07 March, 2017

Sibel'in sabah halleri,Yeliz'in saglikli keki


Tunaydin dostlar.Sabahin 5 kusurlerinde uyandim yine,sonrasinda uyuyamadim,halbuki bu sabah icin hayalim en azindan 8'e kadar uyumakti.Uykuya geri donmeye calistiysam da,3 yanim 4 ayaklilarla cevriliydi,izin vermediler.Adonis yuzume masaj yapmaya basladiginda,yok dedim Sibel,sen kalk gunune bak! Zaten uyumaya calisirken,kafamdaki yapmam gerekli isleri siraliyordum ben.Kalkip gunun ilk aktivitesini gerceklestirmek uzere Periler Ormani'na yol aldim Fred ile.Bugun daha uzun ve rahat bir yuruyus yaptik,genis genis ise gitmeyecegimden.Bahar dallarini inceledim,sonra aklima bu guzel dallari kopartip vazayo koyanlar geldi,icim burkuldu.Evet cicek alip vazoya koyuyoruz ama bunlar sanki vazo ciceklerinden daha narinler ve de agacin parcasi olarak ruhumuza daha iyi gelirken,vazoya koymak neden diye dusundum.Bahar cicekleri ile dolmus agaclar bana gelinleri hatirlatiyorlar,zarif,saf, temiz.Her kadin her zaman gelin olmuyor,o ani iple cekiyor kendisi de sevdikleri de.O yuzden dedim ki kendi kendime(sonra storide) bahar dallarini koparmak gelinin sacini kasten yolmak gibi.Sanirim ben hic bahar dali koparmadim,ama yere dusen ciceklerini toplayip masa ustu susu yaptigim olmustur.

Artik parklardan cicek toplamayacagim her yil yaptigim gibi,birakicam kalsinlar yesillikler icinde ya da duvar diplerinde.Ciceklerimi satin alip,ekonomiye katkida bulunacagim😀



Haksizmiyim bu minnaklari gelin gibi gorup,kiyamamakta?


Kac gundur lalelerim bu sekilde duruyor,atmaya kiyamadim,dokulen yapraklari da aynen bu sekilde biraktim.Bu goruntuyu seviyorum.Az once,artik toplayayim dedim(temizlik yapicam bugun.bir de olu cicek belki negatif enerji getirir belki diye),yapraksiz saklamayi dusundum ciplak lalelerimi.Sonra da Sibel,ya Adonis bu lalenin ortasini yemege kalkip zehirlenirse diye gecti aklimdan,vazgectim.Lilyum'larin ortasi zararli kedilere bildigim kadari ile.(ve ben sessizce ne kadar cok kendi kendime konusuyorum)

3.posta camasirim bitmek uzere.Ben temizlige camasir yikayip,astiktan sonra baslarim.Temizlik,yemek derken bu izin gununden kendime ne kadar zaman ayiririm bilemiyorum.Hicbirsey yapmamayi ogrenmem gerek.Hicbirsey yapmamak benim icin artik ne yazik ki IG'de zaman gecirmek demek.O yuzden blog haric tum sosyal medya baglantimi kesmeyi her gun dusunuyorum hala😕


Sibel'in hallerinden sonra gelelim Yeliz'in kekine.

Cuma gunleri,kendisi ile kahve saaatim var is oncesi.Gecen Cuma gittigimde,ev ne guzel kokuyor Yeliz dedim...Gel bak dedi mutfaga,firini acti bana kekini gosterdi.Senin icin erken kalkip,kek yaptim dedi.Hic usenmemis,bana kek yapmis.Kendisi pek kek yapmadigindan kendimi cok ozel hissettim.Bir de panik olmus yavrum,bu kek piser de yetisir mi ben gidene kadar diye.Yeliz'in yaptigi kek,biraz tasip yanaraktan ikimize de sahane bir ani kazandirdi.Tadi nefisti,sevdigim kek cinslerinden havuclu.Seker yerine dut pekmezi ve kendisinin tarif disinda ekledigi likaba,kuru incir.Mis gibi saglikli bir kek ve orjinal tarifi ise www.nefisyemektarifleri.com'dan.


Sirf bu karisim bile tek basina,yogurt ile enfes bir atistirmalik olur.



Pistikten sonra...(Fotograflar Yeliz'den)


Tabii ki bu koca kekten benim ev de nasibini aldi.Yiyenler ikinci dilimi istedi,giderken eve goturdu biri.Benim sabah kahvemin yanina eslik etti,cok bereketliydi.


Incirin o kenardaki goruntusune bayildim en cok.Tatli olmayan,suclu hissettirmeyen kek.


Bize kek yapan dostlarimiz eksik olmasin hayatimizdan.Ne buyuk lutuftur kendileri.

Iyi ve cabuk gecsin haftanin geri kalani....

2 comments: