31 March, 2017

Fank u friday.Tesekkur cuma'si #136 ve SuzanSuzi yogurtlarinda 3. deneme..Lor peyniri ve kefir'e gecis


Selam dostlar...Hosgeldin Cuma...Gunleri sayiyorum yine bugunlerde ve yorgunluktan,kafamin daginikligindan bir yaziya 3 icerik sigdirmaya calisacagim...Basta sagliga,sevdiklerimin sagligina,ilham ve sevk veren,bildigini paylasan kadinlara mutesekkirim...

Gecen haftalarda 3. yogurt denememi yaptim.Bu sefer firinin icine koyayim dedim,mayasini sute karistirip oyle ekledim.Ne yazik ki bu sistem benim icin islemedi,belki firinim buna musait degildi.Tutmadigini gorunce iki kavanozu da geleneksel yontem ile sardim sarmaladim ve 8 saat beklettim...Sonunda baktim ki,kavanozlardan biri her zamanki gibi tutmus,digeri tutmamis.Yogurtlarim da benim gibi annemin sallarina,diz ustu battaniyelerine.sarilip sarmalanmaya duskun olmali.



Sagdaki,elimde tuttugum gayet sivi olani, hadi lor peynirine cevireyim dedim ve boylelikle ilk lor peyniri denememi yapmis oldum.



Yogurtlarimda uzama,salinma hala devam etmekte ne yazik ki.



Yeniden kaynattigim,tutmamis yogurduma limon sIktIm ve suzdum...



Suzdukten sonra istedigim baharatlar, tuz ile karistirdim ve misafirlerim ile bayilarak yedik.Acikcasi lor peyniri yapiminin bu kadar zevkli, sonucunun bu kadar lezzetli olacagini tahmin etmemistim ben.Burda marketlerde satilan lor peyniri ile alakasi yok.Cok sevdim,yine yeniden kesinlikle yaparim.Peynirin suyunu atmadim,mercimek yemegimin icine kattim.


Gelelim kefire.Hersey sevgili,eski blogcu arkadasim Gulsum'un kefir mayasi ister misin diye mesaj atmasi ile basladi,Belki bir gun yapmak aklimdaydi ama Gulsum ben sana maya gondereyim deyip,bir guzel de yapilmasini aciklamasa bu kadar cabuk yapacagimi sanmiyorum dogrusu.O yuzden Gulsum'e mutesekkirim,sayesinde birsey daha denedim ve ogrendim.Maya ust fotograftaki sekilde geldi ve 1 hafta dolapta beklettim yapma firsatim olmayinca.


Sali gunu suzdum ve isleme basladim.Marketten aldigim sutu kaynattim ki kaynatmama gerek yokmus cunku pastorize.Serap kaynatmadan,direk mayayi katip,dolabin karanlik kosesinde bekletiyormus.Bir dahakine bu sekilde yapacagim.


 Kefiri yaptiktan sonra bu sekilde kaldi maya.Adini Gullu koyduk Gulsum ile beraber,sevip iyi bakacagima soz verdim.


Iste bu da sonuc.Acikcasi bayilmadim cunku ben zaten sutu pek sevmem. Kefire zamanla alisacagimi umuyorum.Smoothie deneyecegim  daha cok.Simdilik sadece bir fincan ictim.Sanirim ekmegi de yapiliyor.Zamanla deneyip,ogrenecegim.Kesinlikle insanin evde birseyler yapmasi,ruhuna iyi geliyor..Uretmek guzel sey.Annemin neden her yaz sonu mutfaktan cikmadigini anlayabiliyorum.

Mutfaginizdan bereket,kalbinizden sevgi eksik olmasin.Gecmis kandiliniz mubarek,dualariniz kabul olsun...Okudugunuz icin hep mutesekkirim.Iyi haftasonlari.

4 comments:

  1. Bizde annemle kefir olayına yeni başladık. köyden süt alıp hemen anneme
    götürüyorum çünkü bana yakın oturuyor hemen sütü kaynatıp
    yoğurt ve kefir yapıyor. kefir oldkça faydalı, baştan hiç hoşlanmadık ama
    gerekte yok. zaten alışıyorsun, ilaç içeceğime deyip
    mecburen içiyoruz her gün bir çay bardağı. ben üzerine bir tatlı
    kaşığı keten tohumu koyuyorum bugünlerde.

    ReplyDelete
  2. ne guzel,ben de alismayi umuyorum...hala icmedim o fincandan sonra:(

    ReplyDelete
  3. Fırın içinde yoğurda mesafeliyim, bir kere tutmamıştı, tekrar denenebilir. Kefire de alerjim var, içince acillik oluyorum başdönmesi ve bayılma yapıyor...ellerine sağlık,hepsi süper görünüyor... loru ben de deneyeceğim, yoğurt mayalayınca aslında korkmaya hiç gerek yok, lor olur en kötü... böyle düşünüp stres yapmazsak belki daha da güzel tutar yoğurtlarımız...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam Gozde'cim...cidden bayilmaya kadar gidebiliyor mu,neden acaba..Sana birsey soyllim mi,bence cok buyuk eksiklik de degil kefir icmemek zaten yogurt seviyorsan...ben sahsim adima hala bakiyorum dolabimdaki kefire..bakalim nereye kadar...sevgiler

      Delete