22 April, 2014

hadibakalim2014te41kitap-11



Yilimin 11.kitabi,gecen yildan beri gozume kestirdigim.Sebebi tabii ki yuruyus,hem de cok uzun bir yuruyus icermesi idi ki,kitabin adini,goruntusunu unuttum neredeyse bir sure sonra.Aradan zamn gecti,kitapcilara gide gele,baka baka hatirladim ve hemen aliverdim sanki hic okunacak kitabim yokmus gibi.

Harold Fry'in Beklenmedik Yolculugu ve sizin icin baktim ki,Turkce'ye cevrilmis.


Sicacik,dusunduren bir kitap,su gibi akan.Kimi yerde gozlerim doldu ne yalan soyliyeyim.Kimi yerde annemle babami gordum.Birbirine olan asklarini unutan ciftler,yasadiklari travmalar sonucu,guzellikleri kenara itip,sadece aciya,SIKINTIYA odaklanan cifler.Yillar once yasanan hatiralari kenara iten sevgililer ve buna ragmen o kadar mutsuzken bir turlu ayrilmayan ciftler.
Ben asklarin tazelenmesinden yanayim,yas kac olursa olsun.Ciftlerin her zaman birbirlerine ask ve sukranla bakmasindan.Ask kalmadiysa,yollarin ayrilmasindan.

Yuruyuslerin insani arindirdigini dusundum hep,bir nevi meditasyon oldugunu.Bi dolu farkindalik yaratip,nice aniyi canli kilip,su ustune cikardigini.Iste Harold Fry da benim gibi hissetmeye basliyor yurudukce.

Tavsiye ediyorum buyuk bir sevkle inanin.Idefix'de satiliyor ve konusu cok guzel bir sekilde aciklanmis.


Mr.FRY,taniyabilcegimiz en sade insanlardan biri,yillarca ayni isi yapmis,ayni mevkide kalmis ve emekli olmus.Karisi ile iliskisi zoraki,aralarina oyle bir duvar ormusler ki,konusmalari bile nadir.Karisi temizlik hastasi,yapmaktan zevk aldigi seyleri itmis bir kenara.

Mr.Fry bir sabah bir mektup alir,ona cevaben yazdigi cevabi atmak icin posta kutusuna yurur,yurur,yurur.Yukaridaki haritada gordugunuz uzere guneyden kuzeye,amaci arkadasina umut verip,yasamasini saglamaktir.

Bu yolculuk arkadasina diye cikilmis olsa da,aslinda kendi icsel yolculugudur.Yeri gelir pes etmek ister.Yeri gelir cok guzel insanlarla karsilasir.Yuruyuse basladiginda yuruyus ile ilgili bir ekipmani bile yoktur ve bu sekilde,kendi oldugu gibi yuruyusunu tamamlamaya kararlidir.

Mr.Fry adim attikca,eslikcileri cogalir,hatta durumu kendi lehine cevirmek isteyen firsatcilar cikar ve bu Mr.Fry'i cok daraltir.

Evden uzaklastikca,esi de kendine batirmaya baslar cuvaldizini.(zaten hicbirsey tek tarafli degildir) Bu yolculuk bu iliskiyi ya da dirilticektir ya da iyice ayiracaktir kendilerini.


87 GUN boyunca yurumek,O yurudukce sanki bende yurudum,hatta keske olmeden once bende kendime boyle bir rota cizebilsem diye dusundum.Neden olmasin.Belki emekli olunca.

Hepinize keyifli okumalar diliyorum,umarim okur,benim kadar seversiniz.Mutlu hafta ortalari olsun:)

No comments:

Post a Comment