14 February, 2017

Joe'dan tavuklu pay...


Daha once J.Wicks'den bahsetmistim..Biri bu, digeri de yine cok severek tukettigim karidesli cin makarnasi idi.Tabii Joe hayatimiza girdiginden beri,kendimize verdigimiz saglikli yasam degisimini kendisinin uyguladigi gibi  uygulayamadik.Cunku neden?? Fazla motivasyon,guc,istek,zaman,enerji gerekiyor bunun icin.O da bizde yok.Tembeliz ya da daha cok soylemeyi tercih ettigim uzere kendimizi oldugumuz gibi seviyor ve kabul ediyoruz😁  O yuzden tatlis Joe'nun egzersiz formullerinden ziyade,yemek formullerini denemeyi tercih etmekteyiz.O da birseydir degil mi? Hos bu diet icin de cogunlukla protein tuketmek gerekiyor,bolca et yemekleri var kitabinda...Biraz da vejeteryan.


Tavuklu payi sevenler bu tariften eminim memnun kalacaklardir cunku  diger paylara nazaran kocaman hamurlu degil,sadece ustunde ince bir yufka var.Buradaki yufkalari kullandiysaniz,incecik kagit gibi oldugunu bilirsiniz.Ben sadece 1 adet mis gibi Turk yufkasi kullandim ustune.Tam geldi.Bu tarifte 6 adet yufka diyor,bizimkinin ebadini bilmediginden tabii Joe.


4 kisilik,dondurulabilir tarife gelince.

malzemeler:

  1. 2 yemek  kasigi ucu tereyagi
  2. 1 buyuk pirasa
  3. 200 g irice kesilmis mantar
  4. 4 adet 250 g'lik kup dogranmis tavuk gogsu
  5. 250 ml tavuk suyu
  6. 1 ymk kasigi nisasta (bence hic gerek yok,sosu yogunlastirmak icin nisastaya,tavuk suyunu daha az kullanin yeter)
  7. 100 ml krema
  8. 2 buyuk avuc bebek ispanak
  9. 6 adet ingiliz ya da 1 adet turk yufkasi
  10. uzerine serpmek icin zeytinyagi
  11. servis icin yesil sebze


 yapilisi:

  1. Firini 170 derecede onceden isitmaya baslayin.
  2. Yagi eritip, orta ateste 2-3 dk pirasa ve mantarlari yumusayana dek kavurmaya baslayin,atesi yukseltip tavuklari katip,2 dk daha kavurmaya devam edin(bu esnada tavuklar pismiyor olacak) ve tavuk suyunu ekleyin.
  3. Bu arada nisastayi 2 ymk kasigi su ile karistirip,krema ile birlikte tencereye ekleyin.Kaynamaya getirin,sos katilasana dek ara ara karistirin.Atesten alip,bebe ispanaklari katin,karistirin ve bu karisimi bir borcama ya da pay kabina dokun.
  4. Elinizle yola yola yirttiginiz yufkalari tavuklarin ustune dizin(bu esnada sinirler yatisiyor,stres atiliyor,yufka yirtmak da bir terapi cesidi olabilir😊) ve uzerinde zeytinyagi gezdirip firina verin.20 dk sonra,yufkaniz kizarinca,servise hazir bir payiniz var.Afiyet olsun.


Bu sabah 5:05'de uyandim,sanirim benim saat takintim var.Boyle tuhaf zamanlarda kalkinca hic unutmuyorum.Saat 15:20 ve ben daha ancak rahat rahat oturabiliyorum.Sanki hicbirsey yapmamis gibi hissediyorum,hic yorgun degilim.Kahvalti bile etmedim,sabahtan beri o enerji topu senin,bu kurabiye benim,kahve derken bu saat etmisim.Nasil da cabuk geciyor tatil gunu insanin,erken kalkmak ne bereketli.

Bu sabah mutfaktayken cok guzel bir sarki cikti,hatta IG'de de paylastim.Nat King Cole'dan L.O.V.E..... Siz de dinleyin,belki yuzunuzu guldurur.Ben cok keyif aldim,mutfak pistimde dansa basladim duyar duymaz.Bunun disinda temizlik yaptim,camasir suyu ile hasbihal olmak beni pek memnun ediyor,babaannem gibi camasir suyunun klor kokusunu hissetmeyince sanki yeterince temiz olmuyor lavabo gibime geliyor.Tabii ki haftamin yogurdunu da yaptim,onun da raporunu vericem yogurt konusunda denemelerimi yaptikca.Bir de elmali (yine mi? dediginizi duyar gibiyim) kurabiye yaptim bu ogleden sonra,o da paylasilmak uzere sirada.Serap'in yoklugunda icime siskolojik hareketler kacti dedim gecen gun...Hos hem ondan hem de bloga yazarken sanki ilk gunlerimdeki heyecanimi duyuyorum bugunlerde ben,yaptikca yazasim ve paylasasim var nedense.

Mutlu bir gun diliyorum.

2 comments:

  1. Selam.
    Nedense biz bayanların temizlik deyince illa ki çamaşır suyu ile yapılan içimize siniyor. :)))
    Tarifi not ettim yakın zamanda deneyeceğim ve paylaşacağım sizinle de.
    Teşekkürler, aifyet olsun iyi geceler.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  2. Selam Gulsah:) Sirke kullanin diye soyluyor uzmanlar ama camasir suyunun yerini tutmuyor,denedim.Simdiden afiyet olsun.

    ReplyDelete