14 December, 2017

2017 52 Liste projesi:Liste #49


Liste #49:En sevdiginiz kitaplarin listesini hazirlayin.

Selam dostlar.Bugun yilbasi hediyesi alisverisim icin disari ciktim,otobuse bindim,kuruldum actim kitabimi.Yanima bir kiz oturdu bana soyle bir bakti nedense ve ben de O'na baktim,baktigimda bana bakmiyordu tabii ki.Herhalde Turk oldugumu anladi,merak etti.Sonra yanimdan kalkti,o arada kontrolcu gelip seyahat kartlarimizi kontrole basladi,ben tabii ki kalabalik cantamda benimkini bulamadigimdan kitabi yanimdaki bos koltuga acik olarak biraktim ve kartimi gosterdim,sonra okumaya devam ediyordum ki yanima baska bir kadin geldi oturdu,otururken de yere bir sey firlatti.Ben de herhalde cop vardi onu firlatti dedim icimden.Neyse baska koltuga gecmis Turk kizla(makyaj yapmaktaydi) Turkce konusmaya,sonra da telefonda konusmaya basladi.Cogunlugun inecegi duraga vardik,ben kitabimi kapatacaktim ki aryacimi bulamadim,cok sukur ki aklima geldi de yere baktim.Cok sevdigim ayraclarimdan biri yerdeydi.Dedim herhalde yere attigi benim aryacimdi.Icime oyle bir his dogdu,gunahini almayayim.Sonra aklima gecen sene,yine dusurdugum aryacimi bana getirmek icin koskoca metro kalabaliginda bana aryacimi getiren genc kadin geldi. Bazen bu memleketteki bazi Turkler,diger Turklere cok kaba davraniyorlarmis gibi geliyor bana.Buna yillar icinde kimi zaman sahit oldum.Hatta yine bir gun otobuste kitap okurken,tepemde ayakta oturan kadin Turkce olarak,insanlar otobuste de sanki hava atmak icin kitap okuyor demisti cok kaba bir sekilde nedense,o kadar rahatsiz olmustum ki,icimi bir titreme basmisti ve bir sey diyememistim.Kitap okunmasi kimi insani rahatsiz ediyor sanirim.

Sanki biz birbirimize bu yabanci memlekette dusmaniz,birbirimizi begenmiyoruz.Inanin ki cogu zaman icime oyle bir his doguyor.Yanlis anlasilmasin sahane Turklerle de karsilasiyorum,zaten 3 tanesi benim can yoldasim.Belki de kendi memleketlim oldugu icin daha mi cok kibarlik,anlayis gormek istiyorum,bilemiyorum.Hani ben olsam otururken sorardim acaba bu size mi ait diye.Biraz dokundu bana galiba bu otobus yolculugu,o yuzden paylasasim geldi.Cogu zaman Ingilizlerin,gocmenlere gocmenlerin birbirlerine davrandigindan cok daha iyi davrandigini gozlemliyorum.Belki de bu yuzden kimi gocmen burda daha bir kendi,burasi da yuvasi olmus!


Gelelim haftamin listesine.Ozlem'in dedigi gibi 2017'yi liste yili olarak hatirlayacagim ben de.En sevdigim kitaplara gelince,sanirim en sevdigim diyebilecegim bir kitap henuz okumadim.Ya da o donem en sevdigim kitap olduysa,bir sure sonra etkisinden kurtuldugum icin en sevdigim kitap olmaktan da cikiyor olabilir kitap.Ben de o yuzden severek okudugum kitaplarin fotograflarini cekmeye karar verdim.Aslinda bu yaziyi 2017'nin severek okudugum kitaplari cercevesi icinde yazmaya niyetlenmistim.Neyse o da baska bir yazi konusu olsun,yilin son haftasina.

Bu vesile ile kitapligimi (ki kendisi su ara biraz yukluk halinde) ve oyuncaklarimi gorebilirsiniz.

Ilk fotograftaki tum kitaplari cok severek okudum,cogunun hissettirdiklerini blogda paylasmistim sanirim.Herkesin okumasini isterim ki,Norwegian Wood'u yeniden Turkce olarak okumak istiyorum.

Ikinci fotograftaki Penguen Dersleri,cok cok severek okuduklarimdan.Sanirim penguenlere zaafim oldugundan sectim bu kitabi.Tom Michell'in gercek anilarini anlattigindan daha da cok sevmistim bu kitabi.Genc yasinda.maceraperest Tom Guney Amerika'ya ogretmenlik yapmak uzere gider,Che usulu motosiklerti ile Uruguay'da seyahat ederken petrole batmis penguen ile karsilasir.Kendisini ilk  gordugu andan itibaren yanliz birakmayan pengueni Arjantina'ya kacak olarak sinirdan sokar ve okulda beraber yasamaya baslarlar.Juan Salvador,tahmin ettiginiz uzere herkesin sevgisini kazanir.


En sevdigim Elif Safak kitabi Araf.Tekrar okuyup.neden o zamanlar bu kadar etkilendigimi yeniden kesfetmek istiyorum.


Bu rafta en sevdiklerim,Agatha'lar,Caitlin Moran'dan "Nasil kadin olunur" okudugum donemde beni hem guldurmus hem dusundurmustu,hatta tum kitaplarini okumak istemistim ama sira gelmedi.Her kadin okumali bence.Yine,Ben Malala'yi tum kiz cocuklari ve kadinlar okumali diye dusunuyorum.Tabii ki eski Ingilizce ogretmenimin yazdigi Hickimsenin Anisi,pek sevmistim.


Bu rafta en sevdiklerim,severek okuduklarim Devir,Zorba ve Shtum.Acayip etkilendigim ise Sally Brampton'dan Shoot the Damn Dog! Sally'nin gercek mi gercek,karanlik mi karanlik depresyon ani kitabi.Dog,kopek dedigi ise Churchill'in de yasadigi ve "black dog-kara kopek"olarak bahsettigi  depresyon hastaligi.Sally hastaligini gayet detayli anlatmis ayni zamanda kendi capinda tavsiyeler vermis.Sanirim bu kitapla  depresyona,depresiflere karsi bakis acim tamamen degisti benim.Kiytirik seylerden aman da depresyona girdim terimini kolaylikla kullanabilen insanlarin bu kitabi okumasini tavsiye ederim.Bu hastaligin  ne kadar iyi,basarili,zengin vs olmanizla bir alakasi yokmus gercekten.Cok derinlerde cok derin sebepleri var ki,kimi insanda ne kadar ugrasilsa da gecmiyormus.Yoksa neden insan kendini oldurmeye kalkar?Eskiden depresyonu simariklik,intahari bencillik olarak gorurdum.Buyudukce bu konuya karsi fikrim tamamen degisti,iyi ki.Kitabi bitirdikten sonra Sally'e bir bakayim dedim( kendisi zamaninda unlu dergilerin unlu editorlerinden) ki,bulduklarim icimi acitti.Sally yendigini sandigi depresyonu yenememis ve kendini denize birakmis.Sanki ailemden birisi idi okudugum,okuyunca agladigim.Zaten intiharla biten filmlerden,kitaplardan  bir ayri etkileniyorum ben!

Iste boyle bir listenin daha sonuna geldik.Kaldi son 3.Yilin bitmesine de 2,5 hafta.Hepimize mutlu aksamlar.

No comments:

Post a Comment