23 December, 2013

En son okunan:Ruhi Mucerret



Sevda bu kitapla beni D&R Taksim'de tanistirdiginda,ne kitap hakkinda birsey duymus,ne de okumustum.Kesin cok cool'dur,beni asar gibime gelmisti sanki.Sonra algida secicilik basladi,sanki birden bire herkes Ruhi'yi okuyordu dolayisi ile bende iyice bir merak basladi.Okudugum yorumlarin hepsi birbirinden pozitifti.


Ben bu kitabi cok sevdim,inanilmaz yaratici buldum,icinde hadi canim dedirten olaylar gelisebilir ama bence bu kitabi bu kadar cekici kilan absurd hayal gucu:)

Cok guldum okurken,hatta kimi yerde sesli guldum trende:) Ruhi Mucerret favori karakterimdi.

Icinde,keske gunluk hayatta da kullanabilsem dedigim cumleler vardi.

Kisaca sevdim ben bu kitabi,cidden herkesin okumasini isterim.Kolay okunan,kafa dagittiran,rahatlatan,gulduren bir roman.Daha ne olsun?Sanirim Murat Mentes'den baska seyler de okumaliyim ben yine:)


Altini cizdigim cok cumle var,hani kitapligimin tozunu alirken,kitabi cekip alip,rahatca yeniden okuyabilcegim:)

  • Gecmiste kalan hersey,kisa surmus demektir.
  • " yogurt aklimi ayran etti" deyimini kullanmak isterim,bak bana cok uyar bu:)
  • zayiflamanin sirri karni iceri cekmektir,zenginligin sirri,son 100lugu bahsis olarak vermektir.gencligin sirri ise,yasin hakkinda yalan soylemektir:)
  • kalp seklinde dolu yagiyordu...:)
  • ASK,genclerin oynadigi fakat ihtiyarlarin bildigi bir oyundur.
  • sirinlik akla kibrit suyu doker ve samimiyetin kokunu kurutur.
  • COCUGUNUZ IYI BIR YETISKIN OLSUN ISTIYORSANIZ,O'NU SEVINDIRMEYE BAKIN.
  • Bir yetim cocugun basini oksa.O zaman,onun gozlerinde Allah'i gorursun.Bir fakire dua et,Onun gozlerinde Allah'i gorursun.Bir kediye yiyecek ve su ver,Onun gozlerinde Allah'i gorursun.
  • Ihtiyarlamak,islemediginiz bir suc yuzunden cezalandirilmaktir(anthony powell)
  • Dunya boyledir:Sinsiler zorbalari yuceltir,uckagitcilar hirsizlara comert davranir,yalancilar sapiklar icinduygusal sarkilar soyler.Buna karsilik culsuzlar garibanlari dolandirir,DINDARLAR,INANCLILARI LANETLER,mazbutlar iffetlileri igfal eder.Iyilik ise sinayici ve bedel odetici bir oruntu icinde kendi ideallerini yakarak yol alir.Seytan,kutsal kitaplardan alinti yapmayi sever,meleklerse daima gormezden gelinir.
  • Insan,Allah'in yeryuzundeki halifesi,yani kalfasidir.Allah'in kalfasi degilsen,seytanin ciragi olursun!
....daha nicesi var.Ozellikle Avni Bey'in soylediklerinden.SY 93 mesela cizgi cizgi.

Benden bu kadar onemlisi,umarim merak edersiniz ve okursunuz ve sizde begenirsiniz.

Sevgiyle kalin.Neredeyse yilin son haftasi,dolu dolu gecsin.

No comments:

Post a Comment