27 June, 2012

Izledim,hepsini de pek begendim...



En sonunda yazabiliyorum en son etkilendigim,cok begendigim filmleri.Kac zman oldu paylasmak isteyeli.Hepsini cok begendim ben,ille de izleyin derim cidden.

Ilk film,"Parlayan Hancerler" olarak cevrilmis dilimize.Keske ucan hancerler olsaymis.Ikinci izleyisim,2.kez icime sindi daha iyi bir sekilde.Muhtesem gorseller esliginde,ask uclemesei.Sirf dans sahneleri ve bambular icinde,ustunde yapilan kavga icin izlemeye fazlasi ile deger.



AHHHH.Cafe de Flore,dvd'sini alip,yuz bin defa daha izlemek,izletmek istiyorum inanin ki.Uzun zaman once kendi kendime sinema keyfi yaptigimda sectigim bir filmdi.Seksi kimi yerde,kimi yerde calinan muzikler kulaga zevk,basroldeki adam,bir guzellik abidesi,yasadigi ask icime isleyen.Vanessa Paradis,inanilmaz bir anne,bir o kadar da takintili,hatta cok takintili,kabul etmesi gerekeni kabul etmeyen.Herkesin birbirine gecmis hayati hala icimde bir tuhaflik yaratiyor dusununce o kareleri.

Bu filmi,Fransiz filmi oldugu icin,adini sevdigim ve fregmanini begendigim icin secmistim.Inanin ki,icinde yemek,cafe vs vardir diye de gittim bir nevi,cok buyuk bir supriz oldu,her yonden.O yuzden cok anlatmiyorum ki,size de supriz olsun,film hakkinda hersey.

Ben cok etkilendim nedense,ne zamandir icime cok dokunan bir film oldu,anlatmadan edemedim bir sure cevremdeki herkese.

The help,cok cok uzun zamandir cok satanlar listesinde kitabi.Almadim elimde cok kitap var diye,karsima filmi cikti.Eminim kitabini da severdim.

1960larin Amerikasinda gecen,irkciligin hat safhada oldugu,zencilerin hizmetci,dadi olarak kullanildiklari halde,her acidan hor goruldugu,beyazlarin, cocuklarini emanet ettikleri zencilere,kendi ev tuvaletlerini kullandirmadiklari bir donem.Nasil bir akilsa?

Tabii ki her beyaz,kotu degildir,gencecik bir gazeteci,onlar hakkinda,beyazlarla yasadiklarini anlattiklari bir kitap yazmak ister,tabii ki,islerini kaybetmekten korktuklari icin karsi cikarlar ama zamanla,edindikleri kotu tecrubelerle hersey degisir.Insanlik dolu bir film.

Hepinize iyi seyirler,umarim benim sevdigim kadar seversiniz hepsini.

2 comments:

  1. fransız filmlerini pek severim o yuzden hemen not alıyorum ikinci filmi;)
    3. filme zaten bayılmıştım ama birinci filmden özellikle o kavga sahneleri yuzunden uzak duramayı tercih ederim :D

    ReplyDelete
  2. Eminim seviceksin Seyhan'cim.Bende oyle kavga gurultu filmi cok sevmiyorum ama bu film bana pek estetik geldi nedense.:)

    ReplyDelete