16 October, 2013

Tavuklu ve Bezelyeli Risotto




Ne zamandir yer vermedim yemeklere blogcumda,cunku aham saham seyler,paylasilasi seyler cok yapamiyorum bugunlerde.Bugunlerde amac sadece saglikli ve sade sekilde doymak,sevkle yemekten ziyade.Iste olmadigim icin kahvaltilarimi buyuk bir zevkle yapiyorum,oldukca da tok duruyorum gec yapinca uzun sabah yuruyuslerim sonrasi.

Gecen Pazar sabahi bir ruya ile uyandim ben.Annem eskiden sahane biftek yapardi,yumusacik,salcali soslu.Yanina da pilav.Oyle bir kalktim ki,agzimin sulari akiyordu resmen.Biftekle de kalmadi,aklimda ve kalbimde zamaninda cok severek yedigim kasarli kofteler,Inegol kofteler.Uyandigim zamanki et yeme istegini tarif edemeyecegim.Cok cok uzun zamandir pesceteryandim ben.Cok severek de yapiyordum,uzun sure et kokusuna bile tahammulum olmamisti.Taa ki o sabaha kadar.O sabahtan sonra,gun icerisinde yine ayni duygular icinde olunca artik pescateryanligin benim icin bittigini anladim ve en sevdigim Hint Restoraninda,Greenwich,Mogul'da kendime tandori tavuk ismarladim.O hafta da kuzu eti pisirdim firinda,bol kekikli.Kendime inanmam zaman aldi ama alistim kendime simdilik.Aldigim karara sabit kalabilmeyi isterdim ama gelin gorun ki kalbimin ve midemin sesini dinlerim ben:)Anlik kararlarim coktur.

Iste bunun serefine en sevdigim dostlarima tavuklu risotto yapmaya karar verdim.Serapcim'a soz vermistim bir gun beraber risotto yapariz diye,O'nun serefine bu risotto:)

malzemeler:

  • 1 ymk kasigi sivi yag
  • 1 adet dogranmis sogan
  • 1dis sarimsak
  • 350 g risotto pirinci
  • 1 kucuk bardak beyaz sarap
  • 1 l sicak su ya da tavuk suyu
  • 2 adet pismis,parcalara ayrilmis tavuk gogsu
  • 1 ymk kasigi taze kekik
  • 1 ymk kasigi creme fraiche ya da yerine tam yagli krem peynir kullanabilirmissiniz
  • 2 ymk kasigi rendelenmis permesan+ uzerine rendelemek icin
  • 200 g dondurulmus bezelye


yapilisi:

  1. Buyuk bir tavada yagi isitip sogan ve sarimsagi 5 dk kavurun.Pirinci ekleyip,1 dk daha pisirin.rengi saydam gozukene kadar.Sarabi ekleyin ve siviyi cekene kadara karistirin.
  2. Suyu ya da tavuk suyunu katin,pirinc yumusayana kadar hafif kaynatin,tavugu,bezelyeyi,kekiki ekleyin ve 2 dk daha pisirin tavuk isinana kadar.Creme Fraichi,rendelenmis permesani,tuz ve biberi katip atesten alin.Kapagini kapatip,2 dk dinlendirin,servis etmeden once permesan rendeleyin ustune ve ben bolca taze cekilmis karabiber de katiyorum.
Hazirlamasi 10 dk,pismesi 30 dk bu tarifin,kalori de 641:) Tarif bbcgoodfood.com'dan.

Afiyet olsun.

Sofranizdan bereket,agzinizdan guzel tadlar eksik olmasin.

3 comments:

  1. dondum ben:))) birde baktim ki enfes bi tarif, eh gene eline yuregine saglik....

    ReplyDelete
  2. Eline sağlık canım benim:) ben de deli etçilerden biri değilim. Eskiden daha çoktu, son yılllarda daha aza indi et tüketimim. Baklagiller gerektiği için değil bayıldığım için favorim. Ama senin gibi kararlar da alabilen biri değilim hiç. Kendimi doğamın ellerine bırakır ve zorlamalara pek girmem. Ama girdiğin krizi çok iyi anlıyorum:) yaşamışlığım vardır:) bedenimizin sesini her zaman dinlemekte yarar var:) öperim çol

    ReplyDelete
  3. Tijen'cim hos geldin,Merak etmistim,nerelere Kactin bakiim❤️❤️❤️

    zEro'cum hos geldin.bu aralar herseyi yiyesim var Benim,deneyesim.OYle deli Etci olucagimi sanmiyorum hic bende,dozajinda ve tadinda.baklagilleri bende severim cok.sarildim.❤️❤️❤️❤️

    ReplyDelete