31 March, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-9




Evet,yilimin 9.kitabi ile karsinizdayim ve de heyecanliyim inanin bu kitap ile ilgili dusunduklerimi yazmak icin.

Ilk olarak belirtmeliyim ki,ben bu kitabi IG'de birilerinde gorur gormez,kadinlarla ,yolculuk ile ilgili oldugundan hemen okumak istedim,ee tabii adinin da cok buyuk bir katkisi var.Hos bunu isterken de sanki oldukca onyargili idim,sanki bu kitap ve yazar beni asar gibi geldi.

Basladim okumaya ne yalan soyliyeyim,biraz baydi sanki,hemen dalamadim kitaba ama zaten okudugum bazi yorumlardan ve Serap'cimdan edindigim bilgilerle bu kitap insani sonradan cekmeye basliyor,o yuzden birakmadim ki cok nadir kitap yarim birakirim bilirsiniz.


Canim Serap'cimin kitabi,odunc aldigim,O'ndan baska kimseden odunc almiyorum,ki artik cekiniyordum da sanki kitaplar elimde eskiycek,kahve damliycak,Freddie kosesini isiricak diye gozum gibi bakiyorum inanin ki.Oyle temiz ki kitaplari,ayrac ile ciziyor satirlari,nasil cekinmem hos bu beni tabii ki daha cok kitap odunc almaktan alikoymayacak.

Odunc aldigim kitaplarin altini ben cizmiyorum,hep yanimda tasidigim kuşlu defterime yaziyorum,üşenmeden.




Yukaridaki fotografta cok cok uzun yildir dostum olan Nurdan'cimi andim,hatta bu fotografi O'na gondericektim ama unutmusum.Nurdan'dan ogrenmistim birsey ararken bulamaz\sak Ibrahim Ethem'i okumayi,ama biz istedigimiz kadar gobek sayisini belirliyorduk ve tabii ki nerde bulduysak orda atiyorduk gobecikleri.Ben sonralari cok denedim,ise yaramistir bu tekerleme.

Guzel anilarin varligina sukurler olsun:)

Neleri not almisim bu kitaptan:

*anlayacaksiniz ki hayat sizin nefesinizde.Baska hicbiryerde.hicbir seyde degil.Hayati siz kuracaksiniz.Nefesinizi ufleyeceksiniz...hayat..nefesinizin yettigi kadar.

*hakikatte kadinlar bu alem icinde baska bir alemde yasarlar.icine asklarini ve buyulerini ufledikleri alemdir bu.erkekler biteviye o alemi hirpalar,yikar.kadinlar ise yeniden ufleyerek,nefesleriyle kurarlar o alemi.kadinlar erkekleri ufleyerek var ederler.bir erkek bir kadinin nefesi kadardir,baska hicbirsey degildir.

*aglamanin cikaramayacagi kadar cok cileyi disari atiyor kahkaha.

*olmus olan hersey,olmamis olan herseye yer acmak icin unutulacak.

*INANMALISIN,YOKSA HAYATI KURAN NEFESIN KESILIR.

*YOLA CIKTIGINA GORE INSANLARI BILIYORSUN yabancı,işlerine YARAMAYAN guzellikleri gormezden gerelerek öldürürler.cahiller guzel ile faydali arasinda hep akillica bir tercih yaptiklarini sandiklari icin cahildirler.oysa sende benim gibi olmalisin yabanci,BEN SAVASTA BILE GOREBILRIRIM YABANI OTLARIN ARASINA SAKLANMIS TOPRAGIN MINELERINI.

*bilakis omur cok uzun.hic de oyle goz acip kapayincaya kadar degil.fakat tek bir sarti var.kaderini,gonlunu ferah tutarak seveceksin,ANCAK SAHIPLENILMEMIS HAYATLAR KISADIR.yasamayi istedigin bir omurde hep yeterince vakit vardir.yanlis hikaye yoktur.siz kaderiniz ne zahmetli olursa olsun haricte kalmamaya bakin.omur o vakit kisalir iste.

*haydi bakalim, tatlicik,simdi yuruyelim.guzel yuruyelim.bilirsin gidilecek yer,nihayetinde varir guzel yuruyene:)


 iste bu kadar,ama bu kitaptan paylasmak istedigim bitmedi henuz,bir bolum daha var ki,oraya ayri bir yazi yazacagim yarin icin:)

Kisacasi,ben bu kitabi cok sevdim,sevdigimi de sonunda anladim,cunku sonunu cok sevdim.Hicbirsey diyemesem bu kitap hakkinda,birinden odunc alin,Muhammed'in mektuplarini ille de okuyun derim,cunku sirf o mektuplar icin okumaya fazlasi ile deger.

Nice guzel cumleleleri paylasmak dilegimle:)

No comments:

Post a Comment