14 September, 2014

#hadibakalim2014te41kitap❤️ 32.



Bu kitapla uzun süre önce elime geçmiş,gazete dergilerinden birinde karşılaşmıştım.Uzun süre neredeyse 2 yıl sanırım,kesip saklamış,sonra da okuma listeme yazmıştım.

Kimi kitap çağırıyor,onca zaman sonra hediye geldi,elimde ödünç bir dolu,raflarda onca kendi kitabı bırakıp önceliği buna verdim.

Sanırım hayatımın kitaplarından biri oldu.Vintage Books'a,yayın evine mail attım Türkçe'ye çevrilmiş mi diye,kimsenin kaile alıp cevap vermemesi beni hayal kırıklığına uğrattı açıkcası.Google'da araştırdığımda ne yazık ki bulamadım Türkçe'sini.İngilizce kitap okuyanlara tavsiye ederim.

Zarghuna Karkar,Afganistan'da doğmuş,seçkin bir ailenin kızlarından birisi.Taliban döneminde önce Pakistan'a sonra İngiltere'ye göç ediyorlar.Kendisi gazetecilik okuyarak,BBC'de Radio 4'te Afgan Kadınlar saati adındaki programını 2005'te yayınlamaya başlıyor ki bu program 2007'de en iyi takım  ödülünü alıyor.

Amaç Afgan kadınlarının sesini duyurup,birbirlerine destek olmayı sağlamak,yaşadıklarını Batı'da duyurup bir şekilde  hayatlarına dokunabilmek.

Sevgili Zari diye başlıyorlar anlatmaya.Kimisi o kadar tanıdık ki,sanırsınız Türkiye'de yaşanıyor.Din adını kullanarak,sözde gelenek ve göreneklerle kadınların hiç sayılması.Çocuk gelinler,satılan kızlar,uyusun diye uyuşturucu verilen çocuklar ki anneleri daha çok halı yapabilsin.Ailenin sözde onurunu korumak için gay oğlunu göz göre göre genç kızla evlendirenler.Kız çocuğunu,aile içinde toprak kavgası olmasın diye erkek çocuğu gibi yetiştiren aileler vs.

Bu kitapla Afganistan'ın yönetim tarihine de ışık tutuluyor.Rus yönetiminden,Mücahiddin dönemine,Taliban'a yaşanan değişiklikler.

Velhasıl iyiki okumuşum...Bir çok kadın okumalı ki,aslında ne kadar da şanslı  olduğunu fark edip,bugünkü haklarını kazandıranlar için şükretmeliler.

Süper geçsin yeni hafta.Yeni eğitim dönemi tüm öğretmen ve öğrencilere hayırlı olsun...Yarının özgür,haklarını bilen,savunan ailesine,ülkesine,dünyaya faydası olan kızları,erkekleri sevgiyle yetişşin dilerim.

No comments:

Post a Comment