28 August, 2011

Kitapligim ve yaptigim ayracim



Sonunda....Tam da hayal ettigim gibi:)

Kendimi bildim bileli,soyle yerden tavana bir kitapligim olsun istedim.Oluverdi sonunda.Ne zamandir gelenin,gidenin gozune agri yapan kitaplarim,artik yerlerde surunup,kivrilmiycaklar:) Neyin,nerde olucagini bilecegim...

Kitaplarimi,okunmuslar,okunucaklar sirasina dizdim.En ust rafta-ki orasi en genis olan raf- kalinlar,sevdigimiz unlulerin hayatlarini anlatan kitaplar var,kimisi benim,kimisi Kelosh'un,kimisi annesinden kalma kitaplar.

2.,3.ve 4. raflarda okunmuslar var,kimi okunmuslar dostlarda.En cok okudugum yazarlarin kitaplari yan yana,can cana.Digerleri renk,ebat olarak dizildiler:)

5.raf,el alti kitaplarim,saglik icin,fotograf icin,gormek istedigim yerler icin bilgi vericek olanlar,kafama takilinca hemen elimin altinda ki kolayca ulasabileyim,zira minicik benim boyum.En yakin zamanda bir sirin merdiven almaliyim...

6.ve 7. raflarda okunucaklar,yarim birakilmislar,sozlukler var:)Okunucak,tamamlanicak kitap sayisi 45:=)

Sevda'm geliyor,ondan isteyecegim kitap sayisini soylemeye utaniyorum,en temiz sekilde kucultecegim o listeyi-ille de okumam gereken kitap onerinizi lutfen ama lutfen belirtin:)



Artik oyle her aldigim  kitabi bitirmek gibi  bir niyetim yok,okunucak dunya kadar kitap varken,zaman kaybetmeye gerek yok.Sevmedigimiz,baglanamadigimiz insanlarla sonuna kadar gitmiyoruz sonucta degil mi,sevmediysek,baglanmadiysak karsilasicak nice insan var,kimsenin ne sevgililigi ne de arkadasligi bulunmaz hint kumasi degil ablamin dedigi gibi.Bir dolu balik var denizde:)

Nerde kalmistik?raflarda...

8.ve 9. raflar simdilik bos:0) En altta kutucuklarim var,icleri fotograf,mektup,gunluk,ask ve ani dolu,oyle guzel ki varliklari...

Ustte gordugunuz kitaplar,okunucaklar,kimisi hediye,kimisi uygun bulup firsati kacirmamak icin aldigim,kimisi kitapcidan,kimisi yardim kuruluslarinin dukkanlarinda ucuza satilan,kimisi komsunun evinin onune birakip da "lutfen alin" dedigi,benimde denemek istedigim yazarlar.

En sevdigim kitap turu,beni icine alan her turlu kitap.Oyle cok ciddi konulara gelemiyorum ben,cok bilgi veren,istiyorum ki okurken "birsey ogrettigini" gostermesin kitap.Cunku bence her kitaptan ogrenicek birsey var,olmadi yeni bir kelime,hayal gucune katilan yeni bir renk,gidilen baska bir diyar.Belki en basit dilde anlatilmis bir hayat felsefesi.

En cok kimin kitabi var kitapligimda?Ahmet Umit ve Elif Safak'in.Ikisini de oyle seviyorum ki.Butun kitaplarini okumak istiyorum.

Bir de kimi ozledim biliyormusunuz,Ahmet Altan'i.Nasil da bir solukta okumustum kendisini.

Gelelim kitap araliklarina:)

Kitap okumayi sevip de her gordugu kitap ayracini almak isteyen cinsleriz hepimiz sanki.Oyle bir tane yetmiyor.Her yerden almaliyiz,olmadi yapmaliyiz:)

Kitaplarimi yerlestirirken,altini cizdigim yerlere yeniden goz atarken neler cikmadi ki karsima. Beni yasadigim donemlere goturen mektuplar,gazeteden kesilenler,cicekler,kurumuslar mis gibi.Tabii ki,kurumus cicekleri atmayacaktim,sonsuza kadar saklamaliydim dedim ki kafamda kocaman bir ampul yandi,en parlagindan:)-ki cok nadirdir bu-

Aklima Kelosh'un laminatoru geldi.Asagida gordugunuz zimbirti.Ozel kagidi var plastik gibi,arasina ne istiyorsaniz-ince olduktan sonra- koyuyorsunuz ve makineden geciriyorsunuz:)


Makineye sigmadigi icin dallarini kopardim,sadece incelmis cicekleri koydum kagidin icine.




Ta taaaa!!! Iste geliyor kitap ayraclarim.Simdi tek yapmamiz gereken duzgun kesen birinin eline makasi verip ,duzgunce kestirmek:)




Iste sonuc:) En sevdigim insanlarla paylasmak istedigim,hediye vermek istedigim.Bundan sonra hic bir kurutulmus cicegi,ozel yazilmis mektubu vs'i(kumas olmuyor,yapismadi) atmiyoruz,sevinip,sevindiriyoruz ve insanlari ozel hissettiriyoruz:)


Dunyalari kesfetmis kadar mutluyum su an,sirf kitap araligi:)-ayraci- yaptik diye.


Baska bir sey daha yaptim dun,onu da gosteresim var en yakin zamanda.


Sevgiyle kalin diyorum,bayram ustu,bayram sonrasi.Nice pozitifliklerle,herseye ragmen...

14 comments:

  1. Ya o alete bayıldım! :) Harika bir şeymiş... Bu arada bende hep o tarz bir kitaplığım olsun istiyorum,ama faaliyete geçemedim. En kısa sürede Ankara'da ki evime taktırmalıyım :)

    ReplyDelete
  2. Selam Missbone,hosgeldin:0) O alet ogretmenler icin cok ideal birsey,ozelllikle anaokulu ogretmenleri icin,hos benim icin de pek faydali oldu zamaninda.

    Dilerim sende en yakin zamanda faliyete gecersin,insan pek bir mutlu oluyormus kitapligi olunca.

    ReplyDelete
  3. Gule gule kullan Sibel. Darisi basima, benim de ihtiyacim var bir kitapliga daha. Evin her odasi kitaplik dolu zaten... Bir de evin yakinlarinda Ingiltere'deki gibi kutuphanelere ihtiyacim var! Yoksa bizim ev kutuphane olacak...

    Kitap ayiraclarin da cok guzel olmus. Onlari imal eden alete de bayildim. Pek kullanisli birsey! Sahi sen niye ogretmenlige dogru gecis yapmiyorsun. Okullarda yemek ogretmenligi mesela ;-)

    ReplyDelete
  4. Evet o alete bende bayıldım. En sevdiğim kitap ayracı türü zaten yaptıkların.. güle güle kullan kitaplığını da, sevgiler:)

    ReplyDelete
  5. oh raflar takilmis :)
    iyi okumalar :)
    o aletten burda da var zor duruyordum almamak icin bak simdi gene alasim geldi :)
    ayraclarin super olmus
    arkasi gelir umarim

    sevgilerimle

    ReplyDelete
  6. Berceste'm saol,ogretmen olmayi istemistim ben ama hayat beni cok farkli yerlere savurdu:) zaten ailede yeterince ogretmen var ve ben yaslandim,o kadar sabrim kalmadi,simdiki sabrimi su anki isime yeni baslayi egitmek icin kullaniyorum:) o da bir nevi ogretmenlik...

    Deli Anne'm takinti oluyor galiba kitap araligi yapmaya baslamak,daha nasil yapabilirim diye dusunmeye basladim,acaba orsem mi?soyle sacbandi gibi:) cikmaz aradan.cantada kaybolmaz takili kalir?

    Serrose'cum,saol,nasil okunucak o kadar kitap bilemiyorum inan ki?sevgiler.

    ReplyDelete
  7. kitaplar ve ayraçlar benimde takıntılarım arasında. evet her gördüğüm ayracı almamak için, epey bir uğraş veriyorum kendimiikna için.

    ReplyDelete
  8. :) Zeynep'cim sende yapmayi denesen.almasi kolay da saklamasi zor sanki:) iyi bayramlar

    ReplyDelete
  9. merhaba!!
    kitap, kitaplık görünce dayanamam , hemen geldim.bakmaktan da bıkmam.geçen günlerde ben de kitaplığımı post yaptım...

    ReplyDelete
  10. Selam Buket'im..bence de kitApsi` bir hayat dusunulemek.hemen gelip bakiyorummm:)

    ReplyDelete
  11. Bir kitaplık deliside ben :) ama ayraçlarıda, o aletide çok sevdimm :)

    ReplyDelete
  12. O aletle yapilabilcek baska seyler bulmak istiyorum:)

    ReplyDelete
  13. kütüphanen hayırlı olsun :))

    şu kitap ayracı yapan makineye ben de bayıldım. çok pahalı bir şey değilse almak lazım yav, neler neler yapılır !!

    ReplyDelete
  14. 7.oda,cok tesekkurler.sanirim cok pahali birsey degildi,indirimde £15 kadardi hatirladigimiz kadariyla.sevgiler.

    ReplyDelete