27 May, 2015

Akcaabat-Ortamahalle



Günaydın,keyifli bir hafta ortası diliyorum.Karadeniz turumun sonuna geldik,bir mutfak tanrıçamın tarifleri kaldı.O da inşanlah yarına.Blog sayesinde fotoğraflara çok gidip gelip baktım,her seferinde kalbimin yine oralarda kaldığını,ne şanslı olduğumu düşündüm.Zenginlik cidden aileden geliyor,hem de maddi olarak değil!

Önce bir sabah kahvesi,ananemin Uzungöl'de pek sevdiği,nazlatmaya doyamadığı,benim almadan (kendisine) edemediğim mini bakırlar eşliğinde,çiçekler Peri'den tabii ki:)


Akçaabat'a köfte yemeğe gitme geleneğimiz vardı her ziyaretimizde,bu sefer biz tecrübeliler köfteyi teyzemin elinden yediğimizden,kuzenlerimin keşfi Ortamahalle'ye gidip gençlerle köftecide ayrılmaya karar verdik.


Sanırım hepimiz oraya biraz aşık olduk,hele okulu o kadar güzel ki,pencere önü güzelleri ile dolu.Kuzen okul bahçesinde top oynuyordu O'nu bulduğumuzda:) O an sanki filmlerden fırlamış gibiydi. 


Hoş bence burda bir dizi yaparlar kesin!


Avlulu evler....


Bu sokaklar,çeşme,köşedeki lise bana Emirgan'ı hatırlattı.Canım Emirgan!!!!



Şirin bir sokağa daldık ki kenarlarından sardunyalar fışkırıyor.Ben mest oldum,şaşırdım,nasıl böyle bir güzellik olur.En sevdiğim dışarı çiçeği,heryere yakışır! Plastiğe,paslanmış tenekeye,asortik saksılara.Ama sanki yol kenarında bir başka,ne çok sevdim ne çok!


Maşallah size❤️❤️❤️



Sardunya sokağın sonu( ben koydum adını) buraya çıkıyor,bu eve....


O sokakların süprizi bize bu gizli köşe işte:)


Yine avlulu bir evin önünde,mor salkımlardan dolayı fotoğraf çektirmek istiyoruz.Biri  husky diğeri kıvırcık beyaz bir cins! Nasıl kızgınlar bize,boşuna verilmemiş bu uyarı!

Teyzem meraktan avlu kapısını açan teyzeye selam veriyor,ne güzel burası,mahalleniz diyor(teyzem oraya çok aşık oldu cidden,dayımı da götürüp daha iyi,uzun vakit geçirmek istiyor) Kadıncağız da burası mı? Diye soruyor şaşkınlıkla!!!

Nasıl beğenilmez ki,tertemiz,sakin sokaklar! Ahh insanoğlu,başkasının bahçesinin yeşili hep daha yeşil değil mi?


Kahve molası Timurcuoğlu Konağı'nda.


Daha çok keşfedilmemiş sanki,yeni sayılır diyor kuzen.Genelde öğrenciler var,muhabbet içinde.Kocaman balkonlu bahçesi.


İçine bayıldık.



Insanın bu mahalleye yerleşesi geliyor.

Hepinize mutlu bir gün diliyorum.

No comments:

Post a Comment