08 July, 2017

2017-52 Liste Projesi-Liste 27


 Liste 27:Zihinsel,bedensel ve ruhsal acidan saglikli hissetmenizi saglayan seylerin listesini yapin

Hafta bitmeden hemen listemi yapayim.Listemizde Yaz mevsimine gectik.Tam zamaninda gectik diyecegim cunku Londra cok sicak bugunlerde.Yuruyusler sayesinde amele yanikligi mevsimini acmis bulundum son gunlerde.Aksamlari ayagimi soguk suya koyuyorum,bir cilginlik eserse de su savasi yapiyoruz iki aksamdir ciceklerim icin aldigim spreyim ile😊 Iyi geliyor.

Bu fotograflari gecen gun fuarda verilen derginin icinden cektim.Harper's Bazaar Agustos sayisi.Mutlu olmak icin kucuk seylerin kiymetini bilin diyor,sepetteki cicekler,zevkle secilmis yuzukler,minnak bir kopek.Mutluluk diyor,gokkusaginin sonunda  degil,etrafimizda,icimizde,anda,burada ve simdide.

Bu sozlere sonuna kadar katiliyorum,size de hatirlatmak icin bu fotograflari cekmistim,okudugumu paylasayim blogda diye,bu listeye kismetmis pek alakasi olmasa da.


Bugun icin yine kenidme is listesi yapmistim ki,kalktigimdan beri hicbirsey yapmadan koltuga yayilmis kah kitap okuyor,kah IG'de dolanip tv'ye bakarak geciriyorum koca gunu.Oturmak bana batsa da,arada boyle olmasi gerektigini de kendime hatirlatip,anin tadini cikarmaya calisiyorum.Hafif bir gun geciriyorum kisaca.Siz de yapin,iyi geliyor.

Gelelim listeme:

Zihinsel acidan kendimi saglikli hissetmemi saglayan seyler:

Sanirim zihinsel acidan kendimi saglikli hissetmek icin yaptigim tek sey balik yemek.Omega 3 iyi geliyor diyor ya uzmanlar bangir bangir.Unutkan bir insanim,arada zihin acici oyunlar oynayayim diyorum,hobi edineyim sudoku gibi ama kendi aliskanliklarim arasinda ayni sekilde 4 donuyorum.Gunluk tutuyorum,blog disinda cantamda ve masa altinda defterim var,zihnim beni aldattiginda,karsima hatirlamam gereken seyler cikiyor ve bu da bana cok iyi geliyor.Bir de zihnen cok yorgun hissettigimde,kendimi uykunun kollarina atiyorum ki,bu benim icin en guzel dinlenme,disariya kendimi kapatma sekli.


Bedensel acidan  saglikli hissetmenizi saglayan seyler:

Sanirim bu sorunun cevabini hepiniz artik biliyorsunuz.YURUYUS💓 Bedenime yaptigim en iyi sey bolca adim atmak.Her firsatta yurumek.Gecen ay kendim icin bir de yoga meydan okumasi yaptim,33 gunun 31'ini gayet iyi bir sekilde tamamladim.Amacim rutinimden cikip,vucudumu,ruhumu,zihnimi rahatlatmakti.Kimi zaman 10 dk,kimi zaman 20 dk matin ustunde kalip,yoga-pilates derslerimden aklimda kalan hareketleri kendimce uyguladim.31 gunun sonunda kendimde asiri bir esneklik fark etmesem de,bedenime iyi gelmisti,daha hafiftim sanki ve gobegim kuculmustu.

Elimden geldigince cok su icmeye calisiyorum.Yeni yilda et yememeye baslamistim ama annemin sarmasi sebebi ile tatilde ete yeniden merhaba dedim.Kabul etmek istemesem de,az ve oz olarak tukettigim surece et hayatimin bir parcasi olarak kalmali diye dusunuyorum.Et yedigim zaman ekmek ve makarnadan gayet uzak kalip,yemekten tatmin olmus hissediyorum kendimi nedense.Ama inanin ki,bir yanim en azindan vejeteryan olabilmek icin dua ediyor.

Kefirimi ve yogurdumu kendim yapip,cokca tuketmeye calisiyorum.Aklima eserse detoks calismalarim oluyor cok nadir de olsa.

Ne yazik ki kotu aliskanliklarim var donem donem.Sigara ve alkol gibi.Donem donem diyorum cunku aklima esince uzak duruyorum ama bazen de deli gibi tuketiyorum ikisini baglantili olarak.En buyuk savasim kendi iradem ile ve ne yazik ki irademi cok zayif buluyorum ve bir turlu kendimi kontol edemiyorum.Bu ruhsal acidan da pek iyi olmuyor,kendimi zayif,iradesiz ve beceriksiz hatta tembel goruyorum kimi zaman.Istiyorum ama bu istegi uygulamaya koysam da suresi cok kisa oluyor.Kendime bunca negatiflikleri saydiktan sonra da kendini boyle kabul et Sibel,sen de herkes kadar muhtesemsin,gercekten vazgecmek istediginde hic sorunsuz vazgecebilceksin,herseyin bir zamani var,raki icenler oldu de su icen olmedi mi,hem sen kendinden baska kime zarar veriyorsun ki .....gibi konusmalarla zarar goren en azindan bedenim olsun,bari ruhuma iyi bakayim deyip kendimi avutuyorum.

Yine uyku var cok sevdigim,bedenim icin yaptigim.Cok uyumayi,malak gibi yatmayi,az uyumayi sevmem.8 saat benim icin mukemmel isler ve haftasonlari ya da calismadigim hafta icleri,ogleden sonra siestami yaparim mumkun oldugu surece.Belki yarim saat,belki bir saat.


Mutluluk; Gun dogumundaki kus sesleri,yabanda yuruyus,yildizlarin altinda dans etmek...


Ruhsal acidan saglikli hissetmek icin yaptiginiz seyler:

Yine yuruyus...Sanirim yurumezsem cildirirdim ben.Agaclik yerlere yakin oldugum icin hep sukrediyorum.Yaradan ile konusmalarim oluyor.Bazen pek negatif genellikle gayet pozitif.Gunluk yazmak,okumak ruhuma hep iyi geliyor.Tesekkur Cuma'si ve hep sukretmek,hayirlisi demek,bazen kismet demek cok daraldigim anda iyi geliyor.Sanirim bunlari yapmasaydim ruh sagligimi kaybedebilirdim cunku bazen gercekten tirlatasim geliyor😃 Gunu yasamak,anda kalmak,gelecege dair dileklerde bulunmak ama plan yapmamak da artik bana daha saglikli geliyor.Diliyorum,birakiyorum ve butune faydali olucaksa olsun diyorum.

Iste bu kadar aklima gelenler.Baska bir oneriniz varsa paylasirsaniz sevinirim.Mutlu gunler olsun.

No comments:

Post a Comment