21 August, 2011

Somon ve cin makarnasi



Somon ve Cin Makarnasi




Somon baligina olan askimi anlamissinizdir bunca senedir sanirim.Bu sefer ki,susamla marine edilmis cinsinden.

Orjinal tarifte pirinc sarabi kullanilmis marine edilmesi icin, bulunamazsa yerine sherry de kullanilabilirmis.Tabii ki birini bulamayip,digerini butceme uygun bulmayinca baska bir secenek arastirmak zorundaydim.Ve karsima elma suyu cikti,hem uygun,hem alkolsuz neden olmasindi?


Tarif Tesco'nun bedava verilen dergisinden.Icinde her seferinde hem uygun,hem yapilabilcek tarifler cikiyor,elime gecmesini iple cekiyorum,kucucuk,sirin bir dergi.


malzemeler:


4 tane 125 g'lik somon fileti


marine etmek icin:



  • 3 ymk kasigi soya sosu
  • 2 ymk kasigi bal
  • 1 ymk kasigi elma suyu ya da diger secenekler
  • 1 ymk kasigi tatli-aci sos
  • 1 ymk kasigi susam
makarnasi icin:

  • 150 g cin makarnasi
  • 1 ymk kasigi aycicek yagi
  • 1 adet sari biber
  • yrm adet ici cikarilmis,ince kiyilmis aci sivri biber
  • 2 adet patates soyucusu ile kurdele edilmis havuc
  • 1 demet taze sogan
  • 2 ymk kasigi taze kisnis-ben kuru kullandim
yapilisi:

Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.Soya sosunu,bali,elma suyunu,aci-tatli sosu filetlerin uzerine surun ve 15 dk dinlendirin.

Filetleri yaglanmis tepsiye koyun,uzerine susam taneleri serpin,marine yaptigin sosu ayirin.12-15 dk baligi pisirin.

Bu arada makarnanizi haslayin.Suzun.

Diger tarafta,yagladiginiz tencerede sari biberleri  2-3 dk pisirin,aci biberi ekleyin,suzdugunuz makarnayi,havuclari ve taze soganlari ve ayirdiginiz marine yaptiginiz sosu katin.Birbirine karistirip bir kac dk daha pisirin,taze kisnis ile susleyip,uzerine somon ile servis yapin.


Umarim begenirsiniz.




Bizim icin,severek yedigimiz bir tarif oldu,oldukca da pratik.


Keyifli bir hafta diliyorum...

9 comments:

  1. Neff-fis! olsa da yesek:)

    ReplyDelete
  2. En cok ozledigim yemegi yapmissin, ilk ucakla geliyorum yemege :) Eline saglik!
    En sondaki fotografi sevdim, aydinlik, net, kocaman :) Blogun sablonu da benimki ile ayni, o yuzden daha bir cok sevdim :)

    ReplyDelete
  3. Deli Anne'm keske olsaydin,yapiverirdim hemencek sana inan ki..

    Berceste'm sen iste,ben sana getiririm burdan canin ne cekerse gelirken(cok ciddiyim bu arada bunu soylerken)..Ftograflarin en sonunda net olmasina sevindim,bu kadar buyuk olup da cokertmiim bloggeri diye de dusunmuyor degilim hani:) x

    ReplyDelete
  4. Teklif icin cok tesekkurler, sagolasin... Sen gel, seni goreyim yeter :) Cozunurluklere simdi baktim da evet cok yuksekler. Blogger coker mi bilmem ama senin belli bir kotan var. Fotograf yuklerken en altta yuzde kacini kullandigin yaziyor. Onu doldurma, onemli olan o. Bir de makine bazi yerlerde farkli seylere odaklanmis. Ilk fotografta daha koyu zemin uzerindeki susamlara odaklanmis mesela. O da netligi bozmus. En guzeli en alttaki :)

    ReplyDelete
  5. Sibel, bir de bu yaziyi gorunce aklima sen geldin :)
    http://seyyardunyam.blogspot.com/2011/08/romadan-kucuk-bir-kacamak-nemi.html
    Sanirim mutlaka gidilecek yerler listene girer :)

    ReplyDelete
  6. Dilek'cim saol ya,ne guzel bir blogla tanistim sayende,ve evet ORAYI listeme aldim ben,cileginden dolayi:) Roma'yi cok sevmistim zaten,orayi daha cok sevicem eminim.

    Bu arada ben kotayi bulamadim( hazine gibi birsey sanki:) dolmamasi icin kucultmek mi lazim yani?kafam cok karisti benim bunlardan,hele bir de kucultmem gerekirse yandim,zira bulamadim,buldugumu da yapamadim zatn:( beceriksiz blogger sibel xxx

    ReplyDelete
  7. Yeni post yaparken bak Sibel. En altta mutlaka gorursun.

    ReplyDelete
  8. peki deniycem,cok tesekkurler,yardimin icin...

    ReplyDelete
  9. Galiba o mavi sey kota,yuklerken mavilesiyor ve benimki gayet cabuk doluyor eger oysa.

    ReplyDelete