05 April, 2011


Naneli Bezelye Corbasi


Gecen gun,Come Dine with Me'yi izlerken,yarismacilardan birisi yapiyordu bu corbayi.Ben onu gordum ve nedense illa ki yapilicak,denenicek diye aklima degil kalbime yazdim resmen.Hani yapmazsaniz,gerer ya icinizde birseyler..Gerilmek istemedim,Pz.ogleden sonra kollari sivadim.Evdeki malzemem,saksimdaki bir kac dal nane,ilham vermeye fazlasi ile yetmisti zaten programi izlerken.

Naneyi de,bezelyeyi de benim gibi sevenlerdenseniz,mercimek corbasi artik dokunuyorsa,tarhanayi anneniz gibi pisirememekten yorgun ve bikkinsaniz,eeee yazimsi bahar da pencere onundeyse,bu corbayi denemenizin vakti gelmistir diyorum:)

Unutmadan da soyliyeyim,yemek tariflerinde fark ettiyseniz,artik yazlik,soguk corba modasi var:)Bu corba da soguk icilebiliceklerden birisi,soguk corba deneme arzumu da aradan cikarmis oluyorum boylelikle ben:)

Soguk ictiginizde de bence cok keyifli,30 derece sicak altindaysaniz tabii,sebze suyu resmen:) Patronum icine,cin katip,kokteylestirmek istedi hatta:)

Nanenin ferahligi,bezelyenin tatligi,bir arada,herkesin damak tarzi degil belki ama bence denemeye deger:)

malzemeler:

  • 1 ymk kasigi zeytinyagi
  • 25 g tereyagi
  • 1 ortaboy kirmizi,bir orta boy beyaz sogan
  • arzunuza gore bir dis sarimsak,ben kullanmadim
  • 750 g donmus bezelye
  • 75 g irice dogranmis nane
  • 1 l su yada sebze suyu
  • tuz,karabiber
  • bu tarife gore ,isterseniz permesan peyniri,ben baska tarifte gordugum uzere uzerini eksi krema ile susledim.
Sogani kavurun, bezelyenizin 3/4unu ve 3/4 suyu,naneyi ekleyip,10 dk pisirip,blenderdan gecirin.Corbaniz katilasacagi icin,kalan suyu,bezelyeleri,tuzu ve biberi ekleyip,5 dk daha pisirin,nasil isterseniz oyle servis yapip,icinizi ferahlatin:)

Iyi bir hafta ortasi diliyorum...

2 comments: