22 October, 2012

Nigella'nin Aci Biber Receli


Iki sene kadar once musterilerimden birisi,Mandy,aklima soktu bu tarifi haftasonu yapacagini  soyleyince.Sok oldum ben,nasil yani,aci biberden recel mi olurmus diye.

Uzunca sure yapilicaklar listemde kaldi,kismet bu seneye,gectigimiz haftasonuna  imis.Heyecanla kocaman biberler siparis ettim bizim sebzeciye.Elimde o kadar cok kaldi ki,sanirim bir 3 sefer daha acili bir cok tarif cikartabilirim:)


Insanlara yapicagimi soyleyince,herkesten ayri bir ses,yorum cikti,megerse herkes ayri sekilde yaparmis.Kimisi domatesli,kimisi zencefilli. Soyleyecegim tek sey bu tecrubeden sonra,herkes hayatinda bir kez bu tarifi yapmali ve paylasmali.

Rengi,sirke kokusu,sonra o acili-tatli tadi.Yaptigim en guzel seylerden birisi oldu,hani tarifini tamamen simdiden ezberledigim.Ikinci kez yaptigimda tarife bakmama gerek bile kalmamisti.

Bu tarifle ben pektin neymis onu ogrendim.Bu tarifle mutfagima guzel bir renk kattim.Bu tarifle ben daha bir kavanoz manyagi oldum.Bu tarifi ben,en sevdiklerime hediye ettim ve bundan cok buyuk zevk aldim.

Orjinal tarifte, recel sekeri kullanilmis,jam sugar.Taneli,pektin iceren seker.Pektin de cilek gibi yumusak meyvelerde bulunmayan,elmada,portakalda bulunabilen bir madde.( O kadar bilimsel aciklamalar okudum ki,kendi kapasiteme gore anlayabildigim,aklimda kalanlar bunlar)

Velhasil,recel sekeri bulup da kullanabilirseniz,isiniz kolaylasiyor,tarife tami tamina uyarsaniz,cok cabuk pisiyor ve kivamini tutturuyor recel.

Oldu ki,1kg'i £2 olan recel sekeri almak istemediniz,haklisiniz,ben merakimdan kullanmak istedim en basta zaten,toz seker de rahatlikla kullanabilirsiniz.O zaman yapmaniz gereken,receli 10 dk yerine neredeyse 1 saat kaynatmak ve 1 limon suyunu icine katmak.

Bu tarifi iki kere denedim dedim ya,size emin oldugum bir sekilde anlatabilmek icin.Tad olarak arada cok bir fark yok,bana gore,digerinde daha bir keskinlik  vardi,o kadar.

Her halukarda,peynir tabaklariniza renk katicak,patates salatanizi simarticak,izgara yaptiginiz somonun yanina cok yakisicak bir karisim bu karisim.Cinlilerin aci-tatli sosu gibi sanki.Sabah kahvaltinizda kizarmis ekmegin ustune surebilceginiz bir recel degil Nigella'nin dedigi gibi,ama 5 cayina,ya da annemin cok gec "gun"kahvalti sofralarina gayet yakisabilicek bir tad ve renk.

Biz krem peynir ustunde denedik ve cok yakistirdik.

Bugun de is yerinde,firinladigimiz tavugun icine kattim ve gunun paninisi olarak sattim.



malzemeler:


  • 150 g aci kirmizi biber,temizlenmis,icleri cikarilmis,iri parcalara kesilmis
  • 150 g tatli kirmizi biber,temizlenmis,iri iri kesilmis
  • 1 kg recel sekeri
  • 600 ml elma sirkesi
Yapilisi:

  • Once aci biberleri,sonra tatli biberleri blenderdan gecirin.
  • Sekeri,sirke ile tencereye koyup,karistirmadan,ocak ustunde cozulmeye birakin.
  • Seker cozuldukten sonra,blenderda ince cekilmis biberleri,sirkeli sekerli karisima ekleyin ve kaynamaya birakin.10 dk cadi kazani gibi kaynadiktan sonra,altini kapatip,40 dk sogumaya birakin.(Bu sure, recel sekeri kullandiysaniz gecerlidir,toz sekerle 10 dk sonrasi oldukca sulu idi,40 dk kadar daha orta ates ustunde biraktim,limon suyu kattim,gece tencerede birakip,sabah kavanozlara doldurdum)
  • Recelin ustune,kirmizimsi katiliklar olucak,karistirinca gecicek.
  • Kavanoza doldurmadan once,suruplasmis,hafiften jolelesmis olucak.




Kati bir recel beklemeyin sakin,sulu degil ama meyveli kati receller gibi de degil,daha cok sos gibi.

Asagida gordugunuz fotograftaki ise,toz seker ile yapilandir.



Velhasil,cok severek yaptigim,guzel yorumlar aldigim Nigella'min receli hakkinda yazabiliceklerim bu kadar.

Bu tarifle yilbasi,Noel hazirliklari bir nevi baslamis bulunmaktadir.

Bana gore yilin en yogun,en stresli,en ustume ustume gelen,maddi-manevi en cok yoruldugum donemdir ki,Subat ayinda ancak toparlarim  kendimi.

Hepimize,zamanin su gibi aktigi gunlerde,kolayliklar diliyorum,agzimizin,gonlumuzun tadi eksilmeden, sagligimizin kiymetini bilerek gecirdigimiz huzurlu gunler olsun.

No comments:

Post a Comment