30 June, 2015

okudum,bitirdim,tavsiye ederim



Selam sevgili Ç.S'ciler;) kitaplarımın poz verdiği yerden yazıyorum,balkon müsveddemden bildiriyorum;) Pencerem yarım açık,gün hala aydınlık,birazdan güneş arkamda batmaya başlayacak tüm şahaneliği ile,işte o zaman koltuk değiştireceğim ve o renk şölenine şahit olacağım...

Son okuduğum kitaplar sırası ile karşınızda.O kadar çok IG'de dönmüştü ki,kardeşimden istemiştim bana hediye etmesini.Bana alınmasını istediğim kitapları sevdiklerim ile özdeşleştirdiğimden(nedense),erkek kardeşime yakışırdı bunları bana almak.Sağolsun düğün zamanı o yoğunlukta beni kırmadı,içinde duygusal  bir not ile hediye etti,ben de Ramazan Ay'ı içerisinde okuyacağıma söz verdim kendime ve bir solukta okudum.

Dili çok kolay,hani resmen akıyor,sanki Uğur Koşar konuşur gibi.Kendisini hiç bilmiyordum bu kitaplara kadar,tanımış oldum.

Benim gibi çokca kişisel gelişim kitabı okuduysanız,zamanla hepsinin içeriği hatta yöntemi aynı gelmeye başladığından bu kitapları okumaya ara verdiyseniz ama yine de senede en az bir kere okumaktan kendinizi alamıyorsanız alın okuyun,hiçbirşey kaybetmezseniz.Hatta ateist olsanız bile okuyun bence.

Daha önce okuduklarım Evren'li idi,bu Allah'lı.Kuran'dan cümleler ile bezeli (ki bu durum kendime kızmama sebep,ben nasıl Arapça'mı ihmal ettim,onca emeği israf ettim,güzelim dili unuttum diye)

Bu kitaplarda,Allah'ı sevmeyi,hissettirmeyi,fark ettirmeyi amaçlamış yazar ve bence bunu çok da iyi başarmış.Ben şahsen Kuran'ı bilmeyi ,tasavvuf bilgimin su gibi olmasını diledim okurken.

Benim gibi insanlar için,okuması iyi hissettiren,öğreten ama kanımca din-i bütün insanlar için okuması gereksiz bir kitap çünkü zaten onlar Kur'an'dan bildiklerini uyguluyordur diye düşünüyorum en güzel hali ile.Teyzelerim,muhabbetine doyum olmaz eniştem için gereksiz bence,çünkü onlar aşk ile dolu,boğmayan,sıkmayan,korkutmayan sevdiren aşk ile...

Kitapta çizdiğim çok cümle var,bir kaçını paylaşmak istiyorum...

-kendini küçümseme,herşeyi yoktan var eden Allah,önemsiz,değersiz hiçbir şey yaratmaz.

-Allah,duasında ısrarcı olanı sever!

-şükürsüz geçen bir ömür,karanlıktır,hapishanedir.

-sadece sev,ne olursa olsun sadece sev çünkü sevgi içindeki cennete açılan ilahi bir kapıdır.

-o halde sen güzel bak,güzel olanı gör.Sürekli hata arayan gözdedir hata.

-önce bir yıldızla,bir bulutla konuşmayı öğrenmelisin,sonra bir ağaç yahut çiçekle konuşmaya başlamalısın çünkü onlarla iletişim son derece kolaydır.İnsanlarla  konuşmak ise en zorudur.

Bunlar ilk kitaptan çizdiklerim,ikinci kitapta özetle benzerleri,3 kitapta nene ile torunun yine aynı içerikli muhabbeti var.

İşte böyle izlenimlerim,hissettiklerim.Umarım size de bana geldiği kadar iyi gelir.

Keyifli bir haftaortası diliyorum :)

No comments:

Post a Comment