11 June, 2015

Figen'den karınca tatlısı

En son Istanbul gezimde,ahiretliğim Figen'mi ve oğluşunu da görme fırsatı bulmuştum kısa süreliğine de olsa.Londra hayatımda eksikliğini pek hissettiğim insan ama yeni hayatında da hep beraberiz mesafelere rağmen.Mücverini de kendisi kadar özlediğim arkadaşım:)


Beni annem ve babamla gelecek sanan yavrukuşum döktürmüştü ama ben bu tatlıyı pek orjinal bulduğum için illa paylaşayım dedim...Bu tatlıyı sanırım sadece karınca tatlısı diye tanıtsak yemek sonrası,kimsenin yiyesi gelmez sanki;)

Haşhaşlı,Şerbetli Karınca Tatlısı:

malzemeler:3 yumurta,1 su bardağı şeker,1 su bardağı sıvı yağ,1 su bardağı haşhaş,1 su bardağı irmik,1 su bardağı un,1 pkt kabartma tozu,1 pkt vanilya

Şerbet için:3 su bardağı su ve 1,5 su bardağı şeker kaynatılır.

Üzeri için:2 paket kremşanti,2 su bardağı süt.


İlk olarak şerbet yapılır ve soğumaya bırakılır.Şerbet soğuk tatlı sıcak olmalı.

Şeker ve yumurta çırpıldıktan sonra tüm malzemeler eklenerek hamur elde edilir,yağlanmış tepsiye dökülür ve 180 derecede bıçak temiz çıkana kadar pişer.

Fırından çıkan kek 5-10 dk dinlenir ve şerbeti üstüne dökülür.Hazırladığımız kremşanti kar gibi tatlının üstüne dökülür,buz dolabında bekletilir.Güzel bir değişiklik olur,tavsiye edilir.

Bu tarifi paylaştıktan sonra canım nasıl Revani istiyor tarif edemeyeceğim şu an...Irade eğitimi yapmaya çalıştığım için daha fazla hayal kurmadan Revani konusunda,mutfağa kaçarım,sağlıklı bir yemek yapayım da dikkatim dağılsın:)

Inşanlah FUF'u yazmak üzere,hoşçakalın diyorum❤️❤️❤️




2 comments: