18 March, 2015

Tavuk Gogus Kievski


Galiba benim Rus tavuk yemeklerine karsi takintim var.Bu ikinci Rus usulu aslinda Ukraynali tavuk denemem,nerden aklima geliyorsa.Ilki straganoftu,belki hatirlarsiniz.

Kievski(kiev) ile ilk tanismam da yine calistigim kafelerdeki menu sayesindeydi.Onceleri daha populer olan bu tavuk,simdilerde pek de oyle secilmiyor fark ettigim uzere.Bizim kafede,hazir paketten cikar,hemen fritozde kizartilirdi.Ben hic denememistim.Nedense meraklisi olmadim hic.Taa ki,gecenlerde okumakta oldugum dergide karsima cikana dek.Hem elimde malzemeler vardi,hem de degisiklik olur diye dusundum.



Tarif, Tesco supermarketinin Subat sayisindan.Alt fotografta nasil anlatildiginin da fotografini cektim ki,ben anlatamazsam,fotograftan daha iyi anlarsiniz belki diye.

Ilk defa denedigim (muhtemelen son kez) bu tarifte zorlandim ben acikcasi.Hani ne kadar pratik olsa da,tavuk sarmak sarmalamak,doldurmak beni biraz zorladi.Ici cikmaya basladi,seklini resimdeki gibi veremedim,bohcalayip,kurdan ile tutturdum bir tanesini:)Tavugum kucuk geldi,ben merdane ile genisletip inceltmeye calistikca,tavuklarimdan biri parcalandi,ustune kizatirken de iyice kuculuverdi tavukcagiz.


Bu fotografta,ici icin sarimsak,tereyagi ve maydanoz kullanilmis.Alternatif olarak da krem peynirli secenek sunulmus tereyagli karisim yerine ki,bu benim tercihim idi.

Bu kadar gevezelikten sonra yapilisina gecelim bence.

malzemeler:


  • 2 buyuk tavuk gogus
  • un
  • 1 cirpilmis yumurta
  • 75 g galeta unu
  • 2 ymk kasigi sivi yag
ici icin:

  • 50 g krem peynir
  • 4-5 adet ince kiyilmis adacayi yapragi
  • tuz-karabiber
  • rendelenmis muskat
Ben maydanoz-nane yapraklari kullandim,muskat kullanmadim.



Tavuk icini hazirlayip,strec filme sarip,rulo haline getirin ve 15-20 dk buzluga atin .(Ilk foto)

Tavuklarinizi strec filme sarip,merdane yardimi ile inceltip,genisletin.Bu esnada ben savas halinde idim,strec film kaymaya basladi,cikartinca da tavuk merdaneye yapisti.

Firini 180 derecede isitmaya baslayin.

Merdane ve tavuk ile savas sona erdikten sonra,tavuklari doldurun,ilk once una,sonra yumurtaya en son da galeta ununa bandirin.



Yapismaz tavada,tavuklarinizi  5-7 dk kadar kizartin.Sonra firina verin.12-15 dk sonra tavuklariniz hazir,citir citir.



Iste  de tavuklarim,pek profesyonel olmasa da,ev yapimi,ask ile yapildiklari belli mi?


Ben yanina albiber,rezene ile soteledigim patates ve haslanmis sebze yaptim.Aslinda patates puresi ile servis edilmeliydi.


Sanirim ici icin biraz cimri davranmisim ya da pek iyi sarilmadiklarindan,ic pek de gozukmuyor.Gozukmese de tadi ve sayesindeki yumusakligi tavukta idi yerken.

Hepinize mutlu gunler diliyorum.Yeni tarifler denemek pek guzel:)

No comments:

Post a Comment