02 June, 2014

Londra'da çay saati❤️

 
Londra'ya gelince edilinecek en güzel tecrübelerden biri "afternoon tea",öğleden sonra çayı.

En basit kafeler  yapsa bile,özel olsun diye özel bir yeri seçmeli kanımca.Ritz benim hayalim olsada,saatleri uymayınca Dorcester Hotel'i seçtim canıma doğum günü hediyesi,hem O'na hem bana hediye,baş başa kaliteli zaman.

Dorcester Hotel'i arkadaşım tavsiye etmişti ki,İyiki dinlemişim,şahane bir öğleden sonra oldu:)


Erken varınca otele,Serap'cım bizi kokteyl ile ödüllendirdi.Kendisi Dorcester Bellini'yi seçti...

Bende Strawberry Cup'ı...


Ikisi de nefisti,tabii tavsiyede bulunan Fransız barmen de;) Aksanından dolayı ;)


Rezervasyon yaptırınca giyim konusunda da istekte bulunuyorlar,şortla,spor ayakkabı ile gelinmesin diye.Şık ve rahat olunmalı,casual smart dedikleri şekil ;)

Bi tarafı şıngır şıngır öten çingene,bi tarafı Leydi Sybıl olan (downton Abbey'deki gibi) bendeniz de leydiliğini takındı bu gün.Sağ olsun babam,bizi her yere götürdüğü için benim bu çeşit çeşit hallerim:) 



Tuvalet ziyaret edilmeden olmaz tabii ki:) Ruj tazelemek gerek.


Dorcester Hotel 80 yıldır seçtiği çayları en şık şekilde sunuyor misafirlerine.Zaten İngilizler her durumda çay içmeye bayılır,çay herşeye iyi gelir.


Ben şampanyalıyı uygun gördüm,ne de olsa özel bir kutlama.Laurent Perrier sunulan şampanya,biz pembesini seçtik.

Midemizi sonradan geleceklere alıştırmak için somon ve krem peynir,anlayamadığımız isimle sunuluyor,çok konuşan,öneride bulunan garsonumuz tarafından.Sanırım havyarlı bir ismi vardı bu miniğin;)


Ceketi kuyruklu garson,yeme alışkanlıklarımızı sorduğunda hemen domuz eti ve mayonezli yumurtayı seçeneklerden çıkartıyoruz ki ne şans bu gün mayonezli yumurta menüde yok.


Tavuklu,humuslu,krem peynir ve salatalıklı,sebzeli,somonlu ve krem peynirli    
İçler var değişik ekmeklerin içinde.

Karışık kuru yemiş-meyve ile toplaştırılmış krem peynir de hiç fena değil.



Ahhh bu çay setleri,beni benden alan,çok zarif.Sanırsınız Alice Harikalar Diyarında:)



İşte meşhur sconelar,sıcacık.Çilek reçeli,vişne reçeli ve kaymakla sunuluyor,cennetteyim;)



Bi dolu demlik sahibi olup,tavandan aşağı sarkıtasım var:) Nasıl da zariftir benim canım çay doldururken❤️


Tuvalete giderken böyle vitrinler var mini mini,pahalı şeyleri gösteren.Üzerine milyon verseler belki ancak takarım böyle birşeyi sanırım;)

Çay Saati esnasında piyano çalıyor,çok sakin bir ortam,kibar daha çok kalbur üstü yaşlılarla dolu.Garsonlar çok güler yüzlü ve yardımcı.Hal hatır soran,bu tecrübenin gerçekten unutulmaz olması için uğraşan,arkanıza yastık alın,rahat oturun diyen ve tabii ki hesabın üstüne eklenen yüzde bilmem kaçlık servis ücretini fazlası ile hak eden.

Velhasıl çok güzel bir ilk oldu,hani sanki gönlüm ister artık yılda bir kez.Hoş yapıcak bi dolu şey var,Ritz'i de görünce artık çay saatini bu şekilde ben kendim yaparım zaten,ekmeklerin kıtır kenarlarını bile zevkle keserim;)

Süper bir hafta,ay olsun,en çabuğundan gelsin haftasonu❤️

No comments:

Post a Comment