03 June, 2010


kuzenlerimden,yalanci tavuk gogsu:)


en son kuzenimi ziyarete gittigimde yapmisti bu tatliyi,cok zaman once de tarifi iceren maili gonderdi sagolsun CKE'cim...baska bir maillede diger kuzenimin tarifi geldi,o da sagolsun,hemde beraber yapmisiz cok seneler once,hatirlamiyorum bile....

kendim yaparken acikcasi,bu kadar guzel olucagini dusunmemistim,hem pratik,hem ucuz,hemde elinizin altindaki malzemelerle...

bana gore,verilen seker miktari biraz fazla geldi,hatta sabah sefim de ayni yorumda bulundu...zaten kuzenim ne kadar tatli sevdigine bagli demisti mailinde ve tereyagi kullanmisti,bende tereyagi kullandim,margarinim yok cok zamandir...zaten Julie&julia'yi izledigimden beri ben iyice bir tereyagi hayrani oldum,kocasina diyor ya ekmegimin uzerindeki tereyagisin diye:)ne zaman tazecik ekmegin uzerine tereyagi sursem,o sozler cinliyor kulaklarimda:) bende, ur the salt of my food diyorum,tuzsuz yemek dusunemedigim icin...



gecelim tarifimize,biricik kuzenlerime de cok tesekkurler burdan,nice tarif paylasimlarina insanlah...bazen,bu kadar buyumus oldugumuza inanamiyorum,o kadar ic ice buyumustuk ki...


malzemeler:

  • 1kg sut
  • 1 vanilya
  • 1,5 bardak seker
  • 2 turk kahvesi fincani un(3-4 ymk kasigi.ben yrm olcu fazla un kattim)
  • yrm paketten biraz fazla tereyagi ya da margarin
yagi eritin,unu katip kavurun,pembelessin.sutu koyup,vanilya ve sekeri ekleyin.muhallebi kivamini alana kadar karistirin...

ben once tahta kasikla karistirdim,sonra da cirpicimi kullandim,hic puturlesme olmadi,dolayisiyla blendirdan gecirmeme de gerek kalmadi..

uzerini nasil isterseniz oyle susleyin diyor kuzenler..ben kase kase sunmayi daha cekici buldum nedense..ve sonradan aklima,keske kaselerin diplerine meyve koysaydim dedim,ahududu mesela,hazir tavuk gogsu bu kadar tatliyken,onun eksiligi guzel giderdi diye dusundum...bu sekilde sanirim pazar aksami sunacagim misafirlerime..bakalim nasil durucak?

kelosh'ummmmmm,congratulatins on being the employee of the year:) we'r so proud of youuuuuuu:) xxxxxxxxxx....mavis gozlerinden ve alnindan operdi annen burda olsaydi eminim:)

harika bir haftasonu olsun....

not:gereginden fazla fotograf olmasinin sebebi,annecimin yaptirdigi ortumu gostermekti,cilekli cilekli..annemin kankisi yapmistir o danteli,ceyizimden nadir yurutebildigim seylerdendir,o da blogum icin yani,blog olmasa annemin veresi yoktu hic...margarita bardaklari,babaannemden,kirmizi ayakli kaseler de ayse ablamdan,annemin kankisi:) dilerim omur boyu dayanirlar da defne'm de kendi blogunda kullanir bir gun:)



No comments:

Post a Comment