15 March, 2015

Cafe Fernando Gronolasi



Yillar once,calistigim ilk sandvic barda kesfetmistim gronolayi.Yogurt ile servis ediyorduk,Jordans marka kullaniyorduk,kuru cilekler vardi icinde,cilekli yogurt ile yeme de yaninda yat cinsindendi.O zamandan beri,ozellikle yazin cok sevdigim bir atistirmalik oldu benim icin.Ne tembelmisim,vermisim o kadar paralari hazir gronola paketlerine.


Sizi bilmem ama,ben dunyanin iyice kuculup de,yemek aliskanliklarimizin da degismesinden,yenilenmesinden cok memnunum.Hani kimisi denenen bu yeni model kahvaltilara pek sempatik bakmayip,yiyeni ozenti bulup kucuk goruyor gibime geliyor okudugum kimi yorumlarda.Keske herseye sadece pozitif yanindan bakabilsek ve yenilikleri kinamadan kucaklayabilsek.

Gronolayi tabii ki annemin evinde tuketmiyordum ben,zaten dunyanin iyice kuculup yakinlasmasi daha cok 10-13 sene oncesine denk gelmiyor mu?Cogalan internet agi,bloglar,daha cok gezenler,yeniliklere daha acik yeni nesil.



Velhasil,yasasin kucuk dunya,yasasin degisik kahvalti-yemek secenekleri,yasasin kuymak,yasasin yenilikleri denemekten korkmamak.


Gecen yil,bu sene IG'de kendime nasil meydan okusam diye dusunurken,konumun yemek yapmak olmasina karar vermistim.(onceki sene her gune bir foto,gecen yil kitap,bu sene yemek ve kitap meydan okumasi) Hatta ablam bu muhtesem ansiklopediyi dogum gunu hediyem olarak verince,Sibel dedim,Cafe Fernando ansiklopedisinin tariflerinden 54 adedini denesene.Ha ha ha.O kadar da becerikli degilim tabii ki,icimden gecti ama cesaret edemedim.Canim nerden isterse ordan denemeye karar verdim tariflerimi fark ettiginiz uzere,kolaya kactim.Bu da ilk Cafe Fernando tarifim.Gecen gun Sibel'cim yapip pek sahane oldugunu soyleyince,artik bu kitapla hasir nesir olmanin vaktinin geldigini anladim.Oyle hayran hayran bakmakla olmuyor,denemek gerek.


 Iyiki denemisim,iyiki yapmisim.Gozumde oyle cok buyutmusum ki yillarca,kim ugrasicak diyerek.Megerse ne kolaymis yapimi.Bundan sonra gronolasiz kalmam,disardan da asla almam.Yogurduma katar,ara ara kavanoz icinden atistiririm,ne de olsa bizim evde kuru meyve-yemis bas taci.


Bu sayede Figen'imden kalan inekli sutlugumu de kullanis oldum:)


Daha once belirttigim uzere Turkce kaynak kullandiysam tarifini kendi blogumda yazmayacagim.Denemek isterseniz eminim kendisinin blogunda vardir.www.cafefernando.com

Hepinize saglikli,mutlu,lezzetli,keyifli,bol paylasimli,pozitiflik dolu bir hafta diliyorum.

not:Ustune fazladan ekledigim findiklar,ananemden,koyumden.Cok uzun zaman sonra ancak bugun firsat buldum ayiklamaya,ayikladikca eskilere gittim.

No comments:

Post a Comment