20 December, 2017

2017 52 Liste Projesi:Liste #50


Liste 50:Basarilarinizin listesini yapin


Her zaman kendisi ile yarisan,dun yaptigindan bir adim daha ileri gitmek icin ugrasan bir insan  olarak basari kelimesi bana cok hirsli geliyor acikcasi.Cogunlugun basari kavramina hic uymuyor benim hayatim.Basari diyince nedense aklina cok buyuk isleri olan,holdingler yonetebilen insanlar geliyordu yillarca cunku oyle buyutulmustum.Benim ise hic oyle bir hedefim olmadi,zaten oyle buyuk isler icin cok fazla duygusalim ben.


Benim basari kavramim B.O.K (birak ordan kac) yoluna girdigimde devam edebilme gucu bulabilmek,olmayacagini anladigim hayalin pesini birakip ya da erteleyip,sifirdan baslayabilmek.Yuruyemecegimi dusundugum zamanlarda kalkip yuruyuse gitmek,kendim icin olmasa bile o adimlari zevkle Fred icin atabilmek.Yururken fark edebilmek,hayran kalip sukredebilmek.Kendimi cok kotu bir ruh halinde buldugumda o ruh haline teslim olup,hatta o ruh haline sukredip yine kendimi o ruh halinden cikarabilmek.Benim icin basari tuylu bebelerime evladim gibi bakabilmek.Cevremdeki insanlara pozitif enerjimi verip,onlari iyi hissettirebilmek.


Hayattaki en buyuk basarim bence,Londra'ya gelme karari almak.Bir ruya gordum ben 2001 senesinde,Big Ben'in onunde fotograf cekiliyordum.Anneme Londra'ya dil kursuna gidecegim dedigimde sen de her yere gidiyorsun diye benimle dalga gecmisti.Babamin tepkisini hele hic unutmam,cok kirmisti beni.Londra beni cagirdi derim hep o yuzden, gelirken vize sorunlarim oldu ikiz kulelerin patlamasindan sonra.Bu arada annemle babamin tepkileri gayet normaldi aslinda,bizim ailede bir amcamla babamin Almanya fuar,annemin de Kibris yurt disi maceralari vardir.Lisede ben ve kardesim folklor ekibinde  oldugumuzdan guzel bir Avrupa turu ve heyecani yasamistik,o kadar.Hani hoppadanak kizlarinin 2 seneligine yurt disina cikma hayali korkunc geldi onlara cunku zaten daha kisa bir sure oncesinde arkadaslarimizla sinemaya gider olabilmistik.


Velhasil cok istedigimi anlayinca,2 sene sonra vizem bitince ben tekrar geri donucem dedigimde,uzulerek de olsa kabul ettiler,cunku o iki sene sonrasinda ben cok degismistim,6 ayligina geri donus zamanimda valizim yatagimin altinda,donus gunume hazir olarak bekledim ve 2004 Mayis ayinda geri dondum.Kafamda hangi vizeyi alacagima dair deli kararlar,stres,bekleme suresi derken calismadim,kilo aldim ve ancak 2 sene sonrasinda ailemin yanina gidebildim.Kardesimin dugununu kacirdim ve o arada bir dolu aci- sikinti yasadim.Dogru duzgun bir arkadasim yoktu,ben sadece bir hayalin pesinden kosuyordum.Iste o yillar da blog bana ilac gibi geldi.

Simdilerde vize sorunu olmayan,kendini isinde guvende hisseden,yorulsa da isini cogu zaman severek yapan,az maasla gul gibi gecinen ve eli-kolu tuttukca calismaya kararli 40 yasina yaklasmakta olan hayatindan gayet memnun bir kadinim.Basari,herseye ragmen hayata 4 elle sarilabilmek bence.



Gece yattigimizda icimiz rahatsa,o gune sukredip,kimisinin yuzune kocaman bir gulumseme koyabildiysek dunyanin en basarili insaniyiz kanimca.Gercekten istediginizde,vazgecmediginizde acamayacaginiz yol yoktur,acilmiyorsa da siz o an gormeseniz bile daha iyisi olacagi icindir.

Mutlu olun ve hayatinizin kiymetini bilin dostlar,bugun var yarin yokuz😍

eger su kaynagi senin kendi ruhundan fiskirmazsa susuzlugunu dindiremezsin-Goothe



6 comments:

  1. Sanki yazdığın en, en, en sevdiğim yazın oldu. Azmine, yılmamana, düştüğünde bile kalkmana hayran oldum. Sen tanıdığım en cesur insanlardan birisin. Ve başarı, hep dediğin şeylerde. Yürekte! Canım arkadaşım, alnından kocaman öperim seni. (Yiğit kadınları alınlarından öpüyorum ben.)
    Bir de yazını okurken Passenger'dan Thunder and Lightning'i dinliyordum. Anam, içime işledi vallahi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. canim Ozlem'im:) Passenger'i ben de cok seviyorum,isliyor icime gercekten:)

      Delete
  2. heeeey londra annatsanaa tam annamadıım yaaa. londraya dil öğrenmeye gitmeye karar verdin, gittin 2 yıl için, nerde nasıl dil öğrendin, kendi paranla dil kursuna mı gittin londrada, sonra türkiyeye dönüp bi daha mı gittin, yani iş bulup mu yerleştin. hadi annat amaaa. ayrıcaaaa, başarılısın tabikide, başarı bence huzur e sen de huzurlusun belli işteee :) fred de köpüşün herhaldeeee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam Deeeptone.Cok masrafli olmasin diye au-pair olarak geldim,hayir babamin parasi ile iki ing kursu bir de halkla iliskiler kursu sIkIstirdim iki yila.Guzel tecrubeydi.Evet,vizem bitince Turkiye'ye geri dondum 6 ayligina ve turist olarak geri geldim,kaldigim 6 ay icinde de burdan Ankara Antlasmasi ile vizeye basvurdum ve uzun sure bekledikten sonra aldim,sonrasi da oturum vs.Herkes icin farkli oluyor bu gocmenlik tecrubesi,vize olaylari.

      Delete
  3. Blogunda cok gerılere gıtmeye hatta en bastan okumaya baslamaya karar verdım.Cok huzurlu bır blogun var Sıbel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gozde'cim zaman ayirip okumak istemen ne kadar honore etti beni bilemezsin,layik buldugun icin tesekkur ederim:) 12 yil dikkatini cekerim:)

      Delete