05 May, 2009

Canterbury Kathedrali...







Dunki resmi tatil nedeniyle,ne zamandir gormek istedigim yerlerden birini gorebilme arzumu yerine getirebilmenin mutlulugu icersindeyim....Mini mini,tarihi sehirlerden birisi Canterbury, kendi masallari olan-canterbury tales- .


Bromley'in guney tren istasyonundan bindik trene...oldukca manzarali idi yolculugumuz,sarili sarili tarlalar,atlar,inekler,koyunlar,sirin sirin evler gorduk 1,5 saatlik yolculugumuz esnasinda...yine fark ettim ki,omrum boyunca seyahat halinde olabilirim,buyuk bir zevkle toplu tasima araclarini kullanabilirim,hatta trende yasarim buyuk bir rahatlikla...


Canterbury'in batisina vardi tren,hemen yurume mesafesinde zaten sehir merkezi...Ilk isimiz tabii ki kathedrali ziyaret etmekti....


cok dindar bir insan degilimdir ben aslinda ama kiliseleri de severim camileri sevdigim kadar....her seferinde,ikisinde de aldigim huzur aynidir....kocamandi ici....gunesli bir gun olsaydi belki de rengarenk islenmis camlardan iceri suzulebilirdi isik...kendisi hakkinda tarihi bilgilere ulasmak isterseniz,yukardaki linki tiklayabilirsiniz, benim oyle tarihi,kulturel olaylari anlatabilme kabiliyetim ve sabrim olmadigindan sanirim bu sizin icin daha iyi olur,tarih ogrenme meraklisiysaniz..

oturduk sakin bir kosede,ettik dualarimizi,yaktik mumlarimizi..alt kattaki ozel dua kisminda minik bir not tahtasi var,sabah sekizdeki dua toreni icin,isteyen istedigi kisi adina not birakabiliyor ve boylelikle torende aniliyor sevdiginiz,kaybettiginiz...kelosh annesini ve teyzesini yazdi tabii ki....

bir dahaki sefere kathedral disi manzaralarla burdayiz....keyifli hafta ortasi diliyoruz....



12 comments:

  1. farklı yerler her zaman benimde ilgimi çekmiştir.güneşli bi hava olsaresimler çok daha renkli olurdu.

    ReplyDelete
  2. süper fotolar bunlar bende çok severim gezmeyi.fotoğraf çekmeyi

    ReplyDelete
  3. ya yorumumu yazarken dün internetim bozuldu, diyordum ki, üstten 5. fotoğrafı çok beğendim!

    ReplyDelete
  4. Ne kadar görkemli ne kadar heybetli bi yapıymış. Fotograflar ayrı güzel. Puslu hava ayrı bir tat vermiş bence.

    ReplyDelete
  5. canterbury katedrali en sevdigim yerlerden biridir benim de.. Cok ozledim Ingltere'yi cok..Ha gayret biraz daha sabir... tren, otobus, ucak... hepsiyle seyahet edebilirim, yeterki beni bilmedigim gormedigim yerlere tasisinlar..
    sevgimle kal....
    duy

    ReplyDelete
  6. Ben de seyahatlerimde kiliselere girip o sessizlikte oturmayı severim Sibel'ciğim ama manastırlar beni daha da mutlu eder. Sen de öyle misin?

    ReplyDelete
  7. karamel mutfak,belki bir gun gunesli de gorebiliriz bu sehri...

    Merhaba Nese,eger uzun sure yeni bir yerlere gitmezsem ben kendimi cok eksik hissediyorum nedense....keske bir sponsorumuz olsa daha cok yer gorsek:)

    Selam Ipek,bende sevdim puslu ve siyah beyaz olanlari acikcasi daha cok,sanki o zamanlari daha iyice yansitmis gibi..ingiliz filmlerinde de hem karanlikimsi olur ya sanki...

    Selam Tijen Abla...ben manastira hic gitmedim henuz..eminim gitsem severdim....

    ReplyDelete
  8. selam Rahsan'cim...5 ve 6 benim de favorim:)

    Duy'cum dilerim gelirsin en yakin zamanda buralara....ozlem giderirsin...sevgiler

    ReplyDelete
  9. Sayfayi yukaridan asagi hareket ettirirken, bayraklari gordum, Canterbury Katedrali dedim. Bingo :) Biz gittigimizde bereketli bir gune denk geldik, bir de nikahtan yeni cikmis aile gorup fotograflarini cektik. Kapida da beyaz Limo'lari bekliyordu onlari :P Canterbury'de bir de tavsancikli hikayeleri olan birisinin muzesi vardi,ona da kapanma saatinden once yetisememistik :( Adini unuttum :( Bir de York ile Canterbury birbirine cok benziyorlar...

    ReplyDelete
  10. inanmiyorum,ne kadar sansliymissini..su kathedralde evlenmek,masal gibi olurdu herhalde..york benim listemde insanlah:)

    ReplyDelete
  11. york.a gitmeni siddetle tavsiye ederim, cok masalsi, cok...surlarda yurumeyi unutma sakin.. aa bir de chester var gormediysen eger tavsiye ederim. Chester.da supperdir. Su meshur Hollyhoaks dizisi varya orada cekiliyor, pub.lari dolasinca bi tuhaf oluyor insan. Soonra eger gideblirsen Wales bolgesinde Gresfurd denen kucucuk bir kasaba var, Ingiltere'nin en guler yuzlu insanlarinin yasadigi kucucuk bi yer. super huzurlu...hadi ben kaciim.. insallah yakin zamanda gelebilirim oralara.. gozumde tutuyor her bir yer...
    Duy

    ReplyDelete
  12. York listemde Duy'cum...Chester ne tarafa kaliyor acaba onu da soylermisin,gunu birlik gidilebilir mi??wales'de de ya kamp ya da trekking tarzi birsey dilegim insanlah..cardifi gordum ama pek sevmedim...

    ReplyDelete