,kendimden cok sey beklemeyince,elimdekiyle yetinip,ona cok sukur dedikce-zaten cok sukur eden bir insanim,ama bu aralar daha bir sukur ediyorum,dunyaya baktikca...

yasanacaksa yasanacak derdi ya bir sarki eskiden...

gazetelere,haberlere baktikca bazi seylere gercekten inanamaz oldum...nasil bir varliktir bu insanoglu,cozemiyorum..ufacik bebege iskenceler yapiliyor,o kadar guzel ki...bahsetmiyeyim diyorum,dusunmiym diyorum yapamiyorum....bazen inancim da sarsiliyor boyle seyleri gorunce.herseyin bir nedeni varda,cocuklara,hayvanlara yapilanlari ben anlayamiyorum...elimden birsey gelmiyor,ona da uzuluyorum...bu kadar iyi insan,bu kadar kotu insana yetmiyor....allahim kotu insanlardan uzak tutsun diyorum,hepimizi,hepinizi,sevdiklerimizi...ne olur kendinize iyi bakin,hep derim,sevdikleriniz icin en azindan diye.....

No comments:

Post a Comment