09 April, 2018

Okudum bitti


Selam dostlar.Biraz sonra Serap ile bulusmak uzere disari cikacagim,hazirlandim suslendim.Oncesinde bir guzel evi temizledim,mutfakla hasir nesir oldum.Cok iyi geldi bu sabah bana,gelen is gorusmelerini ve mesajlarini saymazsak super bir gun geciriyorum bile diyebilirim.Saatin gelmesini beklerken kukuman kuslari gibi duracagima son okuduklarimdan bahsetmek istedim.


IG'de takipteyseniz #bizimbuyukchallangemiz meydan okumasina dahil oldugumu fark etmis olabilirsiniz.Bu sayede kitapligimdaki bir cok kitabi bitirmis olacagim ya da ne zamandir okumak istediklerimi okumus olacagim.

Iste maddelerinden biri:Rus edebiyatindan bir kitap.

Ben Rus edebiyatindan kendimi bildim bileli cekinirim.Yillar once bir kitap fuarindan nice klasik almistim, iclerinden Gorki'nin Ana'sini zorla bitirmis,digerlerini ileriki gunler icin,buyudugumde okumak icin saklamistim.Hal boyle olunca teyzosum napicam ben  diyince,kendi sevdigi,hatta en cok sevdigi kitaplardan biri olan Beyaz Geceler'i onerdi ve bana hediye aldi.(Aslinda bir tasla iki kus vuruyorum bu kitapla ama,daha cok okumak icin hediye edilen kitap maddesi icin baska bir kitap sectim)


Ne yalan soyliyeyim,cok severek okudum ozellikle Beyaz Geceler oykusunu.Icime en cok isleyen,dokunan Beyaz Geceler oldu.

En sevdigim cumlelere gelince:

"senin gogun hep berrak olsun,tatli gulusundeki isilti ve dinginlik hic eksilmesin;bir baska yalniz,minnettar yurege bahsettigin o bir anlik mutluluk ve nese icin talihin hep acik olsun"

Nasil guzel bir dilek degil mi?Hele ki tam mutlulugu yakaladiginizi dusundugunuz anda,sizi cok mutlu edenin,sizi yari yolda birakmis olmasina ragmen boyle guzel bir dilekte bulunabilmek.Sanirim insanlikta cok ayri bir seviye...

Kesinlikle tavsiye ederim.


Yine  uzerine ✅✅✅ attigim maddelerden biri BBC'da.Odul kazanmis bir kadin yazarin kitabi.Kabuk Adam'da Asli Erdogan'i cok sevdigimden yeniden kendisinden bir sey okumak,hatta tum yazdiklarini okumak istedigimden bu kitabi secmistim.Asli Erdogan bu kitapla 2010 Saik Faik Hikaye Armagani'ni kazanmis.Suphesiz yazi stili,kelimelerin birlesimi,insanin nasil aklina boyle bir cumle gelebilir dedirten cumleleri sahane ama benim icin fazla karmasik,karanlikti.Sanki her sayfayi defalarca okumama ragmen aklimda hicbirsey kalmadi.


Bu kitaptan en sevdigim cumleye gelince,hatta hepimizin kulagina kupe olmali diye dusunuyorum!

"su dunyada bir parcacik mutluluk istiyorsan,oradan oraya hoplayip ziplayan bir kiz cocuguna donusmelisin"

Teyzemin bana ettigi nasihatlardan biridir,icindeki cocugu hic ihmal etme der.Belki de o yuzden neredeyse 40 yasimda,kendimi 20'lerimde hissediyorum ve cogu zaman gereksiz heyecanliyim😊

Hepimize super bir hafta dilerim💗

2 comments:

  1. Merhaba,
    Fotoğraflamanıza ve kedinize hayran kaldım :) Okumaya geçemedim bir ara hatta, o nasıl asil bir izleyiştir, böyle bir güzellik görmedim ben :) Dünya klasiklerini severek okuyorum, ağır bir dilleri olmasına rağmen unutulmayan, etkileyici, bittiklerinde değişik bir hava bırakan bir ambiansları oluyor. Nedense bu da keyif veriyor bana. Taş bina ve diğerleri adlı kitabı henüz bitirdim, güzel bir tesadüf oldu. Ancak yazdıklarınız, cümleleriniz kitaplardan daha güzel ve etkileyici olmuş. İçerik ve cümle açısından oldukça zengin ve akıcı.
    Ellerinize sağlık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dylan,benim biricik kor kedim.Baldir bal:) Dunya klasiklerinin ya da her hangi bir kitabin agir dili benim kitaba girmemi engelliyor nedense.Keske boyle olmasa ve daha cok okuyabilsem:)

      Delete