19 February, 2017

Kavuzlu Bugday Ekmegi


Selam dostlar.Bu seneki hedeflerimden birinin eksi mayali ekmek yapmak oldugunu soylemistim.Eksi mayali ekmege gecemesem bile henuz,en azindan eskisi gibi (blogu ilk actigim yillarda ne cok ekmek yapardim) ekmek yapmaya baslayayim istedim ve bir kac ay once cok merak ettigim spelt,kavuzlu bugday ya da kizil bugday ya da kilciksiz bugday olarak bilinen un cesidinden aldim.Ilk kez kurabiye yaparken,beyaz un ile karistirarak,dun de muzlu kekimi tamamen kavuzlu bugday unundan yaparak denemis oldum.Sonunda bugun de ekmegini firina verdim,mutlu ve gururlu bir blogcuyum su anda.Az once aksam kahvaltisinda yarisini tukettik.Neden ekmegimizi biz yapmiyoruz sorusu ile karsilastim ki,bunu iyiye isaret olarak algiladim.Ekmekseverler olarak,mis gibi bir ekmek yapmisim,cok begendik.

Ilk fotografta kullandigim malzemeler ve markalari.Tarifi paketin arkasindan denedim.

Kavuzlu bugday nedir diye merak edenler,vikipedia'ya bakip detaylari ogrenebilir.Benim ogrendigim varolus mucadelesi veren bir ekin olup,son yillardaki saglikli yasam trendi sayesinde yeniden gundemde olmaya baslamis olmasidir.Bir de su yazidan faydali bilgiler edinebilirsiniz.


Yapilisina gelince,aynen arkadaki tarifi ve malzemeleri yaziyorum.

malzemeler:


  • 5OO g kavuzlu bugday unu
  • 1 tatli kasigi cabuk maya
  • 1 ymk kasigi seker
  • yrm tatli kasigi tuz
  • 325 g ilik su
  • 1 ymk kasigi aycicek yagi(ben zeytinyagi kullandim)
  • uzerini unlamak icin 2 ymk kasigi kavuzlu bugday unu




yapilisi:


  • Unu,mayayi,seker ve tuzu buyuk bir kapta karistirin ve suyu ekleyin.
  • yagi katarak tum malzemeyi birbirine yedirip, iyice yogurun ve top haline getirin.
  • Uzerine strec film sarip,iliman iklimin hukum surdugu bir yerde yarim saat bekletin.



Benim mutfagim soguk oldugundna,ben de yavrucugumu oturma odasina getirdim,uzerine de annemin ordugu diz battaniyesini sardim,yumusak yumusak,sicak sicak mayalansin diye.Battaniyeyi sarma nedenim tamamen duygusal.😌


Yarim saat sonra kabarmis hamuru unlu bir yuzeyde biraz daha yogurun ve yagladiginiz tepsiye torpido sekli vererek yerlestirin.Ben yag surmedim,firin kagidi koymayi tercih ettim.Uzerini tahta kasigin sapi ile sekillendirdim,cizgiler cizdim ve  otantik gorunsun diye un serptim.


Bu sekilde yarim saat daha uzerinde strec film sarili olarak beklettim.


Iste firina girmeden onceki hali.Gayet guzel kabarmis.


 Yarim saat,onceden isitilmis firinda 220 derecede pisirdim.Ciktiginda kabugu sert,altindan tik tik sesleri cikiyorsa,ekmeginiz olmustur.


Biraz soguduktan sonra yemege hazir kendileri.




Ekmegin alti.


Ben aksam cayimin yanina,olgun cheddar peyniri ve zeytin ile atistirmalik yaptim az once.Midem ve kalbim bayram etti.Zaten beni su dunyada en cok mutlu eden yemek kombinasyonu hep karbonhidratlar.Ekmek,makarna,peynir zeytin olsun,bana hep solendir o sofra.


Onumuzdeki gunlerde mutfakta alt raflara yerlesmis,uzun yillardir acmadigim ekmek kitabimi cikarip,ekmek konusunda biraz daha esinlenmeye calisacagim.Bazen ekmek makinesi alsam mi acaba diye dusunmuyor degilim.Bir de eksi maya ekmeginin o ilk starter dedikleri mayasini bir yerden bulup,denemek istiyorum.Belki bu sekilde ilk denemeyi yaparsam,starterimi kendim yapmaya baslayabilirim cesaret edip.Bu arada bir de keske karsima bir eksi maya workshopu ciksa diye dilekte bulundum son gunlerde hani gunu birlik,temel tecrubeyi ogreten cinsten.Dilegim gerceklesirse,size burdan anlatirim💗

Ekmek ile ilgili hayallerim bu kadar simdilik.Hepimize bol bereketli,taze ekmek guzelliginde bir hafta dilerim ve sizlanan huysuz oglumu yuruyuse cikarmak uzere kalkarim.Ve evet,yilin 8.listesi de gunun ilk yarim saatinde burda sizi bekliyor olacak.Hos kalin💗💗💗

4 comments:

  1. Ekmeğiniz harika görünüyor elinize sağlık ben de hep kendim yapmak istiyorum ama ah o ekşi maya yok mu cesaretim yok uğraşmaya o yüzden hazır mayalarla yapıyorum hep sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ozgen,belki su eksi maya fobisini birlikte asariz:) Insan eksi mayali ekmek yiyince,baska ekmek yiyesi gelmiyor sanki.Sen de benim gibi cabuk maya ile basla,sirf ekmek yapmak icin.tavsiye ederim.

      Delete
  2. Mis, kokusu buraya kadar geldi 💕 Ellerine saglik! 😍

    ReplyDelete