14 June, 2015

Izgara Ton Balığı ve fasulyeli kale sotesi

Iyi pazarlar sevgili okuyucularım:) Portremi nasıl buldunuz?Ben çay saati yapınca aynen böyleyim işte çoğu zaman;) Tüm leydiliğimi o bir kaç saate sığdırıyorum,kendimi kraliçe sanaraktan:)


Kendimle dalga geçmeyi bir yana bırakıp,ki bunu nedense daha sık yapar oldum,tarife geçeyim,hoş tarif de sayılmaz,çünkü öyle tariflik bir şeyi yok.


Bu bloğu 10 yıldır takip ediyorsanız balığı ne çok sevdiğimi,uzun süre pesketeryan  olduğumu bilirsiniz.Arada kırmızı et,pek nadir tavuk yesem de,balık bizim için hep bir tutku oldu ailecek,o yüzdendir ki,annemin balık partileri,babamın çokca balık alması meşhurdur.


Bu mini ton balığı filetlerini  önce rezene,tuz ve bibere bandım Jamie usulü,kızgın,yağsız ızgara tavada kızarttım.Rezene balığa çok yakışıyor bence,muhakkak denemelisiniz,Jamie  daha önce hamsileri bu şekilde yapmıştı.Ton balığını 1,5 dk önlü arkalı kızartın diyor,iç kısmı biraz kırmızı,çiğ kalmalı diyor.Ben biraz daha fazla kızarttım benimkileri.Kızarttıktan sonra zeytinyağı ve limon gezdiriyor üzerine.Sanırım bu şekil artık benim en sevdiğim yöntem olucak,mutfakta vakit geçirmek istediğim zaman.


Ton balığından sonraki diğer mucize de(kimimiz için) kıvırcık lahana,nam-ı değer kale!!!! Amerikalılar bu kadar bahsetmeseydi,önermeseydi napacaktı sağlıklı beslenmeyi çok bilen ve sevenler merak ediyorum açıkcası! 

Ben de arada ucuz olduğu için,salatanın yeşilliklerine renk katsın diye alıyorum hazır bir torba.Çiğken bol limonlu diğer salata malzemeleri ile tüketiyorum,ilk kez sebze suyuna katmıştım ve sanırım daha çok sevmiştim.Sotelenmiş halini deneyene kadar suyu favorimdi,artık sotesi favorim:)

Yarım çay bardağı zeytinyağı,biraz su,tuzve biberle tavada soteledim,piştikten sonra kırmızı biber ve haşlanmış fasulye serptim üstüne,servis etmeden limon sıktım ve çokkkk yakıştı.Yanına da haşlanmış mini patates:) 

İşte böyle,son zamanlarda mutfakta severek yaptığım bir yemek.Genelde bu tür şeyler yaptığımdan,artık tarif denemede zorlanıyorum,10 yıl az bir zaman değil blog yazmak için ki blogun ilk zamanları yeni tarif deneme konusunda pek heyecanlı,gayretli ve hevesliydim:)

Bu arada ilk ton balığı fileti tarifim http://cileksuyu.blogspot.co.uk/2011/04/firinda-soya-soslu-ton-baligi-fileti-ve.html?m=1 bu linkte,telefondan bu şekilde verebiliyorum linki,umarım beğenirsiniz:)



Çok sevdiğim portrem ile hoş kalın diyorum,hani bakmaya doyamayanlardansanız,bu yakın hali ;) 

Mutluluk peşinizi bırakmasın e mi? Süper bir hafta olsun❤️

No comments:

Post a Comment