24 August, 2016

Okudum,bitirdim...pek sevdim

Bayan Queenie Hennessy'nin aşk şarkısı kitabın adı...

Quennie'yi belki daha önce çok severek okuduğum şu kitaptan hatırlarsınız.Harold ,Q'ya doğru yürüyordu,Q hospicede(aşırı hastaların ölmeden önce kaldıkları yer,çoğunlukla gönüllüler ile ayakta duran bir nevi bakım evi) yaşıyordu...


Bu ikinci kitap diğerinin devamı değil Rachel Joyce'un dediği gibi,sadece eşlikçisi.İlk kitabı bitirince herkes devamı gelicek mi diye sormuş ve hiç aklında yokken Q'nun hissettikleri dökülüvermiş.Q'nun kanser olması babasından tecrübe ettiklerinden,gönüllü rahibeler  de yaşadığı bölgede karşısına çıkanlarmış.(yazarlar neler de biriktiriyor)


Q,Harold'a aşık...Evli adama olan aşkından resmen kendini helak etmiş.Harold'a kendisini suçlamamasını söylüyor mektubunda,tamamen benim tercihim diyor.Yıllarca aynı arabada yan yana pubların hesaplarını görmeye gidiyorlar,çok yakın iki arkadaş oluyorlar.

Q,durumu kabul etmişken,Haroldın oğlu David ile arkadaşlık kuruyor(aileden gizlenen arkadaşlık) ve olan bundan sonra oluyor.Arada kalan Q,hasta bir ruh D,hiçbirşeyden çakmayan şapşal,naif H...


Kitap sıcacık dili ile bir çırpıda okutuyor,ağlatıyor,güldürüyor.Ölüme yaklaşmış insanların uğraşları,umutları ve onları son günlerinde rahat ettirmek için didinen gönüllüler.

Hediye edilmeseydi okuma listemde değildi belki ama okuduğuma sevindim.Tavsiye ederim❤️

Canım Q...

No comments:

Post a Comment