17 May, 2016

Fırında Mücver



Şu hayatta en sevdiğim şeylerden biridir mücver.Ben çocukken babaannem yapardı,o otları bir güzel ayıklar,ayırırdı;fazlasını saklardı dolapta pratik olsun diye.Mücvere ne koyulur diye sorduğumda bir gün,bolca yeşillik demişti,pazardan aldığı yeşillik.Yeşillikleri onun kadar seven bir kadın tanımamıştım.Şekeri olduğundan hep dikkat etmek zorundaydı,belki yeşilliğe olan düşkünlüğü ondandı.Suzi'm uzun boyu,kaslı bacakları,koca göbeği,beyaz küt saçları ile benim için hep tatlı bir dev idi,idolüm,arkadaşım,çok sevdiğim;çocukluğumun ve ilk gençlik yıllarımın hep en güzel anıları onunlaydı sanki.

Annemin evinde hiç mücver yemedim hatırladığım kadarı ile.Annem kızartmayı sevmezdi evden koku çıkmıyor diye.Oldu da kazara balık kızartıldı,temizlik öncesi yapılırdı hoş temizlikçi teyzemiz gelmeden her yer bir posta silinirdi.Annem temizlikçi teyze ile temizlik yapar,onunla ayrı yorulurdu...Annem temizlik manyağı demiştim di mi?

Londra'ya geldim Figen bana mücver yapar oldu.Nedense bana mücver zor bir iş gibi gelmiştir;kabağın su vermesinden dolayı:) Üstüne üstlük kızart,kokut evi derken mücver yapmadım uzun süre.

Blogun ilk günlerinde beyazpeynirli yaptığımı hatırlıyorum Nigella'dan ama o tarifi bulamadım,bulamadığım için de bunu buraya bırakayım dedim,hazır Serap da sormuşken.

Geçen haftaki detoxumda kullandığım yeşilliklerden kattım değişiklik olsun diye.Bir de siyah pirinç haşlanmıştım salatalarıma katmak üzere,un yerine onu koyayım dedim:) Hoş gayet sulu olunca biraz da tam buğday unu eklemek durumunda kaldım.


malzemeler:

1 rendelenmiş kabak
yarımşar demet maydanoz,dereotu,nane
1 adet rondodan geçmiş kuru soğan
yrm paket rondodan geçmiş bebek ıspanak ve tere
3 yumurta
yrm su bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
Islaklığı giderecek kadar un
1 fincan rendelenmiş çedar peyniri
İsterseniz haşlanmış siyah pirinç


Tüm malzemeler karıştırılır,orta dereceli fırında bıçak temiz çıkana kadar pişirilir.


Yanına tabii ki yoğurt❤️❤️


İş yerimde,merakla yemeğime bakanlar tabii ki ne yediğimi sordular,mücver dememe kalmadan kiş mi yiyorsun dediler:) Evet,mücver=asortik kolay kiş:)


Bundan böyle her kabak aldığımda kendime mücver/kiş yapacağım dostlar,siz de yapın,mücversiz kimse kalmasın.Belki kızartırım bir dahaki sefere:)

Hepimize şahane bir hafta ortası diliyorum ...

2 comments:

  1. Ellerine saglik canim, ben de cok severim mucveri ama kizartilmisini tabii ki :) Firinda olan saglikli versiyonunu da deneyecegim en yakin zamanda. Kalp kalp kalp!

    ReplyDelete
  2. ❤️❤️❤️❤️ Kizartmasi en guzeli canim bence de,bu otlu kek,kiş:) muckkkk

    ReplyDelete