07 August, 2012

Okudum bitirdim: Long way around


Bu kitap oyle eski bir kitap ki.Ilk ciktigi sene(2004) alinmisti,baslanmis,sonra yarida birakilmisti,o zamanki ruh haline uymamisti demekki.

Nedense 1 ay kadar once,en son okudugum kitabi okurken daliverdim icine yeniden.Digeri bitti,uzerinden bir iki hafta daha gecti ki bu kitap bitemedi,surundu benimle,neredeyse yirtildi kenarlarindan,uzerlerine kahveler damladi.Ama cok sevildi.Ewan'a daha bir hayran kalindi,kimi yerinde insan olarak hepimiz ayniyiz aslinda dedirtti.O varken bunu,su varken bunu istiyoruz gibilerinden.Neyi elde etsek,hic yetmiyor sanki,kim olursak olalim.




Bu bir yoL hikayesi.Ewan McGregor en yakin arkadasi Charley Boorman ile,motosikletle dunyayi enine gecmeye karar verirler.Uzun bir planlamadan,ayarlamadan sonra 4 aylik bir yolculuga ativerirler kendilerini.Gitttikleri yollar oyle cok iyi degildir cogu yerde,cok bilindik de.

Londra'dan baslarlar,New York'da bitirirler.Ailelerinden,cocuklarindan uzakta.Cok zorlu kosullardan gecerler,kamp yaparlar,soyulurlar,nice kazalar atlatirlar.

Dunyayi enine gecerken,ugradiklari ulkeler arasinda Kazakistan,Mogolistan,Rusya,Alaska da vardir.

Her gittikleri yerde ufuklari daha acilir,kimi yerde sinirleri daha bir gerilir,ac kalirlar,sukrederler, Unicef'in yardim ettigi cocuklarin yurtlarina ugrarlar vs.

Kitap,surekleyici,kolay okunan,ogreten bir cinsten.Kimi zaman geri gelip de ogrendiklerimi tekrar gozden gecirmek isteyecegim cinsten.

Turkce'ye cevrilmis mi diye arastirdim ama bulamadim nedense,sanirim cevrilmemis.Bu yol kitabini,Ingilizce okuduklarini bildigim kimi dostlar icin onermeden gecemedim.Hayatimin kitaplarindan birisi daha oldu.

Kardesimin aldigi,Orla Kiely fincanim ve cokonat'im esliginde bitti kitabim dun ogleden sonra.Orla'nin desenlerine,bakmaktan asla bikmayacagim,sanirim yaptigi herseye sahip olmak isteyecegim.Cath Kidston halt etmis Onun ve Yayoi Kusama'nin puantiyeleri yaninda diyesim geliyor bazen.
Sevgi ile kalin.yeni gelmis oyle cok kitabim var ki,hangisinden basliyacagima karar veremiyorum:)


2 comments:

  1. Yaz geldi ben oyun bozanlik yaptim, cocuk kitaplarida olmasa elime hic kitap almadim diyecegim, cocuklarin kitaplarida ingilizceme anca yetiyor,dahasini anlayamiyorum, umarim bu durum fazla uzun surmez :)) KItaplari not aldim, yakin zamanda siparis edip, evin diger uyelerinden sonra okuyacagim....Selamlar

    ReplyDelete
  2. Hosgeldin Sseker KEDIM,umarim donersin kitaplarina yakin zamanda.cocuklarla okuman da ne guzel.ben cok severdim au-pairken:) bu kitabin dili cok agir degil,benim de karsima bilmedigim nice kelime cikiyor ama bakip,ogreniyorum,bazen hatirliyor,bazen hatirlamiyorum,ki bu bazen Turkce kitap okurken de olabiliyor.Benim Ingilzicem gelistiyse,ingilizce cokca okumaya calistigimdandir 10 senedir.Sevgilerimle.

    ReplyDelete