22 June, 2015

Tarçınlı Vanilyalı Doğum Günü kekim:)

Insanın doğum günü için kekini yapan,süpriz görülmesin diye(dolapta yer olmadığından) doğum gününden iki gün önce mumunu üfleten bir yoldaşı varsa sanırım bu hayatta sırtı yere gelmez.Hele bu yoldaş,kız kardeşlerle bir olup başka bir süprizi bu sabaha sakladıysa,doğum günü kızı ne kadar şükretse azdır.

Bugün hayatımın 37.bölümüne vardım:) Hoşgeldiniz siz de.Sabah Fred ile her zamanki yürüyüşümüzü yaptık,yağmur altında.Parkta sadece biz vardık sanki,o yeşilliğin ortasında tek başıma olunca,sevdiğim ağaçlara bakıp,kokularını içime çekerken,ağaçlarının yaprakları kadar sana sonsuz Şükürler olsun dedim,Sevdiğim!( bunu son okuduğum kitaptan öğrendim,ağaçların yaprakları kadar şükretmeyi-okuyorum: Bana Allah yeter,Uğur Koşar)

Insan yeni yaşa girerken,şöyle bir tartıyor kendini,bakıveriyor hayatına.O an dedim ki,bunu çok sık derim içinde olduğum mutlu anlarda,şu an bu Dünya'dan GÖÇ etsem,mutlu giderim diye.Hani o kadar çok aşk,sevgi,mutluluk,huzur oldu ki bu 37 yılda,içim o kadar tatmin olmuş ki,gözüm arkada kalmaz.Tabii ki yapılmak istenenler hiç bitmez,hayallere hep hayal eklenir ama öğrendiğim,hayaller gerçekleşse de gerçekleşmese de sevdiklerimin ve anılarımın hayallerimden daha mühim ve taze kaldığı.O yüzden bu 37 yıla,sevdiklerime müteşekkirim:)

Hala bildiğim tek şey hiçbirşey bilmediğim,hala kalbime göre hareket ettiğim,hala ailem canımdan değerli,hala kardeşlerim,kitaplarım,kıllı bebelerim en kıymetlilerim,hala giyim tarzım aynı...17-37 arasında pek de bir fark yok aslında:)

Velhasıl çok mutluyum ben,coşkuluyum,hayatı seviyorum,kızdı mı kızgınlığım pırt diye sönüyor,unutmasam da hep kolay affediyorum ama çok kolay hayatımdan çıkartabiliyorum.40'a 3 kala sevdim mi tam seviyor,sildim mi bir kalemde;)

Hayat,siz güzel bakabildiğiniz sürece güzel,bakış açısı aslında en büyük zenginliklerimizden,bu size doğum günü tavsiyem.

Bundan sonraki hayatım,aynen böyle gitse bana yeter,olduğu kadar herşey zaten çok güzel:)



Evi mis gibi vanilya kokutan keke gelince;) Orjinal adı cinnamon swirl cake,tarif cooks.com'dan:)


Üzerinin kreması,süsü başka tariften ekleme,ne de olsa doğum günü bu değil mi,biraz süslü olmalı kek sahibesine inat;)


Malzemeler:

-yrm fincan karışık fındık-fıstık-ceviz
-yrm fincan şeker
-2tatlı kaşığı tarçın
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı tuz
-2 fincan (1 pint) krema( orjinal tarifte ekşi krema kullanılmış,ekşi krema yerine yoğurt kullanabilirsiniz)
-2 tatlı kaşığı sodyum bikarbonat(baking soda)
-1 fincan tereyağ
-2 fincan şeker
-4 yumurta
-1 tatlı kaşığı vanilya


Yapılışı:

Şekeri,fındık karşımını(biz kullanmadık), tarçını karıştırıp bir kenarda bekletin.

Kabartma tozu ve tuzu karıştırın.Ekşi kremayı,sodyum bikarbonatı katın.Tereyağı ve 2 fincan şekeri kremalaşana kadar çırpın.Birer birer iyice çırparak,yumurtaları ekleyin.Vanilyayı katın,unlu karışımı,kremalı karışımı katıp karıştırın.(Tarifte adım adım,yavaş yavaş katın karıştırın deniyor ama siz her zamanki kek yapma yönteminizi kullansanız da oluyor tabii ki,özellikle söylüyorum,ben tarife sadık kalmak için bu şekilde anlatıyorum)

Hamurunuzun 2/3ünü yağlanmış kalıba dökün,fındıklı karışımın yarısını üstüne,en üste de geri kalan hamuru katın.350 derecede,bıçağınız temiz çıkana kadar pişirin.


Üzerine krema yapmak isterseniz,2 fincan şeker ya da pudra şekeri,2 ymk kaşığı tereyağ,2 ymk kaşığı süt ve yrm tatlı kaşığı vanilya esansını çırpın ve kekin üzerine yayın.Üzerine rendelenmiş çikolata serpin ve tabii çikolata kalpler de pek yakışıyor :)


Hepinize mutlu,huzurlu,mis kokulu,tatlı bir hafta diliyorum:)

2 comments:

  1. Aşkla, sevgiyle, mutluluk ve huzurla dolu dolu geçirdiğin ve şükrettiğin şekilde daha nice yıllarda yaşadığın tüm güzelliklerin artarak sürmesi dileklerimle Sibelciğim.
    Doğum günün kutlu olsun. Sevgiler ♥♥

    ReplyDelete
  2. zEugma'cim ne guzelsin:) cok tesekkur ederim :) sevgiler bender de kocaman

    ReplyDelete