08 July, 2012

Bol cikulatali kurabiye


Aslinda adini "yaptigim en guzel kurabiye" koysam yeridir. En sevdigim sekilde,yogun,cikulata zengini.Browni kivaminda sanki.

Bu kurabiyeyi yapmak icin mutfaga girmeseydim,sanirim ic kararmasindan patlayabilirdim,siz de bensiz kalirdiniz:) Ne buyuk eksiklik olurdu di mi?Bu kadar islak,gri bir gune cok yakisan,dieti bozan kurabiye beni patlama anindan kurtardi acikcasi.

Ben tam bugday unu kullandim ve de kremali sandwic kurabiyemi sadece iki tane yaptim,zaten kremam da %50 daha az yagli idi,o yuzden kendimi kotu hissetmiyorum acikcasi.Zaten siyah cikulatanin ne kadar faydali oldugunu tum uzmanlar soyluyorlar degil mi?


Ilk fotograf,firina girmeden once,ikincisi ise pistikten sonraki hali.


Ustteki de sandwic yaptigimizda ortasina  koyucagimiz krema:)


Cikulatali,kremali sandwic kurabiyenin tarifi marie claire,kitchen the ultimate collection,michele cranston'in kitabindan.Super bir yatirim yapmisim kendime bu kitapla:)

malzemeler:


  • 150 g un
  • 2 ymk kasigi kakao
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 100 g tuzsuz tereyagi
  • 175 g sade cikulata
  • 115 g toz seker
  • 2 yumurta
Orta kremasi icin:
  • 100 g sade cikulata
  • 2 ymk kasigi krema
  • uzerine serpmek icin kakao


Yapilisi:


  • Unu,kakaoyu,kabartma tozunu,biraz tuzu bir kapta karistirin.
  • Tereyagini,cikulatayi kaynayan suyun icine koydugunuz orta boy bir kasede,surekli karistirarak,eriyene kadar benmari usulu eritin.
  • Atesten alip,icine sekeri ekleyin,iyice cozulene kadar cirpin.Birer birer yumurtalari ekleyin,iyice karistirin.
  • Bu karisimi,kuru karisima katin.20 dk dolapta dinlendirin.
Cikulata kremasini yapmak icin:

Krema ve cikulatayi yine benmari usulu eritin,eridikten sonra sogumaya birakin.

Firini onceden 180 derecede isitin,firin kagidi yaydiginiz tepsiye tatli kasigi buyuklugunde dizin.(ister benim gibi kasikla dizin,ya da krema SIKICISI da kullanin). 5-7 dk,uzeri katilasana kadar pisirin,daha uzun sure birakmayin,kurutuyor kurabiyeyi.

Firindan cikardiginizda ortasi hafif yumusak gelse bile,soguduktan sonra olmasi gerektigi gibi oluyor.




Bu tariften 40 adet kurabiye cikmaliymis,ben daha az cikardim,cunku buyukce yaptim kasti olarak.Cogunlugunu da yukarida gordugunuz uzere biraktim.


Son fotografta bugunun en keyifli ani,arka planda bizim bahce,Vanessa'nin ha yikildi yikilicak kabini:) Benim bogulmakta olan kirmizi sardunyalarim.

Bir haftasonu daha bitti,dilerim gelen hafta bu kurabiye tadinda olsun ve kolay gecsin.

Sevgiyle kalin.

3 comments:

  1. AY AKIŞKAN İÇİ YOKMU BENİ ÇOK CEZBETTİ. ELLERİNE SAĞLIK...

    ReplyDelete
  2. sag olun kizlar:)

    Vuslat'cim sanki o kadar akiskan olmamaliydi,ama ben katilasmasini bekleyemedim sanki daha fazla:)

    ReplyDelete