20 May, 2011

Ispanakla,mantarla doldurmali icini bazen....


Bazi makarnalar yenilmek icin,bazilari kavanozda sus olsun diye alinmaliktir gozumde kimi zaman.Ama makarnayi o kadar sever,her sekliyle birsey yapasim gelir oldugu icin,suslukleri uzun surmuyor...Zaten o kadar cesit icinde,insanin hepsini alip da,hepsiyle mutfagini susleyesi geliyor:)



Son denedigim sekil,conchiglie...


Agir,iri parcacikli soslar icin ideal,buyuk,kucuk ebatlari var.Sanirim benimki,alabildigimin en buyugu idi:)


Tarifim yok,sadece sevdigim seylerin birlesimi var bu makarnada.

Mesela,ispanak ve mantar uyumunu pek severim ben.Hem de vitamin deposudur mis gibi...



Elimde kalmis konserve domateslerimden yaptim sosunu.Mantari soteledim zeytinyaginda once,sonra domatesleri kattim icine,bolca baharat,aci biber,bolca taze nane,biraz beyaz sarap...Sonra bu sosu ben buzluga attim,ilham gelince kullanmak uzere:)


Ilham,pazar gunu tesrif etti,mis gibi bebe ispanaklarim dolabimda,biraz da mozarella peynirim.Keyfim yerinde,mutfak beni daha cok cagiriyor keyifliyken,ne zamandir aklimda olan tarifi,yapiverdim.Esinlendigim tarifin icinde salamsi birseyler vardi yanlis hatirlamiyorsam.

Makarnamin icini,once ispanakla(ben cigden kullandim,siz isterseniz sicak su dokun ustune) doldurdum,sonra mantarla,biraz da sosu doldu iclerine tabii.Uzerlerine mozeralla attim iri iri.Kalan sosu firin tepsime yaydim,uzerlerine dizdim deniz kabuklarimi dolu dolu,verdim firina,peynir eriyene kadar.

Bunu tarifi sevdiyseniz,bir de suna bakmazmisiniz?Haa bir de makarnaya mektup nasil yazilirmis gormek icin de suraya bir tikkkk.Yine cok eglendim okurken,nerden aklima gelir boyle seyler bilmem ki..Ne diim kendime...??? "cok sirinsin sibel:)"

Boyle iste,kucuk ama buyuk mutluluk size...

Keyifli bir haftasonu olsun dilerim.Eminim anlaticak birseylerim olucak size yine en yakin zamanda:)

5 comments:

  1. Makarna en sevdigim seydir. Makarnasiz gunum gecmez.Ellerine saglik hem sik gozukuyor hem pratik birseye benziyor.

    ReplyDelete
  2. Çok güzel görünüyor eline sağlık.Aklıma ne geldi biliyormusun?ilk baştaki makarnaların kuru halini boyayacaksın.Ne güzel şeyler çıkar ortaya.
    Şekil çok güzel çünkü.
    Sevgiler:)

    ReplyDelete
  3. Didem'cim cok tesekkurler,makarna 1 numara benim icin her zaman:)

    Gonul CELEN'CIM,anaokulunda cocuklar kagitlara yapistiriyorlar makarnalari:)

    ReplyDelete
  4. Birsey sorucam makarna da malzemelerde onceden pismis degil mi? Firina koydugunda ustunu kapatiyor musun?

    ReplyDelete
  5. Didem'cim bende nasil tarif veriyorsam yani,beceriksizligim tutmus,anlatamamisim.

    sosu anlattigim gibi onceden pisirdim,makarnayi hasladim,ispanagi pisirmedim cunku cok tazeydi zaten,hem piserdi,ama isteyen sicak su altina tutabilir diye yazmistim sanirim.ustunu kapatmiorum canim hiv bir zaman ki,renk gelsin peynire.sevgiler.

    ReplyDelete