10 August, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-26-27




Yolda ile, Delianne'nin blogunda tanismistim ben.Oyle guzel anlatmisti ki,Sibel kizim,okumazsan eksik kalirsin dedim kendi kendime ve dogumgunu hediyem olarak istedim tum yuzsuzlugum ile.DeliAnne oyle enerjik paylasmisti ki etkilendigi satirlari,o kelimeler sanki ekranda yuregime fiskirdi.Hani Nina Simone dinlerken,hatta Mood Indigo'da sanki notalar kalbinizde calar gibi olur ya,aynen oyle hissettim kitabin yorumunu okurken.Zaten Nina Simone da sizi kitabin karanlik,enerjik yeralti dunyasina goturebilir.

Velhasil okuduguma sevindigim bir kitap oldu,tanidigima sevindigim bir yazar.Yollari seven ama asla tutku ile baglanmis bir insan olmayan ben icin,o enerjiyi,etkiyi  bende yaratmadi,ya da Bob Marley'nin dedigi gibi hayatimi degistirmedi.

Filmini de izledim,etki ayni idi.Belki benim kirmizi ruhuma fazla karanlik geldi.Hos filmde oyle bir dans sahnesi var ki,onun icin bile izlemeye deger.Ask ve ates fiskiriyor iki insan arasindan sanki.

Okuyun derim.


Bu kitabi gecen yil almistim.Gezi doneminde cok sey okudugumu sanmis olsam da kacirdigim Ayse Arman roportajlari varmis.Kimisini aglayarak okudum acikcasi.Bizim insanimizin birbirine yaptigini sanirim hicbir varlik birbirine yapmiyor.Nasil ayrimciliktir,nasil kiskirtmaktir,cirkinlestirmektir birbirini ben anlamis degilim.

Ayse Arman'i da seviyorum.Bakisini,yazilarini,meslegine,ailesine olan askini.Bunu takdir etmemek icin kor olmak gerek sanirim.Bana gore kendisi Turk kadinin rol modeli sanki.Kendisi asik oldu,sevgili edindi,buyuk askla paylasmaya basladi,sanki butun kadinlar kocalari ile ask tazelediler,birden bire sevgili oldular.Kendisine kadar ben bu kadar asik cift gormemistim acikcasi.Belki de algida secicilik basladi sayesinde bilemiyorum,ne de olsa hersey ulu orta artik.

Herkes yuvasinda mutlu mesut yasasin,hep ask tazelesin diliyorum.Sevgili kolay edinilmiyor.Kalp kolay konmuyor,konunca kocaman sarilmak lazim.

Sevgiyle kalin,ee tabi sevgiliyle;)


No comments:

Post a Comment